Re: Welke game speelde je het laatste uit?

753
Devil May Cry 4 Special Edition (PS4)

Een game die ik blijf spelen, nu ook op de PS4, met 3 nieuwe personages, moeilijkheidsgraad en outfits + Turbo Mode.
3x kan je het op 7 moeilijkheidsgraden uitspelen, ik heb het nu 1x op 2 moeilijkheidsgraden gespeeld, er is dus nog een ton te doen.

9.5/10 dankzij de nieuwe personages vooral
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

757
Tomb Raider: Definitive Edition => Ooit gespeeld op PS3 maar om de een of andere duistere reden nooit uitgespeeld. Met Rise of the Tomb Raider toch deze nog eens een kans gegeven en wat een game zeg! Ik zat net wat in een gamedipje (ik verklaar Lords of the Fallen als de schuldige hierin!) Maar Tomb Raider heeft me meteen in het verhaal en de setting gezogen waardoor ik 3 dagen eigenlijk puur aan het gamen ben geslagen, zo goed was het! Nu ben ik volledig klaar voor de sequel. :cool:

9/10
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

760
Borderlands: The Handsome Collection
Na anderhalf de game uitgespeeld. Borderlands 2 blijft gewoon super. Nice vijand, nice verhaal, nice omgevingen, alles nice. Aan de dlc ben ik niet meer begonnen. True Vault Hunter Mode was te moeilijk. Ik geef 'm 9.5/10
The pre sequel is dan weer wat minder. Nog altijd een zeer goed spel, maar minder in vergelijking met de 2e. Het verhaal was wel weer tof, de omgevingen waren wat minder. Vooral minder memorabel als bij de 2e. Ook was er veel minder dlc (welke altijd heel goed is in de reeks). Eigenlijk wist je al bijna alles wat ging gebeuren dankzij het 2e spel. Deze geef ik 8.5/10
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

761
Mr.Wolf wrote:Borderlands: The Handsome Collection
Na anderhalf de game uitgespeeld. Borderlands 2 blijft gewoon super. Nice vijand, nice verhaal, nice omgevingen, alles nice. Aan de dlc ben ik niet meer begonnen. True Vault Hunter Mode was te moeilijk. Ik geef 'm 9.5/10
The pre sequel is dan weer wat minder. Nog altijd een zeer goed spel, maar minder in vergelijking met de 2e. Het verhaal was wel weer tof, de omgevingen waren wat minder. Vooral minder memorabel als bij de 2e. Ook was er veel minder dlc (welke altijd heel goed is in de reeks). Eigenlijk wist je al bijna alles wat ging gebeuren dankzij het 2e spel. Deze geef ik 8.5/10
Je kunt de DLC toch ook spelen zonder op TVHM te spelen...? Qua cijfer geef ik je volledig gelijk. The pre-sequel weet ik dan weer niet: die heb ik na een uurtje uit gezet, omdat het zwaar tegenviel op het fantastische deel 2....
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

762
paveman wrote:
Mr.Wolf wrote:Borderlands: The Handsome Collection
Na anderhalf de game uitgespeeld. Borderlands 2 blijft gewoon super. Nice vijand, nice verhaal, nice omgevingen, alles nice. Aan de dlc ben ik niet meer begonnen. True Vault Hunter Mode was te moeilijk. Ik geef 'm 9.5/10
The pre sequel is dan weer wat minder. Nog altijd een zeer goed spel, maar minder in vergelijking met de 2e. Het verhaal was wel weer tof, de omgevingen waren wat minder. Vooral minder memorabel als bij de 2e. Ook was er veel minder dlc (welke altijd heel goed is in de reeks). Eigenlijk wist je al bijna alles wat ging gebeuren dankzij het 2e spel. Deze geef ik 8.5/10
Je kunt de DLC toch ook spelen zonder op TVHM te spelen...? Qua cijfer geef ik je volledig gelijk. The pre-sequel weet ik dan weer niet: die heb ik na een uurtje uit gezet, omdat het zwaar tegenviel op het fantastische deel 2....
Ik had de nieuwe modus al opgestart en da viel qua moeilijkheid wat tegen. De fun was er wel wat af, en als je het zo niets speelt wordt het weer te gemakkelijk
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

763
Rise of The Tomb Raider -> 8/10

Ik heb hem redelijk snel uit vind ik, een week en een dag met een totale speel tijd van 23h 30min. Wat ik dus een ideale lengte vind voor een action adventure game.
Over het algemeen ben ik een beetje teleur gesteld in de game, maar dit alleen door mijn veel te hoge verwachtingen ervan. De reboot van 2013 vond ik een formidabel spel en met dat ze zeiden dat hij op veel vlakken verbeterd was tov de 1e zorgde voor die verwachtingen.
Ten eerste vond ik de setting minder dan de 1e, zeker in het begin van het spel als je in de grauwe sovjet basis terecht komt en daarna in een vallei met overblijfselen van nederzettingen. Siberië kan niet hetzelfde gevoel creëren zoals het eiland Yamatai dat kon. Dit is natuurlijk gewoon qua smaak, waarin ik de Japanse cultuur beter kan smaken dan bijvoorbeeld iets uit de sovjet tijd. Meer op het einde van het spel word dit wat goed gemaakt door de Byzantijnse stijl van Kitezh dat je dan kan verkennen, mooiste gedeelte (qua omgevingen) in de game.
Ten tweede is het verhaal veel minder. Waarin het in de reboot draait om te overleven en te ontsnappen van een eiland bestaat het verhaal nu uit obsessie. Obsessie om haar vaders naam te zuiveren, tot het absurde toe wat het minder geloofwaardig maakt. Ik las in commentaren over het spel iemand die zei dat hij lara een verschrikkelijk personage vond, iedere keer hij een kampvuur tegenkwam ging ze weer eens bleiten en zagen, zo zei hij. Eerst vond ik het een grappige opmerking maar eens je er echt begint op te letten zit er toch wel wat waarheid in :P Al vind ik wel dat de actrice die lara vertolkt klasse werk heeft afgeleverd.
Het gene ik wel beter vond dan de 1e is de gameplay, met nieuwe toevoegingen, zeker qua boogschieten die dan ook een meerwaarde heeft om puzzels op te lossen. Natuurlijk is pijl en boog nog altijd mijn favoriete wapen in de game, vijanden 1 voor 1 uitschakelen met headshots geeft nog altijd veel voldoening.
En als ik hem vergelijk met een concurrent, namelijk U4, vind ik U4 op alle vlakken beter. U4 had een beter verhaal en zag er grafisch nog beter uit. Ben blij dat ik uiteindelijk toch gekozen heb voor een ps4 en niet voor een xbox speciaal voor dit spel.

Maar je moet nu niet denken dat ik het niet goed vond, integendeel. Ik vond het een zeer leuk spel en heb het met plezier gespeeld, alleen hoopte ik op net dat tikkeltje meer.

Nu volledig klaar om BF1 te kunnen spelen nu vrijdag ;) De dlc ga ik wel later eens spelen.
Last edited by Toon8 on 18 Oct 2016 23:10, edited 2 times in total.
Image
cron