Re: PlayStation 5

2446
Ergens is het inderdaad wel logisch. Maar.. Ik ga in de store eigenlijk direct naar de sale en daar zou het dan handig zijn om te kunnen filteren op je wishlisted games. Maar oké, je kan als je dus op dat hartje klik snel zien welke games er in sale zijn. Beide manieren bereiken hetzelfde doel :lol:
Image

2447
Ik krijg daarbij ook regelmatig meldingen van games in mijn wishlist die in de sale zijn. Ik hoef vaak de Store niet eens te openen om te weten welke games die ik graag wil in sale zijn... Gister kreeg ik bijna 10x de melding dat Sea of Stars in sale is, was bijna irritant zelfs... ;)
Image

2452
NTGSruler wrote:Ergens is het inderdaad wel logisch. Maar.. Ik ga in de store eigenlijk direct naar de sale en daar zou het dan handig zijn om te kunnen filteren op je wishlisted games. Maar oké, je kan als je dus op dat hartje klik snel zien welke games er in sale zijn. Beide manieren bereiken hetzelfde doel
Image
Raar dat jij dat niet wist. Zelfs ik weet dat en ben er niet mee bezig. Gebruik dan ook enkel de app en dat hartje is duidelijk zichtbaar. Van sales krijg ik een mail als die in de lijst staan. Gebruik het eigenlijk nog maar een dik jaar, maar het is gewoon een potentiële backlog bovenop een backlog nu ;p

Sent from my EB2103 using Tapatalk

Image

2457
Ik kom 5 jaar te laat met mijn eerste PS5-impressies, maar de interface is toch echt niet mijn ding :gosh:
Een aantal zaken zullen ongetwijfeld wennen, maar vaak heb ik het gevoel dat het nodeloos omslachtig is. Het moet niet zo basic zijn als de PS3, maar daar was alles tenminste snel te vinden, games snel af te sluiten, mooie mappen met games, etc. PS4 heb ik nooit problemen mee gehad. Zal er nog wat verder in zoeken :lol:

2458
Het went inderdaad. Inmiddels vind ik de PS4 ook nog weer een stuk omslachtiger dan de 5, maar zo handig en simpel als de PS3.... In hoofdmenu op driehoekje drukken betekent gelijk naar instellingen gaan, die vind ik wel handig. Net als met R1 gelijk helemaal naar rechts gaan en dat je het contextmenu onder in je scherm (gedeeltelijk) aan kan passen helpt ook wel.
Image

2459
met0t0 wrote: 18 Oct 2025 19:24 Ik kom 5 jaar te laat met mijn eerste PS5-impressies, maar de interface is toch echt niet mijn ding :gosh:
Een aantal zaken zullen ongetwijfeld wennen, maar vaak heb ik het gevoel dat het nodeloos omslachtig is. Het moet niet zo basic zijn als de PS3, maar daar was alles tenminste snel te vinden, games snel af te sluiten, mooie mappen met games, etc. PS4 heb ik nooit problemen mee gehad. Zal er nog wat verder in zoeken :lol:
Het wordt wennen. Ondertussen vind ik de PS4 ook omslachtig, maar tis gewoon omdat ik die console nog zelden opstart (mijn +dochter gebruikt die).
De UI van de PS5 vind ik ondertussen helemaal ok. Tis ook te zien wat je allemaal veel gebruikt in de menu's. De Welcome Hub vind ik een geslaagde toevoeging. Je kan ondertussen instellen wat je wil zien gaande van je trophies tot de batterijstatus van je controllers of andere gekoppelde hardware. Eéntje die ook leuk is: vroeger had je de What's new tab (of zoiets) waar je kon zien wat je vrienden deden, welke trophies ze hadden behaald, video's die ze posten enz. Die feature is terug al is het in mindere mate. Je ziet nu enkel wat je vrienden spelen en welke trophy ze laatst behaalden. Als je dan op R1 drukt scroll je door de lijst, iets wat nergens echt goed uitgelegd staat.
Probeer het maar eens Met0t0.
Image

2460
Die Welcome Hub heb ik nu ook ontdekt en is wel handig om een overzicht te krijgen :) Verder gebruik ik gelukkig niet al te veel functies. Alles staat goed ingesteld en ik speel game per game, dus komt wel goed :D