Werkt uitstel ontmoedigend?

1
Het is een probleem dat nooit echt ver weg is in de business van games (of eender welke materie eigenlijk). Gisteren nog werd Mighty No. 9 opnieuw uitgesteld, dit al voor de derde keer.
Doorheen het verleden zijn er nog dergelijke games geweest die met dergelijke problemen te kampen hadden. Denk maar aan Duke Nukem of Team Fortress 2.

Een interessante 'discussie' kan zijn om even te bekijken in welke mate jullie dit storend vinden en of het jullie ontmoedigd om de game achteraf aan te kopen.
Zet het wat een domper op het enthousiasme naar die specifieke game toe of maakt het je uiteindelijk niets uit?
Image

Re: Werkt uitstel ontmoedigend?

2
Ik vind het niet erg als games uitgesteld worden. Dat betekent dat de ontwikkelaar merkt dat het spel nog niet klaar is en zo een spel wil je liever niet volgens mij. Ik kies voor de perfecte ervaring en niet de onafgewerkte. Wat ik wel begrijp is dat het voor sommige die heel hard uitkijken naar een game, zo een uitstel lastig kan zijn. Stel nu dat je daar een week verlof voor hebt genomen ofzo. (dat doe ik zelf niet)
Image

3
Moeilijk te zeggen. Soms is het beter dat een spel wordt uitgesteld omdat er dan langer kan aan gewerkt worden. Niet in alle gevallen is dat zo. Kijk bijvoorbeeld maar naar DriveClub. Keek enorm hard uit naar deze game, maar werd lang uitgesteld om op release alleen maar te ontgoochelen. Online was niet klaar game was tekort, beloofd voor PS+ maar kwam niet.... Nu is deze game ondertussen echt wel de moeite waard alleen al als je kijkt naar de enorme hoeveelheid DLC. Je kunt je natuurlijk afvragen als dit allemaal niet gewoon in de game had moeten zitten bij de officiële release. Maar das een andere discussie.

Zelfde bij The Division nu. Ik werd weggeblazen bij de eerste trailer maar ondertussen zegt de game mij eerlijk gezegd bijna niets meer. Op release kopen doe ik al zeker niet. Ik wacht wel eventjes af hoe de eerste reviews zijn en hoe de game onthaald wordt.

Dus ja niet altijd vind ik het goed dat games worden uitgesteld. Maar in de huidige gamebusiness zijn er tegenwoordig zo'n grote budgetten bij gemoeid dat ze gewoon niet anders kunnen dan uitstellen. De game moet in orde zijn vooraleer het op de markt komt. De rest patchen we later wel is het devies. ;)
Image

4
Die day-one patches komen inderdaad steeds meer en meer voor. Een onafgewerkt spel uitbrengen zou natuurlijk nog erger zijn, maar ik vind toch dat er bepaalde grenzen zijn aan uitstelgedrag. Ergens komt dat bij mij wat over als amateurisme. Zo'n ontwikkelaars en publishers die niet aan hun proefstuk toe zijn en met zo'n grote budgetten werken, zouden volgens mij toch wat beter de zaken dienen in te schatten.

Je kan een keer uitstellen door onvoorziene omstandigheden, maar 3 of 4 keer uitstellen, loopt toch al wat de spuitgaten uit. Misschien duurt het gewoon lang om al die content die op de schijf staat te coderen zodat die pas zichtbaar wordt na aankoop van DLC..?
Image

5
kvind het nie erg als een game uitgesteld wordt. kheb games genoeg om mij te amuseren en dan liever een spel die goed in elkaar steekt dan een game dat maar zozo is afgewerkt.

voordeel van mij is natuurlijk dak nie echt verlang naar releases. ik bestel alles vanaf dat het mogelijk is (kan nie rap genoeg gaan) en voor de rest de game komt wel alles op zijn tijd. ik speel dan ook heel wat verschillende genres en kheb altij wel nog games waar ik moet aan beginnen.

wat ik wel heb met die grote uitstellingen zoals south park geweest dat mijn verwachtingen voor het spel de hoogte in gaan maar in dit geval was ubisoft er zeker goed in geslaagd en dat uitstel was ook begrijpelijk aangezien er een overname aan de pas kwam tijdens de productie of hoe je het wilt noemen.
Image

6
Sanity penguin wrote:Die day-one patches komen inderdaad steeds meer en meer voor. Een onafgewerkt spel uitbrengen zou natuurlijk nog erger zijn, maar ik vind toch dat er bepaalde grenzen zijn aan uitstelgedrag. Ergens komt dat bij mij wat over als amateurisme. Zo'n ontwikkelaars en publishers die niet aan hun proefstuk toe zijn en met zo'n grote budgetten werken, zouden volgens mij toch wat beter de zaken dienen in te schatten.

