Re: Wat speel je op dit moment?

2866
RoyVdW wrote: 09 Nov 2022 18:35 Heb hem ook platinum Kolm die Mirror's Edge. Het is vaak een echte bitch. Na 7 jaar had ik de moed gevonden om door te zetten. Zeker de laatste missie in de Kate Tower als ik me herinner en Jacknife kwam het echt aan op honderdste van een seconde. De difficulty is ook 9/10 volgens ratings website. De time trials moet je doen met die extra DLC om genoeg sterren te kunnen halen want anders wordt het quasi onmogelijk. Het geeft wel voldoening als je het haalt, maar waarvoor? Je wil de disk vlak erna stuk breken haha. Tot nooit meer. Wel origineel en de story was oke. Heb ook geen motion sickness gehad. Catalyst zou een pak makkelijker zijn en die staat daarom nog in de backlog.
Ik had dus wel last van die motion sickness. Aan de ene kant jammer, omdat het inderdaad een erg originele game is, maar aan de andere kant prima vanwege de lastigheid van de platinum misschien...
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2868
FGras wrote: 10 Nov 2022 17:01 Ik zit ook nog altijd vast in mirrors edge :p Ik heb een save game op hard zonder guns en door het hele spel gaat dat prima, behalve in de laatste missie. Daar wordt je meteen neergeschoten in de server room.
Wat ik eerst niet wist en wat wel nodig/handig is: Je mag wel guns gebruiken om te schieten, zolang je maar niet op mensen schiet (status kan je zien als je op select drukt). In die server room mag je dus wel disarmen en op die servers schieten.

Nu had ik in mijn eerste run op normal dat zonder wapens al gedaan en dan was de server room ook al vervelend tot je een beetje weet wat het idee is.
Sprint direct door de midden over de bank/tafels zodat je onder de walkway bent waar de vijanden op lopen, ga aan het einde van de eerste server, links omhoog, draai je om en gebruik de stoeltjes om naar de bovenste walkway te springen. Disarm die kerel met die grote/zware machinegun, loop de trap naar boven terwijl je beetje op server linksachter/rechtsachter schiet, draai je om en schiet dan van boven op de trap naar de servers die je als eerste voorbij gelopen was tot de deur open gaat en je langs daar weg kan.

Het kan een paar pogingen nodig hebben, maar met die route trek je eerst de vijanden naar gelijkvloers zonder dat ze je kunnen raken. En daarna ben je boven en kunnen ze je ook minder raken omdat zij nog op gelijkvloers zijn. Voor de speedrun ook de beste route want dan heb je ook geen tijd om met die vijanden bezig te zijn.

In onderstaande video doet hij wat anders door iedereen te counteren maar legt hij achteraf wel uit hoe het anders kan. Enige wat ik anders doe dan zijn uitleg, is door de midden gaan en onder de walkway blijven ipv links door die servers te lopen waar je soms hard geraakt wordt. Dat had ik uit een of andere comment.

Just in case dat je ooit toch nog is verder gaat met die game :P

Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2869
Kolm wrote: 07 Nov 2022 16:53
met0t0 wrote: 06 Nov 2022 12:43 Veel succes met Mirror's Edge, Kolm! :cool:
Ik vind dat een game die zoveel voldoening geeft na een perfecte run, heb het met veel plezier geperfectioneerd en de platinum gehaald. Maar het verhaal is inderdaad nog niks, de speed runs zijn de echte uitdaging :D
Weet je toevallig nog hoelang je hierover gedaan hebt? :P
Nee, geen flauw idee meer qua aantal uren. Toen studeerde ik nog, dus vlogen de uren soms wel eens voorbij als ik geconcentreerd aan het gamen was :lol:
Ik weet wel dat ik vooraf veel guides heb gekeken over allerlei technieken om snelheid te behouden. Ik heb nooit de gekste glitches en dergelijke gebruikt, maar wel een aantal zaken om de bewegingen te perfectioneren en vooral de side jump boost en bunny hop om nooit momentum te verliezen.
Deze video kan helpen, maar daar zitten ook veel dingen in die naar mijn mening te glitchy waren en die er ook de fun wat uit kunnen halen:



Ik moet zeggen dat die technieken in de speed runs van de main game niet echt essentieel zijn, wel absoluut in de aparte time trials. Maar door de speedruns van de verhaalmissies te doen, gaat ge de basistechnieken wel al geperfectioneerd hebben. Das ook echt nodig, de time trials zijn vaak vloeken ;)

Re: Wat speel je op dit moment?

2871
Babylon's Fall. Tot nu toe geen spijt dat ik die gestart ben desondanks alle mindere reviews!

In het begin vond ik het er grafisch wel uitzien als een PS3 game maar na een tijd spelen kreeg ik door dat ze eigenlijk een soort 'schilderij' artstyle nastreven. Dat zie je ook duidelijk in cutscenes waar ze tussen schilderijen wisselen om verschillende scenes te tonen.
Ook tijdens het opstarten zie je dat de achtergrond van de titlescreen een soort schilderij is.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2872
Ben weer kunnen starten met Rise of the Tomb Raider.

