Re: Wat speel je op dit moment?

3827
NTGSruler wrote: 29 May 2025 16:41 Hey Dividedx, leuk je nog eens te horen.

Voor Astro Bot misschien eens een guide of walk/playthrough bekijken voor het laatste level? Vaak kan dit al wat verduidelijken wat de volgende stappen zijn of hoe je een bepaald stuk best aanpakt Verder is het vooral volharden vond ik. Heb er ook best wat last mee gehad met het laatste level (trouwens iets wat ik jammer vond aan één van de leukste games die ik gespeeld heb), maar na een tijd lukte het mij altijd om wat verder te komen. Uiteindelijk zal het wel lukken om het einde te halen.
Dankjewel NTGSruler!

Probleem is dat ik bij zo'n levels eerder een opgever ben dan een volharder. Ben eens op 80% van het level geraakt, en sindsdien geraak ik er niet meer dus ligt nu al een half jaar in de kast. Jammer inderdaad bij zo'n game, had wel graag de platinum gehaald. Ik moet de game ongetwijfeld nog eens opnieuw boven halen binnenkort...
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

3828
dividedx11 wrote: 05 Jun 2025 07:55
NTGSruler wrote: 29 May 2025 16:41 Hey Dividedx, leuk je nog eens te horen.

Voor Astro Bot misschien eens een guide of walk/playthrough bekijken voor het laatste level? Vaak kan dit al wat verduidelijken wat de volgende stappen zijn of hoe je een bepaald stuk best aanpakt Verder is het vooral volharden vond ik. Heb er ook best wat last mee gehad met het laatste level (trouwens iets wat ik jammer vond aan één van de leukste games die ik gespeeld heb), maar na een tijd lukte het mij altijd om wat verder te komen. Uiteindelijk zal het wel lukken om het einde te halen.
Dankjewel NTGSruler!

Probleem is dat ik bij zo'n levels eerder een opgever ben dan een volharder. Ben eens op 80% van het level geraakt, en sindsdien geraak ik er niet meer dus ligt nu al een half jaar in de kast. Jammer inderdaad bij zo'n game, had wel graag de platinum gehaald. Ik moet de game ongetwijfeld nog eens opnieuw boven halen binnenkort...
Als het een troost en/of een boost kan zijn: ik heb er ook even aan gezeten aan het laatste level. Ik heb het denk ik hier aangehaald toen ik de game had uitgespeeld, dat de playstation button levels ineens een grote moeilijkheidspiek hebben. Was voor mij een minpuntje van anders een fantastische game!
Heb voor het laatste level een walkthrough bekeken zodat ik wist wat er kwam + ik denk dat er zefls een uitleg werd gegeven wat te doen en naar waar te gaan.
Image

3829
THPS 1 + 2: wauw ik heb de legen-dairy trophy behaald.
Heb nu dus nog de gaps/hard to get there/aliens/level 100 te doen :lol: :lol:

Ben maar begonnen met de gaps, voorlopig alles gedaan in warehouse. Gaat nog even duren denk ik. Geen idee hoe ver ik nog geraak, maar ben eigenlijk best wel tevreden hoe ver ik in de game ben geraakt. In het begin voelden die challenges als onmogelijk aan.
Image

3831
met0t0 wrote: 07 Jun 2025 13:04 Welkom terug, dividedx11! :cool:

Hier nog steeds Assassin's Creed Odyssey - The Fate of Atlantis. Leuke DLC, mooie afwisseling in maps :) Maar na deze zal ik waarschijnlijk 175u in de game hebben gespendeerd en is het dringend tijd voor iets anders :lol:
Assassin's Creed Valhalla :q:
Image

