Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

376
Rap trophies nog eens gecheckt. Je hebt trophy om alle platformen MOB te ontwikkelen. Ook eentje voor alle units level 50 te hebben. Dus als die eerste 50000 hero points geeft, gaat mijn theorie op :P

Anders wordt het idd nog wat farmen. FOB ben ik ook aan het uitbreiden.

Had nog een vraag: die parasite suit... Is het nuttig om die te gebruiken tijdens missies? Ik geloof dat die handig is bij een bepaalde objective in een missie met de Skull Soldiers. Maar verder weet ik daar weinig over.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

377
Voor de level 50 trophy: Als je erop let dat je vijanden vooral laat slapen ipv dood doen, zodat je ze kan fultonnen (dat moet je sowieso 1000 keer doen) dan ga je dicht bij deze trophy zitten tegen dat je die 1000 hebt als je ook je FOB zo snel mogelijk helemaal bouwt.

Het tweede platform van links in het lijstje, blijft wel de hele tijd achterlopen qua level. Maar ik heb dan op het einde een paar keer een driehoekje gedaan van:
- Beste 10 soldiers van groep 1 naar sick bay (zodat ik goed wist welke het waren)
- Slechtste 10 soldiers van groep 2 naar groep 1
- 10 soldiers uit sickbay naar groep 2.
En op die manier kon ik een beetje schuiven en waren beide uiteindelijk 50 en kreeg ik de trophy.
Verder heb ik de game zelf de verdeling van de soldaten laten doen en dat ging prima.



Ik heb 3 suits gebruikt:
- Een redelijke normale die vooral mijn stappen dempte volgens beschrijving (is bijna helemaal zwart)

- Armor parasite suit. Deze is vooral handig bij shootouts met skull soldiers en tanks. Mag ook gebruikt worden voor S-rank te halen. Verbruikt wel een soort ammo die je dan bij de missie van de tanks wel kan laten droppen met ammo drops => op tijd de drop aanvragen, duurt ff. Die ammo moet wel ontwikkeld worden en dat doe je best volledig want dan is het beter.

- Stealth camo PP suit ofzoiets: Beschrijving is iets van stealth waardoor je onzichtbaar bent, maar wordt opgeladen door te bewegen en verbruikt dus geen ammo dingetjes. In het develop lijntje is dat mogelijk een vervolg op de Stealth parasite die hetzelfde doet maar wel ammo verbruikt. Ik geloof dat degene op batterijen niet voor S-rank mocht gebruikt worden, de andere weet ik niet. Maar... hij mag wel gebruikt worden voor al je mission tasks en dan kan je gewoon sprinten naar wat je nodig hebt. Je bent tijdens het sprinten lang onzichtbaar en zolang je niet tegen iemand loopt, kan je er vlak langs lopen zonder dat ze het door hebben of echt iets gaan doen.

Naast deze suits zou je best ook de snipers van Quiet die damage doen volledig ontwikkelen. Tijdens combat missies met de skulls is zij echt handig met zo'n high damage sniper. Bv de missie waar je heli uit de lucht wordt geschoten en je tegen enkele skulls moet vechten bij een hangar met een vliegtuig in.


Reminder: Missie 4, C2W de S-rank halen en best even doorspelen tot je missie 33(?) de rehash ervan hebt zodat je daar ook de S-rank van kan doen. Een mission task is om blauwe schermen stuk te doen maar voor missie 4 glitched de S-rank als je dat doet voor je S-rank haalt. Voor missie 33 zou dat dus ook kunnen gebeuren mijn inziens. Dus deze mission task niet doen voor je beide op S-rank hebt!
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

379
Je hebt verschillende types ammo voor die parasite suit. Eentje is voor armor, andere voor stealth/onzichtbaarheid en nog iets.

Ik denk dat die onzichtbaar maar op batterij ipv ammo, dat dat echt een aparte suit was, misschien wel een afgeleide van de parasite suit.

Alleen dus even opletten als je voor S-ranks bezig bent. Het wordt wel vermeld bij de suit/ammo als het impact heeft op je rank.

Deze game bevat echt zoveel dingen... in het begin kon ik er daardoor erg moeilijk inkomen :q:
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

382
Architect trophy is binnen (MOB volledig ontwikkeld).
Het geeft 5000 ipv 50 000 hero points :lol:

Heb er nog een 25 - 30000 tekort voor de Hero trophy.
Ga dus eerst verder doen met de missies vooraleer ik de nuke ontwikkel.

Mission tasks tot laatste houden is inderdaad het plan. Tegen dan zijn we alweer wat tijd verder..
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

385
Kolm wrote: 04 May 2022 18:45Deze game bevat echt zoveel dingen... in het begin kon ik er daardoor erg moeilijk inkomen :q:
Haha, dit vat het mooi samen als ik hier alle posts lees :lol:
Ik kan mij al die dingen specifiek niet meer herinneren, wel dat er echt veel in te doen was. Ik heb hem 3 maanden aan een stuk bijna dagelijks gespeeld, dus zo kwam het allemaal op natuurlijke wijze :P