Re: PlayStation 4

421
NTGSruler wrote:Inderdaad maar 3 opties. Denk hoge, lage en middentonen? Wel nu heb je instellingen voor de verschillende headsets. Voor de gold bijvoorbeeld heb je wel een racing optie en ook voor Uncharted 4. Die laatste UC4 is jammer genoeg niet mogelijk voor de platinum headset.. ;( Jammer aangezien ik UC4 nog eens moet spelen.
De platinum headset heeft normaal gezien een speciale 3D-modus voor Uncharted 4, dus het zal nog veel beter klinken ;)

Re: PlayStation 4

422
Sora_Lizard wrote:Bij mij zijn ze beide afwisselend in gebruik (+ een PS3). Zo heb ik toch 2 T ter beschikking. Voor sommige games is de pro niet echt een verbetering en het bespaarde me het overzet werk. :D
En anders gebruik ik ze wel afwisselend naast mijn eigen PS4 :girl:
NTGSruler wrote:
Sora_Lizard wrote:Bij mij zijn ze beide afwisselend in gebruik (+ een PS3). Zo heb ik toch 2 T ter beschikking. Voor sommige games is de pro niet echt een verbetering en het bespaarde me het overzet werk. : D
Afhankelijk hoe vol je HDD staat gaat de overzet vrij snel vind ik naar de PS4 Pro.
Als je natuurlijk 2 PS4's en een PS3 kunt aansluiten en je daarmee 2Tb ter beschikking hebt, waarom niet é?
Aan de andere kant kun je al vrij goedkoop een 2Tb SSD in je PS4 steken. Heb je evenveel opslag ruimte, bespaar je een PS4 en als je echt wil hang je er nog een 8Tb externe HDD aan ; ) Maar elk zijn voorkeur en maar goed ook.
Ik heb mijn PS4 terug binnen gedaan bij GM omdat ik er nog 120 euro voor kreeg. Anders had ik hem ook nog.
Toen Sora en ik onze gewone 500GB PS4 gingen upgraden, waren er nog geen 2TB SSHD's (geen SSD's gebruiken in PS4!). Dus toen hebben we allebei onze PS4 naar een 1TB SSHD gezet en de 500Gb schijf in een case gestoken om te gebruiken als externe HDD. Externe HDD wordt niet gebruikt voor PS4's in ons geval. En regelmatig hoor je ook over problemen bij het spelen van games op de externe HDD waardoor we er ook liever weg van blijven. Lost daarvan: Er ligt al genoeg kabelzooi rond die tv met 2 PS4's een PS3 en een PS VR.

Later kocht Sora een PS4 Pro en toen hebben we alleen de games overgezet die een voordeel hadden van de Pro omdat het wat onzinnig leek om alles dubbel te hebben op 2 PS4's. En ook nu wordt de pro bijna alleen gebruikt voor games die er voordeel bij hebben. Dat worden er wel steeds meer, dus die begint langzaam vol te lopen. (Sora kijkt bedenkelijk naar mij, misschien omdat ik er het meest op speel en installeer? :saint: ) De pro wordt daarnaast ook nog gebruikt voor de PS VR.

Zelf ben ik nog altijd een beetje aan het twijfelen om wel/niet een pro te kopen. Die limited 2TB pro had mij helemaal overtuigd... maar hij was helaas te limited en daardoor heb ik nu ook geen zin meer om een 1TB te kopen en vervolgens om te bouwen. Waarom zou ik als ze hem ook zelf kunnen maken voor mij? Ik krijg ook het vermoeden dat ze misschien binnenkort gewoone en 2TB pro uitbrengen.

Voorlopig lukt het ook allemaal nog met 3TB in het huishouden en een instelling van proberen games volledig uit te spelen voor we aan wat anders beginnen. Het lukt niet altijd en soms blijven games toch lang staan omdat er nog DLC komt (FC5 bv).

Ik heb ook ondervonden dat de PS4 anders omgaat met download van updates en DLC. Bij de PS3 en PSVita moest je altijd 2 keer de ruimte vrij hebben van de grootte van de download. Vrij logisch omdat het downloadbestand en het uitgepakte installatiebestand op een bepaald moment tijdens installatie allebei volledig moeten bestaan.
Op de PS4 ging ik voor Batman van Telltale een nieuwe episode van 5GB downloaden terwijl ik ongeveer 20Gb vrij had. Genoeg zou je denken, maar ik kreeg een foutmelding dat er niet genoeg ruimte was. Pas toen ik ongeveer 50-60Gb vrij had, lukte het om de episode te downloaden. De totale installatie van de game was op dat moment 20-25Gb. Mijn vermoeden is dat de PS4 bij sommige games het bestand download en dan de oorspronkelijke installatie + download ergens anders installeert om vervolgens de download en het oorspronkelijke installatiebestand te verwijderen.
Bij God of War was dit ook heel erg zichtbaar: Je kreeg een update van 50-60MB die snel binnen was en vervolgens was hij nog minutenlang bezig met 'copying'. Het was net alsof de hele game opnieuw geïnstalleerd werd... En na release had je bijna elke dag wel zo'n update :L:
Er zijn ook andere games die dan een patch van 1-2GB hebben en die na downloaden bijna instant geïnstalleerd zijn. Daar lijkt dat dus niet te gebeuren.
Gevolg van dit alles is dat je eigenlijk altijd al snel 50-100Gb moet vrijhouden wil je altijd alle updates en DLC er nog bij kunnen zetten. Op een 1TB is dat iets minder een punt, maar als je een 500GB (eigenlijk ongeveer 400GB) hebt dan is dat gewoon een vierde van de ruimte van je HDD. Beetje jammer...
Image

