Re: PlayStation 4

558
Wie heeft er ook last van dat game updates langer moeten kopiëren dan de download binnen te halen? Nieuwe update van CoD en was op 3 min binnen (2.5gb). Maar nu al halfuur aant kopiëren. :angry: :angry:
Dit is de eerste game waarbij ik dit issue heb en blijkbaar komt het vaker voor bij digitale games? Is echt vervelend en neemt volledig mijn zin om te gamen weg. Waarom doet Sony zoiets??
Image

Re: PlayStation 4

559
NTGSruler wrote:Wie heeft er ook last van dat game updates langer moeten kopiëren dan de download binnen te halen? Nieuwe update van CoD en was op 3 min binnen (2.5gb). Maar nu al halfuur aant kopiëren. :angry: :angry:
Dit is de eerste game waarbij ik dit issue heb en blijkbaar komt het vaker voor bij digitale games? Is echt vervelend en neemt volledig mijn zin om te gamen weg. Waarom doet Sony zoiets??
Welkom bij de club. Het is niet alleen de digitale versie. Disc versie moet ook zo lang kopieren. Black Ops 4 had dat ook al. Het is inderdaad dat de update snel binnen is maar daarna moet ie de bestanden gaan vervangen. Heb 1 keer gehad bij Black Ops dat het langer dan een uur duurde om alles te kopieren.
Image

Re: PlayStation 4

560
God of War had er ook last van. Update van 50MB en daarna nog superlang kopiëren.

Ik had ook een keer dat ik een deadlock had van 2 games die updates/DLC aan het downloaden waren en die allebei op elkaar aan het wachten waren voor plaats op de schijf om te installeren. Er was minstens voldoende schijfruimte beschikbaar om 2 keer de grootte van de DLC/updates te kunnen zetten. Pas toen ik genoeg ruimte vrij had om nog een keer beide games + 2 keer de grootte van de DLC/updates te installeren.

Wat er volgens mij gebeurt, is dat in deze gevallen, de hele game opnieuw wordt gekopieerd en tegelijk de download er tussen/achter wordt geplakt.
Bij andere games wordt de download gewoon 'ge-unzipped' en erachter gezet of een verwijzing naar de data toegevoegd.

Gevolg: Je kan voor die games als GoW geen updates installeren tenzij je dus minstens nog 1 keer de gameinstallatie grootte vrij hebt op je schijf en dan nog 2 keer de grootte de update. Na afloop is enkel de grootte van de update opgebruikt aan vrije ruimte, maar tijdens het proces heeft hij dus wel even enorm veel nodig.

Het is mij echt een raadsel waarom ze dit doen en al helemaal bij die hele grote games als je weet dat een klassieke PS4 eigenlijk maar iets van 400GB effectieve vrije ruimte heeft bij aankoop.
Image

Re: PlayStation 4

561
Het zou blijkbaar ergens in een software update erin geslopen zijn. Iets met mensen met trager internet tegemoet te komen?

Wat ik het meest raar vond is dat mijn PS4 de update niet heeft gedownload en geïnstalleerd terwijl automatische updates aanstaat en mijn PS4 altijd in rustmodus staat. Energie-instelling staat verbinding met internet behouden aangevinkt. Plus de console is verbonden met netwerkkabel.

Raar.
Image

Re: PlayStation 4

562
Dat zou het eerste zijn wat ik ervan hoor... En dan zouden alle games er last van moeten hebben en dat is niet het geval. Bij AC Odyssey waren de updates/DLC's groter (5-15GB) en is het installatiebestand ondertussen ook bijna 100GB en daar was het een kwestie van seconden om het te installeren. Veel sneller geïnstalleerd dan gedownload met een 300mbit lijn (PSN haalt uiteindelijk minder omdat het duidelijk een max snelheid stelt aan downloads).
En waarom zouden ze de hardware bewust laten vertragen bij mensen met snel internet om die met traag internet te compenseren... Die met traag internet gaan er dan ook last van hebben dat de hardware wordt vertraagd lijkt me. Lijkt me nonsens van iemand die echt niet weet waar hij het over heeft.

