met0t0 wrote: 18 Oct 2025 19:24
Ik kom 5 jaar te laat met mijn eerste PS5-impressies, maar de interface is toch echt niet mijn ding
Een aantal zaken zullen ongetwijfeld wennen, maar vaak heb ik het gevoel dat het nodeloos omslachtig is. Het moet niet zo basic zijn als de PS3, maar daar was alles tenminste snel te vinden, games snel af te sluiten, mooie mappen met games, etc. PS4 heb ik nooit problemen mee gehad. Zal er nog wat verder in zoeken
Het wordt wennen. Ondertussen vind ik de PS4 ook omslachtig, maar tis gewoon omdat ik die console nog zelden opstart (mijn +dochter gebruikt die).
De UI van de PS5 vind ik ondertussen helemaal ok. Tis ook te zien wat je allemaal veel gebruikt in de menu's. De Welcome Hub vind ik een geslaagde toevoeging. Je kan ondertussen instellen wat je wil zien gaande van je trophies tot de batterijstatus van je controllers of andere gekoppelde hardware. Eéntje die ook leuk is: vroeger had je de What's new tab (of zoiets) waar je kon zien wat je vrienden deden, welke trophies ze hadden behaald, video's die ze posten enz. Die feature is terug al is het in mindere mate. Je ziet nu enkel wat je vrienden spelen en welke trophy ze laatst behaalden. Als je dan op R1 drukt scroll je door de lijst, iets wat nergens echt goed uitgelegd staat.
Probeer het maar eens Met0t0.