Re: PlayStation 5

227
Ik vind hem mooi en lelijk tegelijk haha! Lijkt zo eerder op een 3th party controller in plaats van een officiële!
Ik hoop maar niet dat de zijkanten te glad zijn, want als ik iets gelijk bloodborne of dark souls speel, en mijn handen beginnen te zweten, vliegt die alle kanten uit denk ik :P
Image

228
Elexus wrote:Ik vind hem niet zo mooi. Het ziet er echt uit als een xbox + ps controller samengekwakt.

Nuja, als de functies goed marcheren vind ik het uiterlijk niet zo erg.
Helemaal mee eens!
Wat mij betreft ziet ie er uit als een PS controller met overgewicht..., maar wat Elexus al zegt: als ie goed werkt is het ook wel weer prima.

Ik hoop alleen wel op een zwarte versie bij launch! Zoals kolm al aangeeft is wit niet de meest ideale kleur... Niet alleen verkleuring, maar ook vuil zal veel eerder zichtbaar zijn.
Image

229
paveman wrote:
Elexus wrote:Ik vind hem niet zo mooi. Het ziet er echt uit als een xbox + ps controller samengekwakt.

Helemaal mee eens!
Wat mij betreft ziet ie er uit als een PS controller met overgewicht..., maar wat Elexus al zegt: als ie goed werkt is het ook wel weer prima.

Ik hoop alleen wel op een zwarte versie bij launch! Zoals kolm al aangeeft is wit niet de meest ideale kleur... Niet alleen verkleuring, maar ook vuil zal veel eerder zichtbaar zijn.
Ik had mijn eigen mening nog niet gegeven, maar dit was wel wat ik gisteren als eerste dacht :lol:
Hij doet me ook denken aan de boomerang controller die we ooit voor de PS3 als eerste te zien kregen. Het witte gedeelte heeft duidelijk die vorm erin zitten.
Verder vraag ik me af of dit dan ook iets zegt over de kleurstelling van de console... Zelf hoop ik gewoon op zwart voor zowel de controller als de console: Stof en vuil valt dan iets minder snel op :p
In het artikel beweren ze ook nagedacht te hebben om de batterij zoveel mogelijk te optimaliseren en ik hoop dat ze dat echt waarmaken... Afgelopen weekend heb ik zowat het hele weekend bijna non-stop zitten gamen op PS3 en als ik niet aan het gamen was stond mijn PS3 en controller vaak aan.
Pas zondagavond moest ik mijn controller vervangen die niet eens volledig opgeladen was toen het weekend begon... Dat lukt met de PS4 controller echt niet, zelfs niet met de nieuwe!

Nog een leuke:
Image
Image

230
Ik kwam deze afbeelding nog tegen van iemand die hem zwart kleurde en het viel me plots ook op dat de face buttons geen inkleuring meer hebben. Dat vind ik persoonlijk wel erg jammer, want dat betekent dat je ingame niet meer naar de kleur kan kijken voor een quick time event, maar echt naar de vorm van het icoontje moet gaan kijken. En kleur is vaak wat sneller te herkennen dan een vorm. Daarnaast zijn het ook gewoon iconische kleuren die elke PlayStation fan herkent.

In de afbeelding heeft hij de face buttons en de PS-button ook ingekleurd:
Image
Image

231
paveman wrote:

Helemaal mee eens!

NTGSruler wrote:Een witte kleur is natuurlijk wel delicaat. Het wit zal snel vervagen door gebruik. Op zwart zie je dat natuurlijk wat minder.

Op zich ziet het er goed uit. De lightbar vind ik knap gedaan. Hopelijk voelt het niet al te bulky aan, ik heb het gevoel dat de buitenkanten wat breder zijn dat nu met de PS4.
Jongens, jongens, toch niet in deze tijden? Je moet al vaker je handen wassen! :lol:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

232
@Kolm: de doorzichtige face buttons waren mij ook al opgevallen... Vind het ook jammer.

Nu zoals de meeste nieuwe designs zal het wel weer wennen worden totdat we allemaal weer overtuigd zijn. :P

De batterijduur vind ik ook een goeie...
Image

234
Ingekleurde face buttons doen afbreuk aan het minimalistische design maar het is wel praktischer. :)
Ik vraag me af wat deze stijl zegt over de PS5 zelf. Zo te zien wordt het inderdaad niet de pizzapunt verwarmer. ^^
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

235
Excuus kolm: ik dacht dat jij het benoemde, maar het was ruler…. :lol:
Er zijn geluiden die opgaan dat de kleuren van de buttons via LED in de buttons zelf zal gaan... geen idee of er een kern van waarheid achter deze geruchten zit.

