Re: Je nieuwste trophies

587
@Paveman: heb de game even gespeeld gisteren. Online trophies behaald. Ik merk op dat het vooral timing is om de bal perfect terug te slaan. Vergt oefening. Maar ik ben ook wel blij met een tennis game, al besef ik dat niet iedereen hiervoor staat te springen. Wil je alle trophies halen raad ik wel aan niet te lang te wachten om de game te starten. Met PS+ is er wat toevoer van spelers maar ik verwacht toch dat de online populatie snel terug zal slinken en de meer ervaren spelers gaan overblijven.

@Kolm: feit dat de online van Max Payne 3 gaat sluiten en er wat animo omtrent is doet mij weer denken om te proberen die platinum te halen. Maar steeds kan ik het niet opbrengen om terug die game vanbuiten te leren. Games genoeg en om nu mijn gametijd te gaan spenderen aan een mode waarbij als je dood gaat je terug van nul moet starten.. Dan kan ik beter andere games spelen.
Image

Re: Je nieuwste trophies

588
@NTGSruler: Ik denk dat dat 'opnieuw vanbuiten leren' nog wel redelijk meevalt. Ik heb de game 1 keer op hard gespeeld een jaar geleden met daar de painkiller guide bij en ik ben echt verbaasd hoeveel ik er nog altijd weet liggen. Pas nu in chapter 10 was het een beetje vager geworden omdat elk stukje gebouw hetzelfde lijkt als het stuk ervoor (busdepot). Tot nu toe denk ik dat chapter 3 en 8 de vervelendste zijn van de eerste 10. De laatste 4 blijf ik nog even onder voorbehoud want die moet ik nog is in NYM doem maar ik weet al dat 11 degene op de jacht is waar ik op hard echt lange tijd vastzat :lol: In challenge mode viel die dan wel weer mee :think:

Ik denk dat het probleem meer is: Geen glitches hebben voor een paar uur.
Iemand zei op PSNP: It's a matter of luck, persistence and skill... in that order. En dat is denk ik precies het probleem, het is meer geluk dan wijsheid. Dat is ook wat het zo vervelend maakt, als je geluk hebt lukt het heel snel en als je pech hebt dan ben je een eeuw bezig omdat je game lastig doet.

Nog een bedenking: Zou je vroeger tijdens je runs ook al last gehad hebben van dat beetje vuil op je disc? :think:
Image

Re: Je nieuwste trophies

589
Eerlijk gezegd: ik zou het niet weten. Ik had toen weinig last van glitches. Ik denk dat ik max 1 of 2 keer heb gehad dat chapter 7 ( in de loods met de ketting waar je dan omhoog gaat) niet laadde. Wat een gekende bug is. Eveneens als de machinegunner in chapter 13 die soms niet spawned ook een gekende bug is. Ik herinner mij toen dat er werd aangeraden om die mode offline te spelen. Dat hielp voor sommigen blijkbaar om bepaalde glitches te voorkomen. Aangezien de game binnenkort offline gaat weet ik nu niet wat dit gaat doen.

Kwestie de painkillers: klopt. Toen ik challenge mode deed was ik ook vrij snel weer mee buiten idd hier en daar een paar stukken. Het is eerder dat je er een paar uur mee bezig bent om dan stomweg ergens dood te gaan, geen painkillers meer, of je in dodge shooting gaat en ofwel geen kogels meer hebt of je ergens valt waar je de vijand niet meer kan treffen. Om dan terug van nul te moeten beginnen. Ben momenteel bezig met teveel games en veel games die ik nog wil spelen om mijn tijd aan MP3 te moeten spenderen.
Image

Re: Je nieuwste trophies

590
Dat offline spelen heeft denk ik te maken met het werkgeheugen van de PS3. Oorspronkelijk was het niet mogelijk om tijdens een game naar de XMB te gaan zonder eerst de game af te sluiten. Om dat voor elkaar te krijgen hebben ze wat werkgeheugen geclaimd daarvoor. Daarnaast kon je oorspronkelijk op PS3 maar 50 vrienden hebben, dat is later uitgebreid naar 100.

