Re: Wat speel je op dit moment?

3016
Ondertussen de trophy van hard gehad in Tomb raider maar ipv enkel de laatste 2 locaties (= 6 levels) moest ik blijkbaar de laatste 3 (= 10 levels) opnieuw doen. Er zijn maar 14 levels dus uiteindelijk bijna de hele game opnieuw gedaan :q:

Nu bezig met de time trials. Croft manor is gedaan en eentje van lost island. Nog 13 te gaan en er zijn er wel een paar bij waar ik niet naar uitkijk. Eerste level van Griekenland is de time trial 34 minuten :O
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3018
Ik heb die ook in de gaten. Lijkt me weer een leuke JRPG.
Ik moet opletten of ik koop weer games die ik niet kan uitspelen...

Hier eindelijk nog eens verder kunnen doen met Crisis Core. Ik amuseer me met deze game, maar je ziet wel dat deze game niet hetzelfde niveau als FFVII Remake brengt. Leuk ook om personages en gebieden uit die game in Crisis Core te zien. Ik had namelijk nooit deze game gespeeld op PSP.
Net hoofdstuk 4 afgerond.

Marty, jij zal dit wel weten. Kan je na het uitspelen aparte hoofdstukken opnieuw doen? Ben nu altijd twee of drie keer aan het saven voor missable trophies, maar heb hier eigenlijk geen zin in, tijdens de eerste playthrough. 🥲
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3019
@Zenmaster

Nee crisis core heeft geen chapter select dus alle trophies zijn missable behalve die je krijgt via het verhaal.

En sommige zoals de collectibles/sidequest zijn heel erg missable omdat als je er eentje mist, je de hele game opnieuw moet spelen.

Powerpyx heeft een goede collectible guide.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3021
zenmaster wrote: 11 Feb 2023 17:41 :O nooooo...!
Oké, jammer.
Er is wel een point of no return. De game geeft dat aan. Totdan kun je alle collectibles/sidequest nog unlocken. Zolang je midgard/spinrag tower nog kan bezoeken is alles nog te halen dacht ik.

Enige wat niet gaat zijn de chapter specific trophies, maar de game laat je na elke chapter saven, dit dus doen en elke chapter op een andere saveslot saven (je hebt 30 save slots tot je beschikking.

En er is ook een belangrijke missable shop.

En er is ng+ maar die 300 side mission gaan niet mee dus die zou je dan allemaal opnieuw moeten doen.

Keep a Manual Save from the start of each chapter. There is no Chapter Select but after each Chapter the game asks if you want to create a Manual Save. There are 10 chapters and 30 save slots total. Reserve Save Slots 21-30 for the “Chapter Completed” Saves, don’t overwrite them. Cycle through Save Slots 1-20 to save at every Checkpoint, if you missed something by accident or failed a trophy you always have a save nearby.

EVERYTHING IS MISSABLE – ESPECIALLY SOME MISSIONS:
Everything is missable due to there not being a Chapter Select. Special attention needs to be paid to accepting all missable missions before the Point of No Return in Chapter 7, but this is highlighted in Red color in the Collectible Guide when you get there (end of Chapter 7). Because Mission Progress doesn’t carry over to New Game+, if you forget to accept one you’d be locked out of 100% Mission completion for this playthrough and need to redo all 300 missions from scratch.
You will get all missable Missions as part of the Collectible Locations Guide.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3022
Allright, bedankt. 👍
Ik heb tot nu toe volgens mij, door gewoon af en toe eens naar de trophy lijst te kijken, 1 trophy gemist ergens in het begin. Iets met de materia kamer. Is nu geen ramp om het begin even opnieuw te doen. Maar inderdaad, die missions ga ik wel doen wanneer ze beschikbaar zijn.
Vind het gewoon niet leuk om zo een game voor het eerst te spelen.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3024
^Hopelijk heb ik niks gemist voor de missies. De missies voelen nu al als een grind en ik zit nog niet in de helft.

Nog steeds bezig dus hier. Ergens aan het einde van chapter 7 denk ik en Zack is lvl. 36. 20u ongeveer bezig. Heb nog niet moeten grinden, maar begin nu bij sommige missies wel te merken dat ik wat aan mijn setup ga moeten doen.

Verschillende trophies gemist ook, dus zal sowieso nog een keer moeten. De meeste zijn gelukkig niet te moeilijk.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3027
Fallout 76
Erg verslavend en veel te doen maar ondertussen er ook achter dat 1 ding een enorme grind wordt.

Toen The Pitt DLC werd uitgebracht is er een trophy toegevoegd voor 100 kills op bepaalde vijand met de Auto Axe.
Tijdens datzelfde seizoen hoefde je maar level 15 ofzo te halen om het plan daarvoor gratis te krijgen wat vrij makkelijk is.
Ter vergelijking: Ik ben nu level 28 ofzo in 2 weken en seizoen is bijna gedaan toevallig.

Maar dat seizoen van The Pitt is natuurlijk al lang gedaan en de enige andere manier om dat plan te krijgen is door het te kopen met 1000 stamps. En stamps kan je enkel krijgen door een expedition naar The pitt te doen of als rewards van het seizoen maar op die manier heb ik er nog maar 5 gehad.

Je kan zo'n expedition maar 1 keer per dag als team leader starten en voor je dat kan moet je een batterij opladen door 3 daily quests te doen. Eens je batterij vol is heeft het geen zin om die quests nog meer te doen want die extra charge gaat verloren.
Je kan in principe oneindig aan een expedition van andere (verschillende weliswaar) mensen meedoen.