De batterijduur gaat in ieder geval wel heel belangrijk zijn inderdaad!
Image

PlayStation 5

236
Kolm wrote:
Image
Zo vind ik m wel super gaaf hoor! De herkenbare kleurtjes en zwart, ik kan mij niet voorstellen dat ze die witte bij het launch apparaat doen.

Misschien hebben ze de foto online gegooid zodat 3rd party bedrijven alvast wat skins kunnen maken
Image

237
paveman wrote:Excuus kolm: ik dacht dat jij het benoemde, maar het was ruler…. :lol:
Er zijn geluiden die opgaan dat de kleuren van de buttons via LED in de buttons zelf zal gaan... geen idee of er een kern van waarheid achter deze geruchten zit.

De batterijduur gaat in ieder geval wel heel belangrijk zijn inderdaad!
Waarom hebben ze die leds dan niet aangezet op de foto als ze de led van de bar wel aanzetten? :think:

Dit was nog van iemand die de knopjes van de witte variant heeft ingekleurd, vind ik niet verkeerd!

Image
Image

238
De afbeelding hierboven vind ik ook wel mooi! :cool:
Ik vond de Xbox 360 controller altijd beter dan de DS3, de DS4 vond ik al veel beter in de hand liggen maar nog ietsje te klein. Dus deze zou voor mij wel een vooruitgang moeten zijn :)

239
met0t0 wrote:De afbeelding hierboven vind ik ook wel mooi! :cool:
Ik vond de Xbox 360 controller altijd beter dan de DS3, de DS4 vond ik al veel beter in de hand liggen maar nog ietsje te klein. Dus deze zou voor mij wel een vooruitgang moeten zijn :)
je vond die beter omdat je er beter mee kon smijten tijdens woede aanvallen zeker ? :idea:

240
Volgens Bloomberg zou Sony verwachten om in de eerste 2 kwartalen minder consoles te verkopen dan bij de launch van de PS4. De oorzaak zou niet Corona zijn, maar de hogere prijs. Verwachting is dat de console 499-549 dollar gaat kosten.
De Corona crisis zou wel effect hebben op de marketing van de PS5 en op de ontwikkeling van de games. Denk aan de controller die nu via een blogpost werd bekend gemaakt en mogelijk geen groot press event voor de reveal van de PS5 zelf, de releasedatum, de prijs, ...
Bloomberg: Sony produceert minder PS5-consoles in eerste jaar vanwege hoge prijs
Sony zou van plan zijn om 5 à 6 miljoen exemplaren van de PlayStation 5 te produceren voor het financiële boekjaar dat in maart 2021 afloopt. Toen de PS4 uitkwam, werden er in twee kwartalen 7,5 miljoen stuks van verkocht.

Volgens financieel persbureau Bloomberg heeft Sony de getallen medegedeeld aan partners die helpen bij de productie van de console. De lagere productie zou te maken hebben met de hogere prijs; Sony verwacht daardoor minder consoles te verkopen. Wat de PlayStation 5 gaat kosten, is nog niet bekend, maar volgens Bloomberg verwachten ontwikkelaars die aan PS5-games werken, dat het apparaat 500 tot 550 dollar gaat kosten. De PlayStation 4 kwam in 2013 uit voor 400 dollar, in het eerste jaar werden daar 14,4 miljoen exemplaren van geleverd.

Sony zou moeite hebben met het vaststellen van de verkoopprijs, omdat sommige onderdelen momenteel schaars zijn. De PlayStation 5 krijgt een zeer snelle 825GB-ssd, waarvoor duur flashgeheugen nodig is. De geheugenprijzen zijn in de afgelopen jaren flink gedaald, maar zitten weer in een stijgende lijn doordat er geen overproductie meer is.

De PlayStation 5 komt eind dit jaar uit en bronnen van Bloomberg verwachten niet dat de coronapandemie invloed zal hebben op de verschijningsdatum. Wel heeft die vermoedelijk invloed op de presentatie; een groot persevenement wordt wellicht overgeslagen.

https://tweakers.net/nieuws/165962/bloo ... prijs.html
Bloomberg artikel:
https://www.bloomberg.com/news/articles ... first-year
Image