God Of War: Ragnarok 7.5/10
Pff, waar moet ik beginnen. Ik begin met het feit dat ik een diehard fan ben van de reeks en deze heeft me toch wel teleurgesteld... Het verhaal van Ragnarok gaat jaren verder na het spel van 2018. Ondertussen leven onze helden al een tijdje in Fimbulwinter, het fenomeen dat zich afspeelt voor Ragnarok. Atreus is op zoek naar Tyr en Kratos besluit hem te helpen na een best onaangename gebeurtenis. Zoals altijd beginnen we met de goede dingen. Technisch en grafisch is het spel gewoon top. Op dit vlak mag Santa Monica Studios zich meester kronen. Het werkt gewoon verder op de stevige basis die er al lag in het vorige spel. Alleen ziet alles er nog mooier uit en speelt het nog steeds even vlot. Het is nog steeds geweldig om met de bijl te spelen. De personages van het vorige spel passeren ook nog allemaal de revue en vooral Brok en Sindri stelen weer de show. Ook de muziek is weer van epische proporties. Ik denk persoonlijk ook dat dit spel de beste side quests heeft die ik ooit gezien heb. Het voelde vaak aan alsof ze voor het hoofdverhaal geschreven waren.
Het verhaal zelf vond ik serieus ondermaats. De epische properties van het vorige spel waren weg. Het einde van God Of War 2018 was gewoon fenomenaal. Het beste einde dat ik op ps4 heb mogen aanschouwen zelfs. In ragnarok gebeurden er amper zaken die de grootsheid konden evenaren. De eerste 2 uur van het spel waren dan ook de beste. Iemand had ook de leuke keuze om segmenten te implementeren in het spel met Atreus en deze haalden mij volledig uit de flow. Ergens halverwege bv zit een segment in waar ik toch wel 2.5 uur over gedaan heb en dat bijna volledig filler was. Pas op, ik vond de Atreus stukken niet slecht en zag de noodzaak ervan in, maar ze waren er gewoon te veel... Het einde was een teleurstelling van jewelste. Het eindgevecht voelde bijna aan als een sideboss en bleef zo wel serieus op m'n honger zitten. Er werden ook nieuwe personages geïntroduceerd, maar ik kreeg er geen band mee zoals ik had in het vorige spel. Eigenlijk boeide mij niemand van de nieuwe personages. En zo zijn er nog een hele hoop zaken die voor mij niet goed zaten qua verhaal. Ik heb het gevoel dat deze best gesplitst kon worden in 2 games... Er werd uiteindelijk zoveel gepropt in 1 spel zodat het op plekken best gerusht aanvoelde.
Nu, het is geen slecht spel. Ik heb er ondanks het ondermaatse verhaal wel van genoten. Misschien als ik zin heb dat ik in het god of war topic binnenkort wel eens een spoiler tag zet om wat dieper in te gaan op het verhaal en dat ik wat concreter dingen kan benoemen.
Re: Welke game speelde je het laatste uit?
1622Gravity Rush platinum gehaald
Dit was mijn reactie aan iemand anders die vroeg hoe Gravity Rush was:
I'm not sure how to answer this....
Problem is that I played 7 of the 21 (or 22?) episodes back in 2012 so story wise I was dropped somewhere in the 1/3rd and I was completely clueless apart from 'I'm restoring parts of the city by defeating nevi'.
I also had to learn the controls again which made the first few hours a pain and even had to research a bit because combat felt so impossible.
But in the end combat is easy: You only need 1 basic attack, the gravity kick and upgrade that whenever you can. If you use that attack while the circle on your screen is over a weak point, it'll almost always home in to that and hit it. Together with 1 special attack (throwing rocks) that you should also upgrade, it's all you need to get through the story. Everything else... not used or maybe used once during a specific challenge and then I would upgrade that just before the challenge.
The shifting (changing directions and flying) needs some getting used to but after struggling a lot during challenges (even when everything needed was upgraded) it appeared that the camera motion sensitivity was actually part to blame. Turning that off helped a lot. Problem is that the camera will also move depending on how you move your vita but that can be a pain in certain situations.