Het resultaat: Als je als leader de expedition doet inclusief alle side objectives, dan krijg je 10 stamps. Als niet leader krijg je dan 8 stamps :L:

Gisteren zijn we een uur bezig geweest om mijn char door 1 van de 2 expeditions te krijgen waarbij ik heel veel dood ging en we elk toch wel 1000+ ammo erdoor hebben gejaagd om uiteindelijk 4 (voor mij) of 2 (teammates) stamps te krijgen. En slechts 200 ammo retour.

Huidige problemen:
- Niemand doet nog expeditions dus joinen bij iemand anders lukt eigenlijk niet.
- Mijn build is nog niet goed genoeg om dit alleen te doen wat blijkbaar wel zou kunnen.
- Degene die mij geholpen hebben, hebben niet veel zin om elke dag ook die batterij te vullen waardoor we het 2-4 keer per dag zouden kunnen doen (begrijpelijk want dat betekent elke dag hele avond fallout spelen)
- Ammo, Ammo, Ammo....... :q:
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3029
Kolm wrote: 27 Feb 2023 16:35 Fallout 76
Erg verslavend en veel te doen maar ondertussen er ook achter dat 1 ding een enorme grind wordt.

Toen The Pitt DLC werd uitgebracht is er een trophy toegevoegd voor 100 kills op bepaalde vijand met de Auto Axe.
Tijdens datzelfde seizoen hoefde je maar level 15 ofzo te halen om het plan daarvoor gratis te krijgen wat vrij makkelijk is.
Ter vergelijking: Ik ben nu level 28 ofzo in 2 weken en seizoen is bijna gedaan toevallig.

Maar dat seizoen van The Pitt is natuurlijk al lang gedaan en de enige andere manier om dat plan te krijgen is door het te kopen met 1000 stamps. En stamps kan je enkel krijgen door een expedition naar The pitt te doen of als rewards van het seizoen maar op die manier heb ik er nog maar 5 gehad.

Je kan zo'n expedition maar 1 keer per dag als team leader starten en voor je dat kan moet je een batterij opladen door 3 daily quests te doen. Eens je batterij vol is heeft het geen zin om die quests nog meer te doen want die extra charge gaat verloren.
Je kan in principe oneindig aan een expedition van andere (verschillende weliswaar) mensen meedoen.

Het resultaat: Als je als leader de expedition doet inclusief alle side objectives, dan krijg je 10 stamps. Als niet leader krijg je dan 8 stamps :L:

Gisteren zijn we een uur bezig geweest om mijn char door 1 van de 2 expeditions te krijgen waarbij ik heel veel dood ging en we elk toch wel 1000+ ammo erdoor hebben gejaagd om uiteindelijk 4 (voor mij) of 2 (teammates) stamps te krijgen. En slechts 200 ammo retour.

Huidige problemen:
- Niemand doet nog expeditions dus joinen bij iemand anders lukt eigenlijk niet.
- Mijn build is nog niet goed genoeg om dit alleen te doen wat blijkbaar wel zou kunnen.
- Degene die mij geholpen hebben, hebben niet veel zin om elke dag ook die batterij te vullen waardoor we het 2-4 keer per dag zouden kunnen doen (begrijpelijk want dat betekent elke dag hele avond fallout spelen)
- Ammo, Ammo, Ammo....... :q:
Dit is toch echt wel jammer. Die games zijn op zich fantastisch maar het doet mijn interesse dan helemaal verdwijnen als zo'n zaken gelinkt worden aan een game. Het wordt dan echt wel bepalend hoe je een game gaat spelen.
Is tegenwoordig typisch aan games wat we met PS+ krijgen dat er zo'n component aanwezig is. Ik had vooraf de guide al eens gelezen voor Fallout 76 en daar werd er dacht ik al gewaarschuwd voor de grind.

Tis jammer want tijdje terug kregen we Injustice 2 waar ik zéér geïnteresseerd in was, maar tot op vandaag de game nog niet gestart. Ook net omdat er daar een ellenlange grind is ingestoken om een bepaald item te verkrijgen voor een karakter waaraan dan een trophy is gelinkt.

Verder wens ik je véél succes met de game! En denk persoonlijk wel dat een toppertje wordt.


Voor wat betreft mezelf: tis jammer te zeggen, maar al even niet meer verder gedaan met MGS V. De game gaat door mijn gedachten en ik wil zeker verder doen, maar met een uurtje of 2 tijd soms voorlopig zie ik het niet zitten om de game daarvoor op te starten. Ondertussen ben ik wel 2 missies van het einde en de laatste missies dat ik gedaan heb, haalde ik voorlopig allemaal S-rank. Ik hoop komende week er toch wel weer wat verder mee te doen eigenlijk.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3030
NTGSruler wrote: 04 Mar 2023 10:50 Voor wat betreft mezelf: tis jammer te zeggen, maar al even niet meer verder gedaan met MGS V. De game gaat door mijn gedachten en ik wil zeker verder doen, maar met een uurtje of 2 tijd soms voorlopig zie ik het niet zitten om de game daarvoor op te starten. Ondertussen ben ik wel 2 missies van het einde en de laatste missies dat ik gedaan heb, haalde ik voorlopig allemaal S-rank. Ik hoop komende week er toch wel weer wat verder mee te doen eigenlijk.
't Is natuurlijk wel een game waar ge al snel meer dan 2u aan een stuk in bezig blijft, dat herinner ik mij goed genoeg! Vaak om 21u meer gestart en een heel eind na middernacht mee geëindigd :lol:
Komt wel goed! :cool:
cron