Re: Beat that Backlog! (2025)
32Eventjes kortere games gehad, nu God of War Ragnarök, dat zal wel een aantal maanden duren
33Death Stranding 2 gekocht => -1
Death Stranding 2 uitgespeeld => +1
Resident Evil 2R uitgespeeld => +1
Resident Evil 3R gekocht => -1
MGSV: Ground Zeroes uitgespeeld => +1
zenmaster: Gekocht in 2025: 2 | Uitgespeeld in 2025: 7| Totale score: 5
Death Stranding 2 uitgespeeld => +1
Resident Evil 2R uitgespeeld => +1
Resident Evil 3R gekocht => -1
MGSV: Ground Zeroes uitgespeeld => +1
zenmaster: Gekocht in 2025: 2 | Uitgespeeld in 2025: 7| Totale score: 5
34Laatste update voor 2025:
Gekregen:
EA Sports WRC via + begonnen -1
Borderlands 4 gekocht -1
Uitgespeeld:
Mafia: The Old Country platinum +1
Ni No Kuni II: The Revenant Kingdom 100% +1
EA Sports WRC platinum +1
paveman: Gekocht in 2025 14 Uitgespeeld in 2025 14 Totale score 0
Beginstand backlog 60
Gekregen:
EA Sports WRC via + begonnen -1
Borderlands 4 gekocht -1
Uitgespeeld:
Mafia: The Old Country platinum +1
Ni No Kuni II: The Revenant Kingdom 100% +1
EA Sports WRC platinum +1
paveman: Gekocht in 2025 14 Uitgespeeld in 2025 14 Totale score 0
Beginstand backlog 60
35Het is dit jaar niet gelukt om alle aankopen netjes bij te houden, maar op basis van wat ik gespeeld heb kan ik wel vertellen wat ik WEL heb uitgespeeld sinds de laatste post!
Uitgespeeld:
War of the Monsters PS4
Stray Blade
Ratchet & Clank PSVita
Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord
Before Your Eyes
Ratchet & Clank 2: Going Commando PSVita
Ratchet & Clank 3: Up Your Arsenal PSVita
Just a Phrase by POWGI PSVita
Ratchet & Clank: Size Matters PS5
Endling: Extinction is Forever PS5
Crypto by POWGI PSVita
WRC Generations PS5
Road 96 PS5
Road 96 PS4
The Plucky Squire
Indika
Mass Effect 3
The Last Clockwinder
The Wolf Among Us PSVita
WRC 3 PSVita
EA Sports WRC
Kolm: Gekocht in 2025: 1 | Uitgespeeld in 2025: 30 | Totale score: ???
Uiteindelijk relatief veel PSVita games gedaan dit jaar
Uitgespeeld:
War of the Monsters PS4
Stray Blade
Ratchet & Clank PSVita
Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord
Before Your Eyes
Ratchet & Clank 2: Going Commando PSVita
Ratchet & Clank 3: Up Your Arsenal PSVita
Just a Phrase by POWGI PSVita
Ratchet & Clank: Size Matters PS5
Endling: Extinction is Forever PS5
Crypto by POWGI PSVita
WRC Generations PS5
Road 96 PS5
Road 96 PS4
The Plucky Squire
Indika
Mass Effect 3
The Last Clockwinder
The Wolf Among Us PSVita
WRC 3 PSVita
EA Sports WRC
Uiteindelijk relatief veel PSVita games gedaan dit jaar
36En ik verwacht zo dat je uiteindelijk negatief uit zal zijn gekomen...? Of valt de 'schade' qua aankopen mee, denk je?
37De vraag is niet of het negatief is, de vraag is "hoeveel negatief"paveman wrote: 08 Jan 2026 13:36 En ik verwacht zo dat je uiteindelijk negatief uit zal zijn gekomen...? Of valt de 'schade' qua aankopen mee, denk je?
