Re: PlayStation 5

2476
Ik was even vergeten dat je die M.2 had... maar hier nog meer inspiratie:
AC Shadows is nog niet 100% en AC Mirage heeft net nieuwe (gratis) DLC gekregen. AC Mirage heeft ook nog een PS4 versie.
Battlefield 6 zal vast ook niet klein zijn.
Ghost of Tsushima mis je nog wat DLC voor PS4 en PS5 (double it up! :party: )
Batman Arkham... (denk dat het knight is die huge is, andere weet ik niet)

GTAV was ik bijna vergeten... voor PS4 heb je nog een hoop te doen en er is nog een PS5 versie voor de liefhebber :P
Ook perfecte voorbereiding voor GTAIV! :q:

Ik zou nog even moeten kijken welke er nog op mijn PS5 stonden, ik vergeet er vast nog een paar :q:

---

Bedenk me nu: Ga ik idd de M.2 transplanteren of gewoon een extra kopen?
Weet niet of je bij kopiëren van de ene naar de andere PS5, ook kon aangeven om alles van op M.2 ook naar M.2 in andere te zetten? => lijkt niet mogelijk.

En dan moet ik ook een extra heat sink hebben, blijkbaar hebben ze ondertussen dit (link is voor pro en slim, niet voor base model):
https://www.amazon.nl/ElecGear-Koellich ... 0CLYPSHJH/

Er is ook een versie zonder die bridge en dat stuk bij de fan.
Image

2477
Die oude games ga ik niet meer doen. Teveel andere games waar ik niet eens de tijd voor heb.

Battlefield staat geïnstalleerd, gta niet echt mijn ding meer :O waarschijnlijk koop ik 6 wel maar of ik het echt ga spelen... :P maar gta IV ga ik zeker niet doen (typo in je bericht denk ik)

Ac shadows staat ook geïnstalleerd.

Geen idee of je m.2 kan kopiëren naar een andere m.2.
Je kan wel gewoon je m.2 in de andere ps5 steken en met zelfde account werkt het meteen.
Image

2478
Die oude games staan er bij mij op omdat ik er nog niet aan toegekomen ben :lol:

Was idd een typo! Maar GTA4 is ook nog steeds 100% haalbaar hoor, moet je enkel een PS3 zien op te duikelen :P

Het lijkt erop dat je met enkel de PS5's, niet echt de M.2 van de ene naar de andere kan overzetten. Beste geval kan je kopiëren (als in verplaatsen, dus niet dubbel) naar een externe en dat zou dan misschien je nieuwe M.2 kunnen zijn die je even in een M.2 USB case/connector steekt.
Het is me dan alleen niet duidelijk of die M.2 die je als externe hebt gebruikt, dan ook als interne kan gebruiken daarna.

Andere optie is om met een PC de ene M.2 naar de andere te klonen, dan moet ik wel minstens 1 case/connector hebben want in mijn laptop kan ik maar 2 M.2's kwijt en ik heb er eentje voor OS nodig :shhhh:

Het lijkt er ook op dat het niet veel nut heeft om een recente SSD te kopen (gen5) want de snelheden zijn wel sneller, maar de PS5 is eigenlijk maar gen4. Ze hebben met gen5 wel 8TB (= max voor PS5) maar dat is dan 1000 euro :silly:
gen 4 met 4TB zit rond de 280 euro zonder heatsink, dat rare ding zou dan nog is 35 euro erbij zijn.

Twijfels... :think:

Tegelijk mag ik ook niet te lang twijfelen want na Black Friday zullen de prijzen waarschijnlijk weer stijgen.
Image

2479
Ik heb mijn M.2 uit mijn ps5 gehaald, in mijn ps5 pro gestoken en dan werken de games meteen.
Want ik snap niet waarom je het zou willen kopieren?

Ik heb nog een ps3 ergens staan maar of die het nog doet is maar de vraag :lol:
Image

2480
Zodat de originele PS5 ook nog een expansie heeft en dus redelijk wat ruimte. Hij verhuist naar de andere TV waar Sora hem eventueel kan gebruiken.
Maar dus ook zodat de Pro gewoon nog meer ruimte heeft. Die 2TB heb ik uiteindelijk ook wel vol gekregen. Toch vaak dat ik een game alvast download of installeer om te spelen, maar er dan uiteindelijk niet aan toekom :L:

Nog een bedenking: SSDs hebben een beperkt aantal write cycles, zoveel mogelijk de M.2 gebruiken spaart de interne drive. Al is dat een verschil dat pas over jaren merkbaar zal zijn, als het al veel uitmaakt want de saves staan nog steeds op de interne.

De PS3 zelf waarschijnlijk wel, de batterijen van de controllers zijn wel een dingetje... Mijne gaan nog goed omdat ik ze regelmatig gebruik, maar als ze paar jaar in een hoekje hebben gelegen dan zijn ze vaak wel overleden :(
Image

2482
Ik speel ook bijna altijd maar 1 game tegelijkertijd... Maar vind het wel fijn dat als ik een game afgerond heb en ik een nieuwe kies, ik niet hoef te wachten tot deze geïnstalleerd is, dus plemp ik m vol met allerlei games die ik ooit ga (of wil gaan) spelen....
Image

2483
paveman wrote: 30 Nov 2025 01:09 Ik speel ook bijna altijd maar 1 game tegelijkertijd... Maar vind het wel fijn dat als ik een game afgerond heb en ik een nieuwe kies, ik niet hoef te wachten tot deze geïnstalleerd is, dus plemp ik m vol met allerlei games die ik ooit ga (of wil gaan) spelen....
Dit dus :q:
Image

2484
paveman wrote: 30 Nov 2025 01:09 Ik speel ook bijna altijd maar 1 game tegelijkertijd... Maar vind het wel fijn dat als ik een game afgerond heb en ik een nieuwe kies, ik niet hoef te wachten tot deze geïnstalleerd is, dus plemp ik m vol met allerlei games die ik (N)ooit ga (of wil gaan) spelen....
Dit dus :q:

:lol:
Image