Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7411
? Oefening vandaag in de psychiatrische gevangenis in Gent (ik ga daar in de buurt naar streching en rij dan langs de toegangsweg die ook naar het centrum leidt), was wel imprecionant, ik wist niet dat er zo veel verschillende ziekenwagens/medische hulp wagens waren, echt alle maten, vormen en kleuren :o En dan nog de brandweer en de politie, t zal gezellig geweest zijn :p
+/- Vanavond mijn eerste les geven, duimen jullie?

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7412
+++ Halve dag vrij gekregen voor Sinterklaas! (5 dec in NL) Doen ze altijd bij ons omdat er verschillende met kinderen zijn en dan is het altijd leuk als de ouders wat vroeger thuis kunnen zijn voor de kinderen.
--- Wel een beetje lui geweest...
+/- Nog 2 volledige hunters en 2 halve 3-star masteries voor een derde hunter, dan zou ik de platinum van Evolve hebben! Het is alleen behoorlijk saai geworden.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7419
+/- twijfels over jobaanbiedingen, 't is ook iets als ge keuze hebt, lol
+/- ben het thuis zitten wel beu dus mss de sprong wagen?
+/- maar ik heb nog erg veel 'betere' opties die op korte termijn mogelijk zijn dus hmmm, I dunno :p
++ vrijdag op gesprek
+/- en misschien dinsdag maar dat weet ik dus nog niet
-- lol die VDAB die al begint te dreigen dat ze mij een job gaan geven waar ge geen diploma nodig voor hebt als ik niet genoeg zoek, tot ik mijn lijstje van sollicitaties eens afging... :silly:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7420
Elexus wrote:+/- twijfels over jobaanbiedingen, 't is ook iets als ge keuze hebt, lol
+/- ben het thuis zitten wel beu dus mss de sprong wagen?
+/- maar ik heb nog erg veel 'betere' opties die op korte termijn mogelijk zijn dus hmmm, I dunno :p
++ vrijdag op gesprek
+/- en misschien dinsdag maar dat weet ik dus nog niet
-- lol die VDAB die al begint te dreigen dat ze mij een job gaan geven waar ge geen diploma nodig voor hebt als ik niet genoeg zoek, tot ik mijn lijstje van sollicitaties eens afging... :silly:
Ik zou er gewoon voor gaan. Die 'betere' opties blijven als het goed is ook wel optie als je de betreffende job aanneemt. Het is in ieder geval in NL verplicht om een proeftijd in je contract te hebben: je kunt altijd binnen de proeftijd weer opzeggen, omdat je een betere baan kunt krijgen... Dat vind ik ook een behoorlijk legitieme reden om je contract op te zeggen en wie weet bevalt deze baan wel dusdanig dat je juist de andere opties op zult zeggen! :)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7421
paveman wrote:
Elexus wrote:+/- twijfels over jobaanbiedingen, 't is ook iets als ge keuze hebt, lol
+/- ben het thuis zitten wel beu dus mss de sprong wagen?
+/- maar ik heb nog erg veel 'betere' opties die op korte termijn mogelijk zijn dus hmmm, I dunno :p
++ vrijdag op gesprek
+/- en misschien dinsdag maar dat weet ik dus nog niet
-- lol die VDAB die al begint te dreigen dat ze mij een job gaan geven waar ge geen diploma nodig voor hebt als ik niet genoeg zoek, tot ik mijn lijstje van sollicitaties eens afging... :silly:
Ik zou er gewoon voor gaan. Die 'betere' opties blijven als het goed is ook wel optie als je de betreffende job aanneemt. Het is in ieder geval in NL verplicht om een proeftijd in je contract te hebben: je kunt altijd binnen de proeftijd weer opzeggen, omdat je een betere baan kunt krijgen... Dat vind ik ook een behoorlijk legitieme reden om je contract op te zeggen en wie weet bevalt deze baan wel dusdanig dat je juist de andere opties op zult zeggen! :)
Het probleem is een beetje dat de job die ik zou doen een statutaire functie betreft. De regels zijn daar wat anders dan met de contractuele functies. Je opzeggingstermijn is bijvoorbeeld sowieso 1 maand. Ik ga eens opzoeken of er daar ook een proeftijd bestaat. :)

Ik denk dat ik het wel ga doen, zo ben ik toch wat bezig en kan ik later alsnog veranderen indien gewenst.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7423
Sora_Lizard wrote:
gamerke1992 wrote:--- en neen ze ik ben weer op het werk om 2 uur snachts
Sterkte! :cool:
Haha bedankt :p Om 05:10 uur was ik dus eindelijk weer thuis. Dan heb ik ongeveer een kleine 17 uur gewerkt gisteren.

