Re: Wat speel je op dit moment?

3271
NTGSruler wrote: 26 Sep 2023 19:54
zenmaster wrote: 25 Sep 2023 17:01 Kzalt onthouden... :q:
Ach hoe je de game beschrijft, is het al niets voor mij eerlijk gezegd.

Ik moet nog steeds MGS V platinum halen trouwens :q: Ik vermoed niet dat het binnenkort zal zijn.
Ja, Death Stranding is wel echt zo´n love it or hate it spel. Hoewel het me al aansprak, gewoon het feit dat het origineel is en van Kojima is, heb ook ik de eerste 2 uur moeten doorbijten. Je hebt weinig hulpmiddelen in het begin, zoals bij wel meer games natuurlijk. 8 uur verder nu en het wordt alleen leuker op dat vlak.

Ik vrees als je MGS5 nog wil doen dat je echt tijd zal moeten maken en andere games on hold zetten. :p

@Wolf: bij Death Stranding en MGS5 is dat wel zo, de grote wereld. Bij MGS5 heb je daarvoor wel goede hulpmiddelen. Paard, helicopter, ... 5 is ook niet te vergelijken met de games daarvoor, en al helemaal niet met Death Stranding. Er zijn wat gelijkenissen (interface, missies), maar het concept is totaal anders. Ookal ben je hardcore MGS fan en Kojima fan, dan nog kan je bij Death Stranding makkelijk afhaken.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3272
zenmaster wrote: 27 Sep 2023 07:04
NTGSruler wrote: 26 Sep 2023 19:54
zenmaster wrote: 25 Sep 2023 17:01 Kzalt onthouden... :q:
Ach hoe je de game beschrijft, is het al niets voor mij eerlijk gezegd.

Ik moet nog steeds MGS V platinum halen trouwens :q: Ik vermoed niet dat het binnenkort zal zijn.
Ja, Death Stranding is wel echt zo´n love it or hate it spel. Hoewel het me al aansprak, gewoon het feit dat het origineel is en van Kojima is, heb ook ik de eerste 2 uur moeten doorbijten. Je hebt weinig hulpmiddelen in het begin, zoals bij wel meer games natuurlijk. 8 uur verder nu en het wordt alleen leuker op dat vlak.

Ik vrees als je MGS5 nog wil doen dat je echt tijd zal moeten maken en andere games on hold zetten. :p

@Wolf: bij Death Stranding en MGS5 is dat wel zo, de grote wereld. Bij MGS5 heb je daarvoor wel goede hulpmiddelen. Paard, helicopter, ... 5 is ook niet te vergelijken met de games daarvoor, en al helemaal niet met Death Stranding. Er zijn wat gelijkenissen (interface, missies), maar het concept is totaal anders. Ookal ben je hardcore MGS fan en Kojima fan, dan nog kan je bij Death Stranding makkelijk afhaken.
Desondanks denk ik dat Death Stranding meer m'n ding is. Heb ik ook op release gekocht maar toen even weggelegd omdat ik toen met iets anders nog bezig was denk ik...
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3273
Assassin's Creed Mirage :love:
Heb de intro gedaan en nu 'echt' begonnen. Tot nu toe inderdaad veel meer old school AC :)

Ben helaas wel de PS4 versie aan het spelen want de gratis PS5 upgrade was nog niet beschikbaar.
Waarschijnlijk omdat de collector's edition een paar dagen te vroeg aangekomen was.
Maar ach, long term goal is om alle AC games 100% te halen en de PS4 versie op de PS5 ziet er ook geweldig uit dus geen man overboord :D
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3276
Het kriebelt echt om deze nieuwe te kopen. Enorme fan van de vroegere games, maar ben sinds Odyssey en Valhalla m'n vertrouwen wat kwijt in de reeks :p Ach ja, wil toch sowieso eerst alle games nog eens opnieuw gedaan hebben zodat ik nu alle dlc eindelijk eens gespeeld heb
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3277
paveman wrote: 04 Oct 2023 08:48 Ben je niet 'bang' voor al die DLC die ze door de tijd heen Mirage in zullen slingeren...? Ik moet nog altijd aan de laatste DLC van Valhalla beginnen, omdat die veel later pas uit kwam en terwijl ik ik de game lang niet op release gekocht heb...
Het is moeilijk te zeggen wat ze met de DLC van plan zijn.
Maar tot nu toe zijn er geen DLC plannen geroepen geloof ik. Er is ook nog geen season pass die bij de vorige 2-3 games er al wel was op release.
Daarnaast is de game ook maar 50 euro ipv normaal 70-80 euro omdat hij wat kleiner is. Ergens las ik wel is dat het oorspronkelijk het idee was om het een DLC van Valhalla te maken maar of dat klopte weet ik niet. Eens de game was aangekondigd heb ik er niet zo heel meer naar omgekeken omdat je anders alles al weet voor je begint :)