Van wat ik kan terugvinden zijn de ingame XMB en de update naar 100 vrienden tegelijk uitgekomen op PS3 in 2008.
Max Payne is van 2012 dus je zou denken: die kan wel overweg met die wijzigingen waarom werkt het dan beter als je offline speelt?

Mijn verklaring: Je vrienden worden niet ingeladen in de XMB waardoor er tot 100 vakjes werkgeheugen meer vrij zijn dan als je online bent. Mensen met weinig vrienden kunnen dat net onder de 'trigger grens' zitten waardoor het wel werkt en mensen met veel vrienden erboven.
Ergens hebben ze mogelijk alleen getest met accounts waarbij niet de hele friendslist vol zat.
Een extra trigger zou kunnen zijn het aan/afmelden van iemand waardoor de PS3 heel even iets kleins extra gaat doen wat misschien net teveel is om de game niet te laten vastlopen.
Een andere extra trigger zou kunnen zijn dat de game op de achtergrond af en toe nog verbinding maakt met de server als hij ziet dat je online bent. Dat is ook weer net wat extra te doen dat net teveel kan zijn.
Ik denk dat de game heel erg de limiet van de PS3 opzoekt.

Maar bon, das maar mijn theorie :P Soms moet je de game blijkbaar ook pauzeren om de dingen te laten inladen voor je verder gaat las ik.


Dat van die paar uur en dan door iets stom dood gaan... daar is helaas weinig aan te veranderen. Er zijn mensen die tussendoor af en toe pauzeren maar ik weet dat dat voor mij doorgaans niet zo goed werkt. Eens ik goed in de flow zit moet ik door doen want anders ben ik de flow kwijt. In zo'n geval als Max Payne is de kans dan groot dat ik in die eerste 5 min na een pauze allerlei stomme dingen doe :(

Ik begrijp dus wel dat je er wat vanaf ziet, maar aan de andere kant... het zou wel mooi zijn als het lukt :P
Image

Re: Je nieuwste trophies

591
Haha ik voel wel dat je mij pusht om door te doen ermee. Ik zeg niet nooit meer, want het is inderdaad een mooie platinum. Alleen ben ik voor de moment bezig met wat andere games waar ik mijn aandacht wil aan geven. Nummertje 150 is TLOU Remastered, wat ik mij had vooropgesteld. En ergens ben ik mij psychologisch daar al op aan het voorbereiden. Titanfall 2 moet ik nog 3 missies doorduwen op Master difficulty en dan had ik graag A Way Out gedaan eigenlijk. Misschien moet ik gewoon eens een run doen in MP3 en kijken waar ik uitkom. Dan komt de zin misschien wel weer vanzelf.
Image

Re: Je nieuwste trophies

592
Een beetje wel :saint:

Overigens is het iets wat je een beetje tussendoor moet doen. Ik lees van verschillende mensen dat ze 1-2 runs per dag deden afhankelijk van hoever ze komen in die eerste run. Bv: Voor chapter 6 gefaald is een tweede run en anders niet.
Dat beperken maar wel regelmatig doen, lijkt me ook wel een goed idee want anders ga je je steeds meer zitten opjagen dat het niet lukt waardoor je uiteindelijk steeds minder ver komt :lol:
Al hoeft dat niet noodzakelijk elke dag te zijn, zou ook elk weekend kunnen zijn of wanneer je precies je vrije dagen hebt.
Image

Re: Je nieuwste trophies

593
Das een goede optie en dat is waar mijn gedacht wel naartoe ging. Regelmatig eens tussendoor proberen.
Alleen ben je met een run tot in Chapter 6 al gauw 2u bezig. Als je dan faalt is het nog ok, maar op den duur begin je je af te vragen of het wel waard is. Ik had destijds toch al meerdere pogingen gedaan met het verste de sniper sectie in chapter 12 waar ik per ongeluk op de knop duwde om uit cover te komen ( wat ik niet wou) om dan instant dead te ervaren met een headshot. Minutenlang vol ongeloof naar het scherm gapen tot gevolg.. Want dat was de run waar ik het zeker ging halen.
Image