Best wel wat kleine games gekocht zoals de Hidden cats, maar ook cross-buy of met PS5 disc upgrade en dan gaat het snel...
38Persoonlijk heb ik mij voorgenomen om me in 2026 minder druk te maken om wat ik aanschaf of erbij komt in de bibliotheek/verzameling games. Waar ik wel naar kijk (en vandaar mijn lijstje in gaming voornemens 2026) zijn de games in mijn backlog dat ik zeker ooit wil spelen of waar ik van zeg: die game heb ik zin om te spelen. Ook deels games die ik gestart ben om toch een beetje de completion te bewaren. Maar ik merk nu al dat ik zoveel meer plezier beleef aan het gamen/trophy hunten door die bepaalde keuzes te maken ipv een game te spelen "omdat hij in mijn backlog staat".
Ten tijde van de PS2 kon ik games op release kopen, uitspelen en klaar zijn voor de volgende game die uitkwam die ik wou spelen. Maar die tijd is voorbij. Allez toch als je voor alle trophies in een game wil gaan. Tis een keuze, ik zou ook perfect alle games gewoon kunnen spelen/uitproberen en door naar de volgende game. Maar proberen alle trophies te behalen voor een game geeft zoveel meer waarde en voldoening aan mezelf wetende dat je meestal alles uit een game hebt gehaald.
Ten tijde van de PS2 kon ik games op release kopen, uitspelen en klaar zijn voor de volgende game die uitkwam die ik wou spelen. Maar die tijd is voorbij. Allez toch als je voor alle trophies in een game wil gaan. Tis een keuze, ik zou ook perfect alle games gewoon kunnen spelen/uitproberen en door naar de volgende game. Maar proberen alle trophies te behalen voor een game geeft zoveel meer waarde en voldoening aan mezelf wetende dat je meestal alles uit een game hebt gehaald.
39Het is soms ook dubbel idd. Ik vind het wel echt meerwaarde idd, al is het idd soms wat werken om 100% te halen. Alleen is dan achteraf alsnog de voldoening wel weer erg groot... Mijn completion was al niet zo hoog vanwege allerlei uitgeprobeerde PS+ games in het begin, dus ben daar misschien wel iets minder mee bezig.
40Zolang je er plezier aan beleefd en de zin hebt om te blijven verder gaan voor een welbepaalde troohy of trophies in een game heb ik er veel voldoening van.paveman wrote: 09 Jan 2026 09:22 Het is soms ook dubbel idd. Ik vind het wel echt meerwaarde idd, al is het idd soms wat werken om 100% te halen. Alleen is dan achteraf alsnog de voldoening wel weer erg groot... Mijn completion was al niet zo hoog vanwege allerlei uitgeprobeerde PS+ games in het begin, dus ben daar misschien wel iets minder mee bezig.
Bijvoorbeeld: ik heb net de Iki Island DLC 100% gehaald voor Ghost of Tsushima. Ik kan nu nog een NG+ doen en daarna is er nog de Legends mode. Die Legends mode interesseert mij totaal niet. Vroeger ging ik dan misschien toch doordoen tegen mijn zin voor die enkele trophies. Maar voorlopig ga ik dat laten voor wat het is. NG+ kan redelijk snel blijkbaar, dus die doe ik binnenkort wel dan.
41Je kan ook voor jezelf bepalen wat precies 'uitgespeeld' betekentNTGSruler wrote: 08 Jan 2026 17:02 Persoonlijk heb ik mij voorgenomen om me in 2026 minder druk te maken om wat ik aanschaf of erbij komt in de bibliotheek/verzameling games. Waar ik wel naar kijk (en vandaar mijn lijstje in gaming voornemens 2026) zijn de games in mijn backlog dat ik zeker ooit wil spelen of waar ik van zeg: die game heb ik zin om te spelen. Ook deels games die ik gestart ben om toch een beetje de completion te bewaren. Maar ik merk nu al dat ik zoveel meer plezier beleef aan het gamen/trophy hunten door die bepaalde keuzes te maken ipv een game te spelen "omdat hij in mijn backlog staat".
