Tomb Raider Definitive Edition -> 9/10
Nu de 3e keer dat ik deze uitspeel, wel de 1e keer op ps4. Veel verschil met de ps3 versie is er niet echt, behalve dan op grafisch vlak. Ik weet nog toen deze uitkwam dat ze vooral reclame maakten met het feit dat lara's haar verbeterd was zodat je ieder haartje apart kon zien ipv van een pakje haar in de ps3 versie. Als je erop let zie je dat wel, maar al bij al te weinig om er een remaster van te maken. Heb hem toch gekocht zodat ik men ps3 niet moet uithalen om hem eens te herspelen
Maar door deze nu te herspelen heb ik toch wat meer waardering gekregen voor de opvolger die vorig jaar uitkwam. Zo was ik vergeten dat de optionele tombes in deze game echt belachelijk zijn, 1 handeling doen en je hebt de puzzel opgelost. De tombes in Rise zijn dan toch 10 keer beter en leuker. Ook is dit eigenlijk echt een kort spel, Rise is gemakkelijk 5 tot 6 uur langer zonder dat het ooit saai wordt. En de verschillende mogelijkheden om vijanden uit te schakelen (vuurpijl, bompijl, ...) komen laat in het spel aan bod waardoor je minder tijd hebt om ze te gebruiken. In Rise werd het arsenaal nog uitgebreid en kon je die zaken in een groter deel van de game gebruiken.
Dus de kritiek die ik had op Rise of the Tomb Raider, dat hij veel minder was dan de 1e, is bij deze dus ferm afgezwakt. Beide zijn zeer goede games en ik kijk uit wat de 3e zal worden.