Re: Je nieuwste trophies

596
Echt gek veel moeite voor Max Payne 3, maar het zou wel heel mooi zijn als het jullie lukt! :cool:
Ik herinner mij alleen dat ik vaak dacht "Wauw, wat een coole game" en dat hij vervolgens weer ergens vast liep. Uiteindelijk was ik gewoon blij dat ik ooit tot het einde geraakt ben :relief:

Re: Je nieuwste trophies

597
@NTGSruler: Ik heb toevallig gisteren chapter 12 gedaan in NYM. In het filmpje stond dat je de sniper mee moest nemen en dat de laatste vijand met zijn mini-gun dan een 1-shot kill is... niet dus. 1 bodyshot en 1 headshot in LMS maar niet dood... ik dus wel want ik had maar 1 painkiller. Tweede keer dat ik daar kwam had ik 4 painkillers en had hij 3 headshots en 3 body shots nodig met de sniper en ik had 1 painkiller over. Ik moet dus nog even opnieuw bekijken hoe ik dat stukje 'safer' kan doen.

Verder had ik 6-7 keer nodig om zover te komen. Op een of andere manier zie ik in het eerste binnen deel (voor zwembad) de vijanden niet tov de achtergrond waardoor ik teveel door mijn painkillers ga.
Dit is ook het eerste level waar ik een gevoel van tijdsdruk kreeg tijdens NYM. Ik had op een bepaald moment nog 50 seconden over terwijl ik nog 3 charges moest zetten voor er opnieuw vijanden kwamen :O

@zenmaster: Congrats! Is ook een mooie platinum :cool:

@met0t0: Het zijn ook die vastlopers en andere glitches waar ik het meeste schrik voor heb op NYMHC :?
Image

Re: Je nieuwste trophies

598
Ok, er zijn hier al gans de morgen problemen met Telenet. Telenet wordt constant onderbroken.
Soit, ik was aan het zoeken naar een video guide die ik destijds had gebruikt met tips en zėėr degelijke uitleg. Maar vind het jammer genoeg niet meer terug.
Zal nog wel eens zoeken.

Kwestie de mini-gun guy: met de Sniper heb ik nog nooit gehoord :? Het beste is met die machinegun ( zou armor pierced moeten zijn) die daar staat, bullet time en hoofd schieten. Er zou achter je normaal ook cover moeten zijn als je paar stappen terug zet.

Het stuk ervoor is inderdaad niet zo makkelijk. In het huis duiken ze overal op.
Kwestie de charges: eerlijk maak ik mij daar niet druk om. Eens je daar geraakt in je NYMHC playthrough zou je tijd genoeg moeten hebben gespaard dat je rustig aan kan doen.
Eveneens voor de trein sectie daarachter. Daar is het moeilijk omdat de vijanden goed in cover staan en ze één voor één uit cover komen. De game gaat ook niet verder daar totdat je alle vijanden heb gedood. Daar is ook niet het moment om te rushen. Daar dood gaan is zonde.

Nu ik erover nadenk, daarna heb je nog de luchthaven sectie met het eerste stuk op de kofferband wat gewoon enorm cheap is doordat je weinig cover hebt, veel vijanden die ook nog eens body armor dragen. Daar proberen zo snel mogelijk van die band te geraken. Ik herinner mij dat dat in die video's zėėr goed werd uitgelegd. Het was ook per chapter een video. Misschien was het voor de NYM playthrough, ben niet meer zeker.
Image

Re: Je nieuwste trophies

599
Ik vermoed dat je het over onderstaande serie video's hebt. Enige jammere is dat het in Chrome blijkbaar niet meer mogelijk is om die toegevoegde pop-ups/comments te zien. Met een extensie lukte dat gelukkig wel opnieuw.

Hij gebruikt ook de sniper maar doet redelijk bewust die LMS en dat probeerde ik te vermijden door wel in cover te gaan en te schieten als hij even stopte en dan bullet time om een paar keer te schieten, maar dat ging toch niet helemaal zoals ik het wilde.

Hele NYM run: (4 video's)


Video die ik had gebruikt voor eerste keer, is een hele serie voor NYM platinum awards maar zonder melee gedoe.
Image