3832
Tegen mijn principes in met meerdere games tegelijk bezig. :?
Was dus gestart met Bloodborne, maar ik kreeg al snel de indruk dat ik er meer tijd en aandacht moet aan spenderen. De focus ontbreekt een beetje doordat Death Stranding 2 eraan komt en ik wil niet in het midden van een grote game als Bloodborne stoppen.
Dus ik ben nu The Last of Us Part II op easy opnieuw bezig, puur voor het verhaal. Death Stranding offline. En gisteren gestart met Resident Evil 2 remake. Die wel voor de eerste keer nadat ik de originele games al enkele decennia niet heb gespeeld.
RE2 zal ik wel snel klaar hebben denk ik, op de platinum na dan.
Ik ben ook weer opnieuw geopereerd en thuis tot begin juli, dus geen gebrek aan tijd.
Image

3833
Ik herken het momenteel wel een beetje Zenmaster.
Was begonnen met Alan Wake II (Topgame), maar ondertussen voornamelijk bezig met Tony Hawk Pro Skater 1 + 2. Al begint deze nu wel wat vervelend te worden vind ik. Heb nog alle gaps te doen, maar dat is het beste met een guide te doen, alsook alle collectibles (guide) en dan zijn er nog the hard to get there's. Had gisteren wat tijd om te gamen, maar kon mij dus niet opladen ervoor.
Verder zou ik toch graag ook Horizon Remastered willen verder doen, maar das ook alweer een hele tijd geleden dat ik die game heb gespeeld.
En dan zat ik ook te twijfelen om RDR2 te gaan doen voor GTA VI uitkomt. Maar das ook weer zo'n lange game...
Sniper Elite 5 lijkt mij een hele leuke game, geïnstalleerd op mijn console, maar ja weer een nieuwe game..

Dus ja luxeproblemen :D
Image

3835
Ja, inderdaad. Beetje luxeproblemen. :lol: Moet er soms ook mee lachen op social media als mensen klagen dat er geen games zijn. Voor hen dan waarschijnlijk, maar wat speel je dan, altijd dezelfde franchise? Zoals nu bij State of Play, Summer Game Fest en dat ander ding, zijn toch een aantal mooie games bij. Je kan niet verwachten dat er elke show of elke maand meerdere AAA games uitkomen. Death Stranding 2 bv. is 5-6 jaar in ontwikkeling.
Ik heb nu eindelijk een fysieke versie van Max Payne 1 op PS2 gevonden, dus die komen ook weer in de backlog; MP1 en MP2.
Image

3836
Haha, ik ben gelukkig niet de enige die dus een beetje kill your completion heeft gedaan :lol:

Mijn main game op dit moment is Ratchet and Clank 3 op de vita. Het is echt een verademing hoe je die gewoon snel in standby kan zetten, wat anders doen en er weer uit kan halen voor weken aan een stuk zonder dat je problemen krijgt met je game. Elke paar dagen sluit ik de game wel af voor een backup van mijn savefiles. En op een dag als vandaag kan ik ook de hele middag aan en af wat spelen en wat huishouden doen en pas ergens vanavond is de batterij dan een keer leeg. Dus ergens voor het avondeten even aan de oplader en na het avondeten kunnen we weer verder :lol:

Ik heb ondertussen de eerste playthrough met alle skill points en titanium bolts afgerond en nu met de tweede bezig. Alle wapens hebben hun eerste versie al tot max upgrade en een paar heb ik ook de nieuwe versie kunnen kopen en verder upgraden. Leven upgrades zit ik ook al aan 153/200 maar dat komt vanzelf wel tegen dat ik alle wapen upgrades klaar heb. En dan is het ook nog 10 miljoen bouten tegelijk hebben. Als ik geen wapens meer heb om te upgraden koop ik toch even een nieuwe zodat het niet pointless schieten is, maar hierdoor gaat het wel wat trager. Hopelijk dus over een paar dagen klaar.