The sliding around took me the longest to get used to and is only needed during challenges. You need to keep your vita screen vertical in front of you like a steering wheel and then it works a lot better. And I also learned (from research) that letting go of the screen with 1 thumb put you in some sort of drifting/slower state that makes it possible to take sharp turns without leaving the drift.
In the end the platinum wasn't too hard but some challenges (best done after completing the game and max upgrading everything you need) took me awhile. And beware of the trophy glitch for the challenges: Can't do the challenges in the kids location last because the trophies won't pop, just do them first.
I still have to do the DLC and I know I was stuck on a challenge there but that was before I turned the camera sensitivity down. So 100% might be a lot harder.
Overall I can see why people liked the game back in the day, it was something unique and it was portable. But to say that I think it's the best game I ever played and everyone should play it... doesn't feel like that. There's probably a reason I stopped playing back in the day and usually that's because it can't keep my attention to it or it doesn't pull me into the game like some other games can.
I even took a break of 1-2 weeks now before I continued with the challenges and I really had to drag myself back to finish it. Mainly dreading it because I don't know if I'll be able to finish the DLC challenges. Felt down after failing with a time that was 22 seconds off while it felt like a good run.
Het was leuk en een keer wat anders maar ik kan er ook niet super enthousiast van worden ofzo.paveman wrote: 20 Jan 2023 11:57 Nice one! Ik werd hier kotsmisselijk van en heb m daarom aan de kant gelegd... Al vond ik m ook iets minder dan waarvoor ie werd aangeprezen
Dit was mijn reactie aan iemand anders die vroeg hoe Gravity Rush was:
I'm not sure how to answer this....
Problem is that I played 7 of the 21 (or 22?) episodes back in 2012 so story wise I was dropped somewhere in the 1/3rd and I was completely clueless apart from 'I'm restoring parts of the city by defeating nevi'.
I also had to learn the controls again which made the first few hours a pain and even had to research a bit because combat felt so impossible.
But in the end combat is easy: You only need 1 basic attack, the gravity kick and upgrade that whenever you can. If you use that attack while the circle on your screen is over a weak point, it'll almost always home in to that and hit it. Together with 1 special attack (throwing rocks) that you should also upgrade, it's all you need to get through the story. Everything else... not used or maybe used once during a specific challenge and then I would upgrade that just before the challenge.
The shifting (changing directions and flying) needs some getting used to but after struggling a lot during challenges (even when everything needed was upgraded) it appeared that the camera motion sensitivity was actually part to blame. Turning that off helped a lot. Problem is that the camera will also move depending on how you move your vita but that can be a pain in certain situations.
The sliding around took me the longest to get used to and is only needed during challenges. You need to keep your vita screen vertical in front of you like a steering wheel and then it works a lot better. And I also learned (from research) that letting go of the screen with 1 thumb put you in some sort of drifting/slower state that makes it possible to take sharp turns without leaving the drift.
In the end the platinum wasn't too hard but some challenges (best done after completing the game and max upgrading everything you need) took me awhile. And beware of the trophy glitch for the challenges: Can't do the challenges in the kids location last because the trophies won't pop, just do them first.
I still have to do the DLC and I know I was stuck on a challenge there but that was before I turned the camera sensitivity down. So 100% might be a lot harder.
Overall I can see why people liked the game back in the day, it was something unique and it was portable. But to say that I think it's the best game I ever played and everyone should play it... doesn't feel like that. There's probably a reason I stopped playing back in the day and usually that's because it can't keep my attention to it or it doesn't pull me into the game like some other games can.
I even took a break of 1-2 weeks now before I continued with the challenges and I really had to drag myself back to finish it. Mainly dreading it because I don't know if I'll be able to finish the DLC challenges. Felt down after failing with a time that was 22 seconds off while it felt like a good run.
1624Het was blijkbaar 53 seconden
Zal me weer even moeten opladen voor de DLC dus...
