In de beginperiode van een nieuwe generatie is het niet zo heel vreemd. Ook bij de overgang van de PS3 naar de PS4 waren er verschillende games die op beide platformen uitkwamen. Zo vanbuiten een paar: AC Black Flag, Far Cry 4, LittleBigPlanet 3, Watch Dogs.
Aan de andere kant is het wel opvallend dat bij bijvoorbeeld Horizon gezegd werd dat het een PS5 exclusive zou zijn en dat dat nu dus niet helemaal blijkt te kloppen. Dat zou zijn alsof ze Killzone Shadow Fall ook op de PS3 zouden uitgebracht hebben. Horizon zou wel nog steeds volledig vanaf de grond voor de PS5 opgebouwd zijn, maar dat betekent dat de PS4 versie vrij veel compromissen zal hebben wat kwaliteit betreft. Anderzijds zal het wel makkelijker zijn omdat de architectuur van de PS4 en de PS5 vergelijkbaar zijn, waar dat bij de PS3 en de PS4 helemaal niet het geval was.
Wat de PSPlus collection betreft: Ideaal voor mensen die nu pas instappen bij PlayStation!
Als je echter al langer bij PlayStation bent dan ga je een groot deel van de lijst waarschijnlijk al gespeeld hebben. Kijk ik naar mezelf dan staan er 4 games in de lijst die ik niet heb en maar 1 daarvan heb ik een heel klein beetje interesse in, niet genoeg om hem alsnog te kopen nu ik weet dat hij ook in die collection komt.