Valhalla had ik inderdaad bewust laten liggen tot alle DLC uit was en helaas nog steeds niet aan begonnen omdat ik weet dat ik er zo 200u mee bezig ben. Dat is niet het type game wat ik op dit moment aan kan want is gewoon huge...
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3280
paveman wrote: 04 Oct 2023 17:41 Ik vond het voordeel van Valhalla dat alles, ondanks de hoeveelheid, erg overzichtelijk bleef. Ik heb met Mirage nog dat hele live service idee erbij (geen idee of dat nog steeds het idee is), dus heb er wat antipathie tegen ontwikkeld...
De live service AC waar ze het een keer over hadden toen ze het over vanalles hadden wat nog ging komen, is niet AC Mirage maar... ik dacht Jade? Of was dat de mobiele game en moet het Japan zijn?
Mirage is meer een DLC van Valhalla die ze in een standalone game hebben veranderd.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3281
Veel gewandeld deze week... Nog nooit zo stijf geweest en ben toch iets gewoon.
Maar zonder te lachen, ik geniet echt van Death Stranding. ´s Avonds na een lange dag achterover gaan hangen en een paar missies doen, cruisend op mijn elektrische trike, is echt rustgevend. De omgevingen zijn prachtig. Veel detail overal, in de wereld, in je interface. En ik moet terugkomen op wat ik zei over de interactie met andere spelers, want het heeft wel iets, en het neemt na een benauwd moment ook wat de spanning weg.
Ook leuk dat je niet gepushed wordt om verder te gaan met het verhaal en altijd nog wel iets anders kan doen, maar zal nu toch eens verder moeten gaan. :p

Ik heb heel lang geleden ACII geprobeerd, maar nooit echt op gang geraakt om één of andere reden. Terwijl de werelden in de verschillende tijden die ik zie in video´s enzo me altijd wel aanspreken.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3282
Kolm wrote: 04 Oct 2023 21:12
paveman wrote: 04 Oct 2023 17:41 Ik vond het voordeel van Valhalla dat alles, ondanks de hoeveelheid, erg overzichtelijk bleef. Ik heb met Mirage nog dat hele live service idee erbij (geen idee of dat nog steeds het idee is), dus heb er wat antipathie tegen ontwikkeld...
De live service AC waar ze het een keer over hadden toen ze het over vanalles hadden wat nog ging komen, is niet AC Mirage maar... ik dacht Jade? Of was dat de mobiele game en moet het Japan zijn?
Mirage is meer een DLC van Valhalla die ze in een standalone game hebben veranderd.
Jade is idd de mobiele game die zich afspeelt in China!
Die live service zelf weet ik ook niet direct. Ze gingen ook komen met een soort van hub dacht ik die dient als overkoepelend geheel? Momenteel hebben ze enkel nog maar Red aangekondigd die zich in Japan afspeelt en Hexe waarvan we enkel nog maar een teaser hebben gekregen. Ook zou er een VR ervaring komen maar niet op PS VR en zouden ze werken aan een multiplayer game.
Zelf ben ik erg benieuwd naar Hexe. Heb altijd het idee gehad dat ze hiermee een erg duistere AC konden maken tijdens de heksenvervolgingen. Maar ik ben eens naar fan theories aan het zoeken geweest en kreeg toch al direct bang. Sommigen dachten dat het een soort van Dishonored inspired game ging zijn waarbij je speelt als een vrouw in een soort van Coven met speciale krachten enzo...
Soit, ik blijf ook nog hopen op een game die zich afspeelt in Nederland en België en zou er ook wel eentje weten te appreciëren in zuid-amerika.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3285
Zoals te lezen is in het Death Stranding topic, zit ik nu in hoofdstuk 3. Verhaalgewijs nog niet ver dus, maar heb toch al +/- 47 uur goed benut.
Gisteren was een productieve dag. Alleen naar het einde toe iets minder. Ik was iets te enthousiast tijdens het overvallen van een kamp en er viel een dode. In deze game niet zo´n goed idee. Doden "transformeren" zelf in een BT (één van de monsters in het spel) en veroorzaken na 48u in-game een enorme explosie. Dus die moest gecremeerd worden. Jammer genoeg stond de enige verbrandingsoven in het gebied op een locatie ver weg, die ik nog niet had verkend, waar ik het verhaal volgend nog lang niet aan toe was en waar nog geen wegen zijn gelegd. Ik rij er naartoe en de batterij van mijn truck is snel leeg, dus achterlaten. Power skeleton ook snel leeg dus te voet verder met bodybag op mijn rug en letterlijk op mijn kousen aangekomen. :D Had nog 1 paar laarzen voor de terugweg.

De bodybag bij de oven:
https://twitter.com/ippikitako/status/1 ... LrN6g&s=19

Volgende keer wat voorzichtiger zijn dus en eerst maar wat wegen bouwen.
Image
cron