Hitman 1 nog 1 locatie te doen
162511-11: Memories Retold 8.5/10
Erg sterk narratief WO1 spel. Je speelt het verhaal van twee soldaten tijdens wereldoorlog 1. Enerzijds speel je als Harry (ingesproken door Elijah Wood), een Canadese fotograaf die zich opgeeft om mee te gaan naar het front in Frankrijk om indruk te maken op zijn love interest. Anderzijds speel je als Kurt (ingesproken door Sebastian Koch, bekend van Das Leben Der Anderen) een Duitse ingenieur die te horen krijgt dat de squad van zijn zoon vermist is geraakt en daardoor ook naar het front trekt op zoek naar hem. En wat volgt is een erg pakkend avontuur van een 6/7 tal uur. Je speelt telkens als een van beide personages wiens paden elkaar meermaals kruisen. Je voelt direct mee met de personages, maar het verhaal van de Duitse soldaat is toch net dat tikkeltje interessanter omdat je echt meehoopt dat hij zijn zoon kan vinden. Het bevat plottwists die ik totaal niet zag aankomen en waarbij m'n mond echt openviel. Ook het feit dat ze de Duitse soldaten als gewone mensen afbeelden, vind ik telkens prachtig. Het zijn geen duivels die enkel maar uit zijn op bloed maar het zijn vaders en echtgenoten die mee moeten vechten.
Ook de muziek is hier perfect waardoor je nog meer het verhaal in gezogen wordt.
Ten slotte heeft het spel ook een erg unieke grafische stijl. Alles lijkt geschilderd te zijn. Zo lijkt het telkens alsof je eerder naar een kunstwerk kijkt en dat was misschien in het begin een beetje storend.
Voor de rest was het een erg ontspannend spel met minimale puzzels waarbij vooral het verhaal de focus vormt. Zeker en vast een aanrader.
Erg sterk narratief WO1 spel. Je speelt het verhaal van twee soldaten tijdens wereldoorlog 1. Enerzijds speel je als Harry (ingesproken door Elijah Wood), een Canadese fotograaf die zich opgeeft om mee te gaan naar het front in Frankrijk om indruk te maken op zijn love interest. Anderzijds speel je als Kurt (ingesproken door Sebastian Koch, bekend van Das Leben Der Anderen) een Duitse ingenieur die te horen krijgt dat de squad van zijn zoon vermist is geraakt en daardoor ook naar het front trekt op zoek naar hem. En wat volgt is een erg pakkend avontuur van een 6/7 tal uur. Je speelt telkens als een van beide personages wiens paden elkaar meermaals kruisen. Je voelt direct mee met de personages, maar het verhaal van de Duitse soldaat is toch net dat tikkeltje interessanter omdat je echt meehoopt dat hij zijn zoon kan vinden. Het bevat plottwists die ik totaal niet zag aankomen en waarbij m'n mond echt openviel. Ook het feit dat ze de Duitse soldaten als gewone mensen afbeelden, vind ik telkens prachtig. Het zijn geen duivels die enkel maar uit zijn op bloed maar het zijn vaders en echtgenoten die mee moeten vechten.
Ook de muziek is hier perfect waardoor je nog meer het verhaal in gezogen wordt.
Ten slotte heeft het spel ook een erg unieke grafische stijl. Alles lijkt geschilderd te zijn. Zo lijkt het telkens alsof je eerder naar een kunstwerk kijkt en dat was misschien in het begin een beetje storend.
Voor de rest was het een erg ontspannend spel met minimale puzzels waarbij vooral het verhaal de focus vormt. Zeker en vast een aanrader.
1626God of War Ragnarok
8/10
De mooiste loop door de sneeuw en gezichtsporiën game engine die ik ooit heb gezien. Vrijwel alles is perfect net als de vorige game. Maar waar de vorige game als totaal nieuw aanvoelde, bracht deze game niet veel meer dan wat we al kenden. Niet dat het slecht is, vandaar de 8. Maar ik hoopte ergens wel op meer. En er zaten wat veel mini boss fights in wat mij betreft. En Muspelheim was niet helemaal wat ik hoopte.
Wel een must play voor de Playstation bezitter. Ik ben er zo'n 45 uur zoet mee geweest.
