Re: Wat speel je op dit moment?

3796
Mystery solved! :party:

Ik zit op het ogenblik een beetje vast in Ratchet and Clank 2 met de 3 titanium bolts die je krijgt door een race door ringen, te winnen terwijl je geen enkele ring mist. Op PS3 is het met in een redelijke tijd gelukt. Maar de Vita controls zijn niet fijn genoeg. Camera trager zetten lijkt wel te helpen maar alleen de eerste is tot nu toe gelukt met maar 1 ring gemist.
Image

3797
Je kunt idd die Specials zelf instellen ruler! Zowel de knoppencombinatie als de trick. Even goed kijken naar de scores van die trick. Diegene met de hoogste scores (bijvoorbeeld de 900 bij de grabs) zijn ook het moeilijkste om te voltooien, dus houd daar wel rekening mee. Ik heb nooit tricks gedaan tijdens de manual, of tijdens grind o.i.d. 'gewoon' zoveel mogelijk verschillende tricks aan elkaar proberen te rijgen met manuals tussendoor. Zelfs als de score niet super hoog is kan dat alsnog prima goed komen als je multiplier er niet om liegt. En een combo met 1x The 900 + andere special geeft meer dan genoeg score als je er een hoge multiplier bij weet te krijgen.
Image

3798
Kijk, weer bijgeleerd. Nooit gekeken naar die scores.
Ik worstel enorm met de game moet ik zeggen. Hoe krijg je dan het beste je multiplier omhoog? Kan zelfs de meeste sick scores niet behalen terwijl dat voor de meeste gewoon makkelijk is denk ik. Heb nog een park of 3 te unlocken in THPS 1 denk ik en dan nog een héél deel doelen.
Heb dan nog niet eens de challenges geprobeerd. Of toch bewust geprobeerd. Revert, lip trick en grab. De meeste dingen zijn Chinees voor mij.
En toch word ik opde één of andere manier naar de game getrokken. Ik kijk ernaar uit om de game te spelen en de tijd vliegt voorbij!
Image

3802
paveman wrote: 22 May 2025 09:25 Je kunt idd die Specials zelf instellen ruler! Zowel de knoppencombinatie als de trick. Even goed kijken naar de scores van die trick. Diegene met de hoogste scores (bijvoorbeeld de 900 bij de grabs) zijn ook het moeilijkste om te voltooien, dus houd daar wel rekening mee. Ik heb nooit tricks gedaan tijdens de manual, of tijdens grind o.i.d. 'gewoon' zoveel mogelijk verschillende tricks aan elkaar proberen te rijgen met manuals tussendoor. Zelfs als de score niet super hoog is kan dat alsnog prima goed komen als je multiplier er niet om liegt. En een combo met 1x The 900 + andere special geeft meer dan genoeg score als je er een hoge multiplier bij weet te krijgen.
Tijdens een grind of manual dubbel tappen op vierkantje/driehoekje/rondje (zonder kruisje aan te raken tussendoor) is een makkelijke manier om die combo counter snel omhoog te krijgen terwijl de base score die je qua tijd voor het grinden/manual krijgt, hetzelfde blijft. Enkel een lange special grind/manual kan die base score even goed boosten wat nuttig kan zijn in zo'n geval waar je (bijna) oneindig kan grinden, dan is dat een goed ding om mee te starten.

Bij lip tricks kan het ook geloof ik, maar die vond ik altijd wat moeilijker om lang evenwicht te houden.
NTGSruler wrote: 22 May 2025 21:17 Wauw met trots kan ik zeggen dat ik alle doelen heb behaald in THPS 1. Begonnen met THPS 2. Haha.
:party:
Image

3804
De score van de jury is uiteindelijk gewoon afhankelijk van de score die je uit je tricks haalt. De eerste competitie van de game zal daarvoor denk ik de makkelijkste zijn omdat je dan nog 'beginner' bent en er minder punten voor nodig zal hebben.

Al is die waar je eerder zat ook een makkelijke volgens mij.
Daar kan je ook op de halfpipe een grote combo maken want je kan altijd air trick -> rever -> manual -> andere kant omhoog voor air trick -> repeat op een halfpipe doen. Je zou daarop ook een lange liptrick (kan je ook wisselen van tricks terwijl je erop staat, of een lange special trick) op het randje doen, dan eruit met revert into manual (met tricks wisselen) en richting de bowl voor een lange grind daar. En dan 5-10 seconden voor het einde een nieuwe combo starten.

Uiteindelijk is het vaak een kwestie van iets vinden waar je heel lang op door kan gaan zonder je combo te breken. Dat kunnen rails in een soort van cirkel zijn, dat kan een halfpipe zijn, een bowl... maar vaak dingen die vrij dicht bij elkaar staan zodat je er met een korte manual heen kan.
Image

3805
Heb net de can't judge me trophy behaald. Voorlopig "cheese" ik alle competities door constant manual te doen en vierkantje/driehoekje/bolletje te spammen zonder te proberen vallen. Al heb ik nu ook door om hetzelfde te doen tijdens een rail te grinden. Nog volledig noob, maar het lukt mij nu iets makkelijker om combo's en scores te halen.
Image

3806
Dat button spammen gaat op den duur een soort tweede natuur worden waardoor je daarover niet meer hoeft na te denken en je je meer kan concentreren op het evenwicht houden :)

Maar klinkt alsof je het steeds beter onder de knie krijgt! Ik twijfel om ff snel de PS5 versie te doen als voorbereiding op THPS3+4.
Image

3807
Ik denk toch dat ik het wat beter onder de knie krijg :lol:

Ik kijk wel niet zo ernaar uit om de challenges te doen met Pro skaters. Momenteel ben ik al ganse tijd bezig met mijn zelfgemaakte skater.
Geen idee wat ik daar nog allemaal voor moet doen.
Moet ik trouwens alle levels nog eens opnieuw doen met een Pro om alle stat points te verzamelen? (Trophy).
De game geeft sommige levels ook 1/2 stats verzameld aan, terwijl ik zeker weet dat ik ze allemaal had. Dus is dit een glitch of telt de game dit niet? Heb wel niet overal de VV signs verzameld, maar dit zou niet nodig zijn?

Gaps en hard to get there's wil ik nog niet aan denken :lol: :lol: Lukt mij nooit.

Effe de PS5 versie doen... tjah :lol:
Image

3808
De hard to get there's waren wel het lastigste denk ik. Een paar gaps waren ook wel meer geluk dan wijsheid naar mijn idee.

Het enige vervelende is die level 100, ik geloof dat ik 60-70 was tegen de tijd dat ik al de rest had gedaan. Toen had ik uiteindelijk een script gemaakt met de cronus max zodat die een rondje start, paar snelle combo's doet met opties als 'no bail' en 'always special' aan en dan rondje eindigen want vanaf een bepaalde score krijg je toch niet meer XP voor je run.
Maar die cronus max werkt niet op PS5 dus dat zou dan via remote play op PS4 moeten. Of ik importeer mijn PS4 savefile nadat ik al de rest heb gedaan om die trophy te autopoppen. Het is echt een belachelijke en onnodige grind want ik weet dat ik nagenoeg alle challenges voor mijn skater had gedaan.
Image