Re: PlayStation 4

423
Kolm wrote: Toen Sora en ik onze gewone 500GB PS4 gingen upgraden, waren er nog geen 2TB SSHD's (geen SSD's gebruiken in PS4!). Dus toen hebben we allebei onze PS4 naar een 1TB SSHD gezet en de 500Gb schijf in een case gestoken om te gebruiken als externe HDD. Externe HDD wordt niet gebruikt voor PS4's in ons geval. En regelmatig hoor je ook over problemen bij het spelen van games op de externe HDD waardoor we er ook liever weg van blijven. Lost daarvan: Er ligt al genoeg kabelzooi rond die tv met 2 PS4's een PS3 en een PS VR.
Een vriend van mij gebruikt nu waarschijnlijk een jaar of langer een externe HDD bij een gewone PS4 en heeft nog nergens last van gehad denk ik.
Het is wel een nogal lompe oplossing met een extra kabel vooraan.

Re: PlayStation 4

424
Ik gebruik ook gewoon een externe hdd en niks van problemen. Qua lompheid valt het ook mee wat ik kan de hdd mooi naast de ps4 in de kast schuiven. Je ziet enkel het usb kabeltje maar dat valt echt niet zo hard op.
Image

Re: PlayStation 4

425
Ik weet dat Marty een keer problemen heeft gehad ermee. En met Burnout waren er ook verschillende mensen die zeiden problemen te hebben.

Daarnaast is het ook al erg vol naast de tv: PS4 Pro met daarop een PS4 met daarop het kastje van de PSVR (Headset ligt in de kast eronder) en dan daarnaast mijn FAT PS3.
De kabels voor het opladen van de controllers (elke PS4 heeft eigen controllers omdat we constant opnieuw assignen beu waren) hebben we wel al redelijk weten weg te werken achter de tv. De VR is aangesloten op de achterste USB van de pro waardoor de kabels van Pro > kaske VR > TV allemaal ook uit het zicht zijn voor zover mogelijk.

Het is dus niet dat het onmogelijk is om er een externe aan te hangen, eerder geen zin om nog meer erbij te hebben. Volledig persoonlijk dus! ;)
Image

Re: PlayStation 4

426
paveman wrote:
Gamefreak wrote:
ShAmPi wrote:Ik heb gewoon mijn Original PS4 ook nog staan :D
welkom lotgenoot :hi5:
Hier nog eentje!!! :hi5: :D
pas op, we zijn een uitstervend ras...

nu ik erover nadenk, klopt het niet. Ik heb niet mijn eerst ps4 meer maar het is wel nog de gewone versie, geen slim of pro...

Re: PlayStation 4

427
Gamefreak wrote:
paveman wrote:
Gamefreak wrote:
ShAmPi wrote:Ik heb gewoon mijn Original PS4 ook nog staan :D
welkom lotgenoot :hi5:
Hier nog eentje!!! :hi5: :D
pas op, we zijn een uitstervend ras...

nu ik erover nadenk, klopt het niet. Ik heb niet mijn eerst ps4 meer maar het is wel nog de gewone versie, geen slim of pro...
Ik heb ze alletwee staan xd no way dak men batman ps4 ging weg doen voor pro. De ps4 voor batman is wel weg xd

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

Re: PlayStation 4

429
NTGSruler wrote:Mijn droom is een limited Splinter Cell PS4 Pro . Gelukkig mogen we dromen. :P
Nog beetje en tzal eerder een ps5 worden xd tegen dat spel aangekondigd is en dan na uitstel uiteindelijk op de markt komt xd

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

Re: PlayStation 4

434
Gamefreak wrote:
Sora_Lizard wrote:Dit weekend gaat er een 2 teringbyte SSHD in de pro. :lol:

Heb ik weer een schijfje over van 1TB.
en wat zet jij daar zoal op ? Po... poëtische gedichten niet ? Sorry, toetsenbord bleef hangen...
Roll playing prono . . . altijd leuk. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. :D
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: PlayStation 4

435
Ik heb nog 2 beta codes voor Trials Rising. Beta loopt t/m 17 september 10:00 uur
Elke vriend kan een code inlossen op de Beta Redeem website hieronder en deze stappen volgen:

Trials Rising


Stap 1: Log in met jouw Ubisoft-account
Stap 2: Voer de code in
Stap 3: Kies jouw platform (PC, Xbox One, PlayStation 4)
Stap 4: Je persoonlijke bètatoegang is gestuurd. Je kunt nu spelen!
Laat even een reactie hier achter en de eerste 4 zal ik een code toesturen die je vervolgens met bovenstaande link kan activeren
Last edited by Marty on 15 Sep 2018 11:26, edited 1 time in total.
Image
cron