7, 8 en 9 staan in mijn hoofd ook als moeilijkste bij voor elite. 1 daarvan had een boss fight en daarna nog een hoop vijanden, die was echt lang...
1 van de eerste hoofdstukken in het bos, daar zet je best ook de alarmen uit zoals voor de trophy. Scheelt een hoop gedoe! En pas op dat je niet in het ravijn valt als je achteruit loopt zoals ik 1 keer deed
Verder heb je zo'n scanner om voor vijanden te scannen, die moet je gewoon heel hard uitbuiten en zolang je hem altijd maar even kort ingedrukt houdt en het metertje niet volledig laat vollopen, heb je geen cooldown timer! Als je stopt met gebruiken loopt metertje weer snel leeg waardoor je hem na een paar seconden al opnieuw kan gebruiken ipv 30(?) seconden cooldown uitzitten.
Denk eraan: Na elk hoofdstuk dat succesvol lukt, kan je quit doen en een back-up van je save maken. Ga je toch dood, dan kan je die save herladen en dan heb je geen last van die maximum 3 levens
Ik heb uiteindelijk de video's van PSNP niet gebruikt omdat deze ook nog alle collectables doet wat onnodige overhead geeft en het is al lastig genoeg...
Ik heb speedrun video's gebruikt van "dfchang813" op youtube. Hij/zij probeert steeds betere wereld records te zetten en de beste tips zitten daarin. Een paar keer deed hij een of ander raar platform ding dat niet hoorde om wat vijanden te skippen, die heb ik dan niet gedaan. Maar dat was misschien 2-3 keer in de hele game. Ik deed het doorgaans wel iets rustiger aan tenzij je door snel te lopen vijanden kon skippen
In deze playlist van hem/haar zitten ook al die WR video's:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... W24E833CPG