Ik denk dat het toch meer te maken heeft met de manier waarop de update wordt geïnstalleerd na het downloaden. Bij AC gaan die updates van 10+GB supersnel en lijkt het alsof ze alleen worden uitgepakt en ergens neergezet zonder heel veel meer. Bij God of War die 50MB update was hij superlang bezig alsof hij de hele game opnieuw van disc aan het kopiëren was. In werkelijkheid was hij waarschijnlijk de hele game aan het kopiëren naar een andere plek op zijn HDD om tegelijk de update erbij te zetten. En de eerste week was er bijna elke dag zo'n kleine update :(

Tijdens de deadlock van Deus Ex mankind Divided en ik dacht GTA 5 was dit ook goed te zien. Pas wanneer ik iets van 200GB vrij had, wilde het 'preparing' proces verdergaan. Tijdens 'preparing' reserveert de installer blijkbaar de ruimte die hij nodig heeft. Maakte ik ruimte vrij, dan zag ik beide 'preparing' een paar % omhoog gaan tot 1 van de 2 uiteindelijk aan 100% zat en kon installeren waarna de andere ook kon installeren door de ruimte die vrij kwam toen de eerste klaar was met installeren. De PS4 was niet slim genoeg om ze 1 voor 1 ruimte te laten reserveren waardoor het fout ging.

Als de PS4 een hele grote game moet kopiëren bij zo'n update, dan kan dat lang duren afhankelijk van hoeveel vrij ruimte er is en in hoeverre die ruimte aan 1 stuk is of gefragmenteerd. Sowieso moet hij de leeskop heel de tijd wisselen van waar het oude staat (om te lezen) naar het nieuwe waar hij wilt schrijven. Enkel met een echte SSD heb je dat niet, maar die raad ik niet aan in een PS4 tenzij je hem maar een paar jaar goed wilt gebruiken.
Image

Re: PlayStation 4

564
Ik was eigenlijk benieuwd naar waarom dit zo gedaan werd, maar als je zoekt op iets met ps4 en update in dan krijg je vooral heel veel over hoe je je ps4 moet updaten en niets over wat je vraagt... :L:

Ik vond wel nog een artikel van pushsquare dat verder inging op het proces van copying en dat die lange tijd komt omdat ze inderdaad game + update een keer kopiëren. Dat zou zijn om de kans op file corruption te verkleinen. Alleen snap ik dan niet goed waarom niet alle games dit lijken te doen. Of misschien heeft het te maken met wanneer de game uitkwam. Maar GT Sport heeft er volgens hen ook veel last van en die game is al veel langer uit dan bv AC Odyssey (5 oktober 2018) die het naar mijn geheugen niet heeft. God of War kwam uit op 20 april 2018 en had het wel. Ik ga er de komende tijd nog wat op letten of het bij alle games is of maar bij een deel.

http://www.pushsquare.com/news/2019/10/ ... ke_so_long
Image

Re: PlayStation 4

565
Dan moet ik zeggen dat ik er nooit last van heb gehad bij GT Sport. Al zijn al die updates wel altijd in rustmodus gebeurd en kan het zijn dat ik het dus niet heb opgemerkt. Al heb ik wel de fysieke versie van die game. Zal wel geen rol spelen wss.
Image

Re: PlayStation 4

566
Fysieke versie maakt inderdaad niet uit, ik heb het idee dat de disc wordt gebruikt om het de eerste keer te installeren en daarna enkel nog maar om te controleren of je wel een licentie hebt. Op zich niet zo heel vreemd omdat blu-ray een stuk trager is dan een harde schijf, maar de installatiebestanden zijn daardoor wel huge! Op PS3 had je nog best veel games die amper iets installeerden, maar de laadtijden waren op PS3 inderdaad een heel stuk langer!
Image

Re: PlayStation 4

569
NTGSruler wrote:Iemand die dit toevallig in zijn mailbox heeft gekregen? Of weet wat je ervoor moet doen? Vind dit thema prachtig! Had er graag ééntje gehad!

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8&sfnsn=mo
Volgens mij wordt je random gekozen of je die wel of niet krijgt. Er gaan op het moment ook 10% en 20% kortings codes rond. Helaas heb ik van zulk soort acties nog nooit iets ontvangen. Krijg ook nooit de platinum avatars van sommige games als je de platinum heb behaald. Ik heb wel de optie aangevinkt om dergelijke aanbiedingen te krijgen. Heb gisteren support maar gemaild en die gaan nu kijken hoe dat zit
Image
cron