--- nu weer opstaan en terug naar het werk
+++ ik heb wel laten weten dat ik pas in de middag terug zou zijn. Een mens heeft ook nog slaap nodig.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7424
Colossus wrote:- - - het moment als er even boven word tanden gepoetst, onze oudste zoon van 2.5 kattenkwaad doet uithalen, hij drukt op me PlayStation, hij laat de disc eruit komen, pakt hem en weet hem door midden te breken :cry : :cry : ; ( : angry:
Ik apprecieer die extra aan/uit-knop op de achterkant van de FAT PS3 wel wat dat betreft... Zit aan de achterkant waar lastiger bij te komen is en het is een vrij 'harde' knop. Als er dan op de voorkant per ongeluk wat aangeraakt wordt, dan gaat ie niet aan. Hoe vaak ik bij afstoffen die PS4 al per ongeluk heb aangezet... Echt bij het minste gaat ie al aan. Zelfs als de stekker er niet inzit, geeft hij nog een biep met de restenergie die er inzit. Geen idee of er daar ook nog een disc mee uitgehaald kan worden. Enige oplossing is om de PS4 aan te sluiten op een verlengkabel met stekkerdoos met aan/uit knop. Maar dan wil je toch dat die knop weer niet te moeilijk te bereiken is en dat is met kinderen ook lastig.

Welke game was het slachtoffer? :dizzy:

@Elexus: Solliciteren is altijd een spannende periode en als je meerdere contractaanbiedingen krijgt, dan wordt het echt een klein beetje kiezen met je gevoel. Uiteindelijk is dat ook het belangrijkste: Een goed gevoel hebben bij het bedrijf en de manier van werken daar. Uiteraard moet je dat niet voor een hongerloon doen, maar als de contractvoorwaarden echt slecht zijn (in vergelijking met anderen in zelfde sector), dan zegt dat vaak ook iets over hoe het bedrijf denkt over de mensen die er werken en hoe het deze mensen behandelt. Veel succes met zoeken!

Mijn eerste contract in NL was inderdaad een contract van 1 jaar en in de eerste maand kon zowel werknemer als werkgever dit contract verbreken zonder opzeggingstermijn (van de ene op de andere dag). Na dat jaar heb ik dan een vast contract gekregen, maar ik geloof dat zo'n tijdelijk contract ook nog 1 of 2 keer verlengd mag worden voordat ze verplicht worden je in vaste dienst te nemen als ze je willen houden. Er mag dan dus niet opnieuw een tijdelijk contract aangeboden worden. Ik heb eigenlijk geen idee hoe het dan zit met de opzeggingstermijnen, zou ik een keertje mijn contract en de volledige arbeidsovereenkomst op moeten nalezen. Maar dit is dus allemaal NL.

+++ Wat mijn werkgever betreft, ben ik echt met mijn gat in de boter gevallen :p
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7425
gamerke1992 wrote:
Sora_Lizard wrote:
gamerke1992 wrote:--- en neen ze ik ben weer op het werk om 2 uur snachts
Sterkte! :cool:
Haha bedankt :p Om 05:10 uur was ik dus eindelijk weer thuis. Dan heb ik ongeveer een kleine 17 uur gewerkt gisteren.

--- nu weer opstaan en terug naar het werk
+++ ik heb wel laten weten dat ik pas in de middag terug zou zijn. Een mens heeft ook nog slaap nodig.
Ik vind dat altijd een beetje raar dat medisch personeel op de spoed zo lange dagen kloppen. Je kan nog zo'n goeie verpleger of dokter zijn, als jij al meer dan 10u aan het werken bent heb ik u liever niet aan mijn bed als ik binnengebracht word. Uiteraard heb je daar als personeel zelf weinig op te zeggen eh, maar als cultuurprobleem kan het tellen...

+/- Gisteren proefles gegeven met medestudenten die een rolletje speelden. Ik gaf zogezegd les een mijn eerste master waar ik ook echt voor sta. Ik had een vriendin gevraagd om een onverwachte situatie voor mij te maken. Het werd wel heel onverwacht, ze had de hele les gevraagd om haar openlijk te pesten. Ik stond daar met een mond vol tanden. (In het echt ben je minder onvoorbereid op dat soort dingen, je gaat eerst observeren in de klas, praat met de vakmentor, je kan toch al een beetje de sfeer inschatten).