Heb via de sessions op PSNProfiles contact met een Brit die nu ook enkele weekdagen overdag thuis is. Zo heb ik toch al enkele trophies minder te gaan voor de 100%. Als dat lukt, en als ik dan nog de (2e) Catherine platinum kan halen, dan is 2022 al heel mooi geweest voor mij op gaming vlak.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2873
Ik ben al een goeie week terug dagelijks wat bezig met Ghost of Tsushima Legends. Het survival gedeelte vind ik nog wel leuk, het maakt het grinden een stuk minder saai omdat je met 4 bent.
Mijn Ki omhoog krijgen is wel een ander paar mouwen. Ben pas te weten gekomen dat je met de Bronze levels maar tot 35 Ki kan gaan… Meerdere uren weggesmeten dus. Nu probeer ik dan eerst alle characters rank 20 te halen zodat dat al onder de voeten uit is.

Heb mezelf ook wat aangedaan door te beginnen met Rocksmith. Completion 5% naar beneden. 😭 Maar dat is goed want dat wil zeggen dat als ik die weer omhoog wil krijgen dat ik eindelijk terug wat meer gitaar moet spelen, wat ik mezelf al lang probeer op te leggen.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2875
Marty wrote: 07 Dec 2022 14:05 Werkt jouw gitaar goed met rocksmith? Mijne registreerd de snaren niet goed. Ik kan ze afstemmen maar zodra ik een liedje speel (poging tot :lol: ) dan registreerd ie een snaar boven of onder de snaar die ik daadwerkelijk speel
Dat probleem heb ik niet. :p Je krijgt de snaren wel ondersteboven in beeld en dat is in het begin wel verwarrend. Nu soms nog. Als je gewend bent om notenbalken te lezen, waar de hoogste noten bovenaan staan.
Heb wel soms wat andere problemen, maar heb nu een oude gitaar (Epiphone Sheraton) en denk dat de volumeknop of een element niet 100% oke is, waardoor het spel niet alles registreert. Soms mis ik in het spel een noot, terwijl ik die wel degelijk speel en hoor op de gitaar. Ook is het spel al twee keer gecrasht terwijl ik bezig was. 😑
Voor de trophies ga ik wel de “makkelijkste” liedjes eruit kiezen. :q:
Niet alles is helemaal mijn smaak, maar ja.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2876
zenmaster wrote: 07 Dec 2022 14:32
Marty wrote: 07 Dec 2022 14:05 Werkt jouw gitaar goed met rocksmith? Mijne registreerd de snaren niet goed. Ik kan ze afstemmen maar zodra ik een liedje speel (poging tot :lol: ) dan registreerd ie een snaar boven of onder de snaar die ik daadwerkelijk speel
Dat probleem heb ik niet. :p Je krijgt de snaren wel ondersteboven in beeld en dat is in het begin wel verwarrend. Nu soms nog. Als je gewend bent om notenbalken te lezen, waar de hoogste noten bovenaan staan.
Heb wel soms wat andere problemen, maar heb nu een oude gitaar (Epiphone Sheraton) en denk dat de volumeknop of een element niet 100% oke is, waardoor het spel niet alles registreert. Soms mis ik in het spel een noot, terwijl ik die wel degelijk speel en hoor op de gitaar. Ook is het spel al twee keer gecrasht terwijl ik bezig was. 😑
Voor de trophies ga ik wel de “makkelijkste” liedjes eruit kiezen. :q:
Niet alles is helemaal mijn smaak, maar ja.
Dit kan je in de instellingen wel omdraaien dacht ik.

@marty, bij mij pakt ie enkel de eerste dikke snaar niet goed. Maar die klinkt ook niet helemaal zuiver, zelfs wanneer ik hem gestemd heb.

Re: Wat speel je op dit moment?

2878
@Zenmaster: Wat wordt de nieuwe game dan? :D

Zelf bezig met GT7 => elke dag minimum een race, doel is elke dag ongeveer 1 miljoen credits halen. Vandaag is er trouwens ook terug een nieuwe update. 5 Nieuwe wagens en een paar races. Deze avond eens checken.

Modern Warfare II => midseason update + double xp. En bedoeling is de battle pass 100% te halen (je verdiend tokens door te spelen).

Just Cause 3. Waarom heb ik deze game zo lang laten liggen? Trophies houden er mij soms van weer om een nieuwe game te starten, en dat is erg jammer. Moet er gewoon eerlijk over zijn. Maar dan kickt mijn completion rate - gevoel weer in :lol:
Voor de moment geniet ik echt van deze game. Ben nog even bezig met de story (nu in missie 2 act 2), maar ik laat mezelf iedere keer afleiden om weer stadjes te gaan bevrijden, of collectibles te gaan zoeken of militaire basissen aan te vallen :lol: Ondertussen de guide en redelijk wat zaken kwestie trophies uitgespit en sommige challenges zijn blijkbaar om je haren uit te trekken (wingsuit challenges vooral). Maar ik ga denk ik dit counteren door eerst de Bavarium DLC te doen om zo dan een bepaalde wingsuit te unlocken die je kan besturen met L2 en R2.
Maar eerst het verhaal en collectibles wat nog een tijd gaat duren. Punt is dat ik dikke fun heb met de game.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2879
Goed dat je zoveel plezier weer uit een nieuwe game haalt man. Ik snap het helemaal, het completion probleem… :silly:

Ik weet het nog niet wat ik nu zou doen. Heb nog wel een paar games liggen. Ik wil al heel lang Death Stranding starten, maar ik wil de “volledige versie” spelen. De directors cut, en die is enkel op PS5…
Image
cron