Daarnaast na een paar weken pauze opnieuw af en toe een rondje Doom 2016 multiplayer voor de laatste 2 online trophies.
Af en toe ook een rally in WRC Generations PS5. Als het huidige WRC career seizoen klaar is, heb ik waarschijnlijk enkel de grind van player level 150 over.
In het weekend probeer ik wat Kayak VR: Mirage te doen. Al weet ik nog niet hoe ik die Olympic race trophy voor elkaar ga krijgen. Tot nu toe kwam ik niet eens aan de vierde gate :L:

En ergens tussendoor ook nog de online gedaan van:
- Doom Eternal PS5
- WRC 7
- WRC 9 PS4
- WRC 10 PS4 + PS5

@zenmaster: Nu gojutako PSN ID ipv ippikitako?
Ik zou willen dat je op PSN alle vorige PSN ID's van iemand ook kon zien... ipv (optioneel als de persoon het aanzet) de eerste maand nu zie ik soms namen langskomen waar ik geen flauw idee van heb wie ze zijn doordat ze een ander PSN ID hebben.
Image

3837
Hahah Kolm: nu je het zegt. De PSN naam van Zenmaster is inderdaad veranderd.
Ga denk ik binnenkort ook weer eens de Vita oppikken denk ik. De standby mode is een fantastische optie en eigenlijk werkt die beter dan die van de PS4/5 ooit heeft gewerkt :P

Zenmaster: klopt volledig. Ik las sommige reacties na de SoP en dan denk ik maar wat willen mensen toch? Dat er elk jaar een nieuwe GoW, TLOU,... andere populaire franchises uitkomen? Aan de ene kant denk ik dat dit komt doordat Sony die live service krap door onze strot wil rammen, maar als ik dan de SoP bekijk: ze hebben ook echt niet stil gezeten met singleplayer games. Alleen duurt het tegenwoordig zo lang om die games te releasen.
Verder wordt mijn backlog groter met de maand, maar ik hou mij eigenlijk echt wel nog in. Zou het moeten uitzoeken welke games er allemaal in 2026 uitkomen, maar voorlopig lijkt GTA VI de enige dat ik echt op dag 1 in huis wil hebben.
Image

3838
@Kolm, Ja, ik heb lang getwijfeld omdat je problemen zou kunnen krijgen met trophies in bepaalde games, maar bij de games die ik nu nog niet 100% heb normaal niet. Dit is de eerste keer en zal normaal ook zo blijven. Sluit meer aan bij mezelf; goju is de stijl van karate die ik doe en tako nog steeds Japans voor octopus. Is ook gewoon makkelijker om overal hetzelfde te hebben (psn, discord, twitter, bsky, backloggd).

Ik kijk nog altijd rond voor een goeie Vita en PSP, maar ze blijven zo duur... en wil geen gekraakte liefst. Kan er nu ook niet meer af voorlopig, moet keuzes maken. Heb met DS2 voor het eerst in 2 decennia denk ik nog eens een CE gepreordered, en ook de DualSense. Dus broke.
Image

3839
Volgens mij zit ik met een corrupte save file van Cult of the lamb.

Ik heb die altijd gespeeld via de streamingoptie op Portal. Nu ben ik endgame (tweemaal de bazen verslaan) en ik heb de mystic shop en kan god tiers verzamelen voor die RNG shop, maar overal online lees ik van een extra altaar (met paarse vlam) dat in de cult tevoorschijn zou moeten komen maar dat is bij niet zo.

Dat maakt dat ik niet alle Tarotkaarten zal kunnen verzamelen en dat is wel balen want ik wil echt niet alles opnieuw gaan doen enkel voor dat. Heb dan maar een bug report ingediend maar daar vest ik niet al te veel hoop op.
Image

3840
Ai bummer. Heb je ergens een savefile van net voor de endgame bazen? Hopelijk is er een fix? Of heb je misschien nog iets te doen in de game dat je vergeten bent?
Dat gevoel dat je alles opnieuw zou moeten beginnen is verschrikkelijk. Je zin is dan meteen over om de game te spelen.
Image