Je mag m van mij overkopen mocht iemand van het forum het spel willen.
Herkent iemand de videogames afgebeeld op deze boeken?
8/10
De mooiste loop door de sneeuw en gezichtsporiën game engine die ik ooit heb gezien. Vrijwel alles is perfect net als de vorige game. Maar waar de vorige game als totaal nieuw aanvoelde, bracht deze game niet veel meer dan wat we al kenden. Niet dat het slecht is, vandaar de 8. Maar ik hoopte ergens wel op meer. En er zaten wat veel mini boss fights in wat mij betreft. En Muspelheim was niet helemaal wat ik hoopte.
Wel een must play voor de Playstation bezitter. Ik ben er zo'n 45 uur zoet mee geweest.
Je mag m van mij overkopen mocht iemand van het forum het spel willen.
Herkent iemand de videogames afgebeeld op deze boeken?
1627Wel leuk die boeken. Ik meen er toch een paar (coin van uncharted, clank, astrobot, logo van the order) the herkennen
Hoeveel wil je er nog voor?
1628Ja voor zover ik heb ontcijferd (in elk boek zit ook een gedichtje).Sanity penguin wrote: 09 Feb 2023 06:53 Wel leuk die boeken. Ik meen er toch een paar (coin van uncharted, clank, astrobot, logo van the order) the herkennen
Knack? - Uncharted? - Ratchet and Clank - The Last of Us
? - ? - Ghost of Tsushima - The Order
? - Death stranding - Dreams
? - Astro - Journey
Een paar van die vraagtekens zullen wel voor Horizon, Bloodborne en Days Gone zijn maar geen idee welke.
EDIT thanks to Kolm:
Horizon - ? - Ratchet and Clank - The Last of Us
Bloodborne - Uncharted - Ghost of Tsushima - The Order
? - Astro - Journey
Edit 2 thanks to Kolm en Wolf
Concrete genie - Death stranding - Dreams
Days Gone - Astro - Journey
Last edited by FGras on 09 Feb 2023 12:38, edited 3 times in total.
1629Ik denk dat de eerste Horizon is en op de tweede rij de tweede dat dat uncharted 3 is,
Tweede op de eerste rij is niet de coin van uncharted want daar lopen die strepen niet zo overheen.
Eerste op tweede rij is Bloodborne
Tweede op de eerste rij is niet de coin van uncharted want daar lopen die strepen niet zo overheen.
1630Goeie, so far:Kolm wrote: 09 Feb 2023 11:38 Ik denk dat de eerste Horizon is en op de tweede rij de tweede dat dat uncharted 3 is,
? - Astro - Journey
1631Eerste laatste rij is Days gone. Ik dacht eerst een aap in dat logo te zien en dacht aan ape escape ofzo
Maar was nog even aan sony exclusives aan het denken en had dan voor deze het logo even opgezocht.
Dat oranje boek met blauw hand doet me ook ergens aan denken maar... komt niet.
Iets met waar iemand een hand op het hoofd van een kind of dier legt?
Maar was nog even aan sony exclusives aan het denken en had dan voor deze het logo even opgezocht.
Dat oranje boek met blauw hand doet me ook ergens aan denken maar... komt niet.
Iets met waar iemand een hand op het hoofd van een kind of dier legt?
1632Ik dacht dat ik concrete genie ook nog herkend had in 1 van de gedichtjes!
1633Goeie! In Concrete genie heb je idd dat boek waar hij in zit te tekenenMr.Wolf wrote: 09 Feb 2023 12:28 Ik dacht dat ik concrete genie ook nog herkend had in 1 van de gedichtjes!
Edit: Even opgezocht en dat boek is oranjeachtig met een blauwe hand die het boek precies heeft vastgehouden van de zijkant.
Dus dat komt overeen met de eerste op de derde rij
1634Hatsaflats, enkel die honkbal nog.
1635Honkbal... baseball... MLB?FGras wrote: 09 Feb 2023 12:37 Hatsaflats, enkel die honkbal nog.
Edit: MLB The show is blijkbaar ook van een first party studio van Sony (San Diego Studio), wist ik niet...