Voor mij is het inderdaad alle trophies inclusief DLC trophies, maar die challenge waar ik in mee doe gaat enkel over platinums. Voor hen maakt de DLC niet om het te tellen als 'complete'. Ze hebben wel nog een aparte challenge om je DLCs op te lijsten voor zij die dat wel willen
Het kan ook zijn dat je gewoon zegt: verhaal uitgespeeld = klaar!
42Wel dat is wat ik probeer te zeggen. Je bepaald het voor je eigen. Waar ik vroeger dan misschien per se die 100% completion van een game wou. Uiteindelijk ben ik beginnen trophy hunten omdat ik het leuk vond dingen te gaan doen/zoeken/beleven die een meerwaarde aan de game gaf. Gaandeweg "verloor ik de fun" een beetje en begon ik games te mijden omdat 100% moeilijk te bereiken viel.
Dus ik probeer altijd voor platinum te gaan inclusief DLC als het mij interesseert en ik er fun mee heb.
Dus ik probeer altijd voor platinum te gaan inclusief DLC als het mij interesseert en ik er fun mee heb.
43Ik bedoelde meer in het thema van het backlog 2026 topic: Je kan ook daarvoor de 'uitgespeeld' bepaling iets minder strak zetten en zo alsnog meedoenNTGSruler wrote: 09 Jan 2026 17:13 Wel dat is wat ik probeer te zeggen. Je bepaald het voor je eigen. Waar ik vroeger dan misschien per se die 100% completion van een game wou. Uiteindelijk ben ik beginnen trophy hunten omdat ik het leuk vond dingen te gaan doen/zoeken/beleven die een meerwaarde aan de game gaf. Gaandeweg "verloor ik de fun" een beetje en begon ik games te mijden omdat 100% moeilijk te bereiken viel.
44Oh ik doe graag mee hoor. Uitgespeeld betekent doorgaans deKolm wrote: 09 Jan 2026 23:20Ik bedoelde meer in het thema van het backlog 2026 topic: Je kan ook daarvoor de 'uitgespeeld' bepaling iets minder strak zetten en zo alsnog meedoenNTGSruler wrote: 09 Jan 2026 17:13 Wel dat is wat ik probeer te zeggen. Je bepaald het voor je eigen. Waar ik vroeger dan misschien per se die 100% completion van een game wou. Uiteindelijk ben ik beginnen trophy hunten omdat ik het leuk vond dingen te gaan doen/zoeken/beleven die een meerwaarde aan de game gaf. Gaandeweg "verloor ik de fun" een beetje en begon ik games te mijden omdat 100% moeilijk te bereiken viel.
Dus ik probeer altijd voor platinum te gaan inclusief DLC als het mij interesseert en ik er fun mee heb.![]()
45Wauw, er is niemand negatief geëindigd 
En geen idee hoe ik 5 games heb uitgespeeld, toch beter dan verwacht
Nieuw topic voor 2026 is online
En geen idee hoe ik 5 games heb uitgespeeld, toch beter dan verwacht
Nieuw topic voor 2026 is online
2025:
met0t0: Gekocht in 2025: 5 | Uitgespeeld in 2025: 5 | Totale score: 0
paveman: Gekocht in 2025: 14 | Uitgespeeld in 2025: 14 | Totale score: 0
zenmaster: Gekocht in 2025: 2 | Uitgespeeld in 2025: 7 | Totale score: +5
-------------------------
Laatste update: 11/01/2026
met0t0: Gekocht in 2025: 5 | Uitgespeeld in 2025: 5 | Totale score: 0
paveman: Gekocht in 2025: 14 | Uitgespeeld in 2025: 14 | Totale score: 0
zenmaster: Gekocht in 2025: 2 | Uitgespeeld in 2025: 7 | Totale score: +5
-------------------------
Laatste update: 11/01/2026