Je kan een keer uitstellen door onvoorziene omstandigheden, maar 3 of 4 keer uitstellen, loopt toch al wat de spuitgaten uit. Misschien duurt het gewoon lang om al die content die op de schijf staat te coderen zodat die pas zichtbaar wordt na aankoop van DLC..?
Idd het gevoel dat ontwikkelaars op hun lauweren rusten. Omdat dikwijls games zo gehyped worden tegenwoordig dat ze wel GOED moeten verkopen.
Image

7
Voor mij zijn er 3 periodes in het jaar waarin ik geen games op release ga kopen. Dit zijn de examenmaanden januari, mei-juni en augustus. Als je dan een game pre ordert die wordt uitgesteld naar 1 van deze periodes word ik wel ambetant :P
Vb met uncharted 4 is dit het geval ze blijven uitstellen nu tot eind april, zo komt de periode van mei-juni weer wat dichter. Had toch gehoopt om hem in maart te kunnen spelen.
Dus ik heb wel liever dat ze een datum geven die klopt, ze moeten maar genoeg tijd nemen dat hij dan ook af is tegen dan.
Image

9
Gamefreak wrote:Als het de game ten goede uitkomt is er niets mis mee, maar het wordt wel vervelend als het een bepaalde game echt een keer of 3 wordt uitgesteld :P
Het is pas echt vervelend als het de enige game is die je in die periode wou kopen, en je geen backlog o.i.d. hebt om dat gat mee op te vullen.

Ik vind het helemaal niet erg als een game een paar keer uitgesteld wordt. Stukken beter dan de talloze games van tegenwoordig die in onafgewerkte staat uitgebracht worden. Alleen is het wel jammer dat sommige games niet zozeer uitgesteld worden, maar gewoon te vroeg onthuld worden (FF Versus XIII, The Last Guardian) en dan oneindig blijven door sukkelen zonder release.

10
BozeGozerXrd wrote:
Gamefreak wrote:Als het de game ten goede uitkomt is er niets mis mee, maar het wordt wel vervelend als het een bepaalde game echt een keer of 3 wordt uitgesteld :P
Het is pas echt vervelend als het de enige game is die je in die periode wou kopen, en je geen backlog o.i.d. hebt om dat gat mee op te vullen.

Ik vind het helemaal niet erg als een game een paar keer uitgesteld wordt. Stukken beter dan de talloze games van tegenwoordig die in onafgewerkte staat uitgebracht worden. Alleen is het wel jammer dat sommige games niet zozeer uitgesteld worden, maar gewoon te vroeg onthuld worden (FF Versus XIII, The Last Guardian) en dan oneindig blijven door sukkelen zonder release.
Daar heb je zeker een punt. Er wordt veel te veel gelekt op voorhand, waardoor er dan weer een hype ontstaat waaraan de meeste ontwikkelaars niet kunnen voldoen.
Image

11
Men mag ook niet vergeten dat veel ontwikkelaars enorm hard gepushed worden door publishers (en zij misschien op hun beurt dan weer) om games voor een bepaalde deadline af te krijgen. Vaak lukt dit dan niet maar moet de game toch gereleased worden. De mentaliteit bij het ontwikkelen van games is waarschijnlijk net als bij andere software "release het zo snel mogelijk en los de problemen daarna op", zoals NTGS zei. Uitstel vind ik meestal positief, mijn backlog is toch gigantisch.

12
Ik vind uitstel niet erg als het dan uiteindelijk wel een goede game wordt. Als de game tijdens het uitstel onder ontwikkelaars wordt doorgeschoven en al snel duidelijk wordt dat het nooit iets zal worden, is het wel bijzonder jammer.
Ook ben ik voorstander om de games pas aan te kondigen als het ontwikkelingsproces ver genoeg gevorderd is dat er een min of meer realistische schatting kan worden gemaakt van de release. The Last Guardian is in dat opzicht een voorbeeld van hoe het niet moet...

13
Tjeefkeuh wrote:Men mag ook niet vergeten dat veel ontwikkelaars enorm hard gepushed worden door publishers (en zij misschien op hun beurt dan weer) om games voor een bepaalde deadline af te krijgen. Vaak lukt dit dan niet maar moet de game toch gereleased worden. De mentaliteit bij het ontwikkelen van games is waarschijnlijk net als bij andere software "release het zo snel mogelijk en los de problemen daarna op", zoals NTGS zei. Uitstel vind ik meestal positief, mijn backlog is toch gigantisch.

Mijn backlog is ook gigantisch, maar alles spelen is een andere zaak :p
Image

14
Hoewel ik het vaak erg jammer vind dat een spel wordt uitgesteld, toch ben ik de mening aangedaan dat men alle tijd moet nemen om een game naar behoren te ontwikkelen. Hierbij denk ik meteen aan het Early Access programma op Steam, dat volgens mij wat averechts werkt. Inplaats van beginnende developers te helpen met het ontwikkelen van hun spel dankzij community feedback en het inzamelen van funds, wordt er tegenwoordig zoveel onafgewerkte crap afgeleverd dat eigenlijk de titel 'game' of 'game in wording' niet waardig is.

Daarom dus, liever een goed werkend spel waarbij men de game een paar weken/maanden uitstelt dan zo'n afkooksel dat op niet veel trekt.
Image