Re: Trophy Leaderboards IV

16
Sora_Lizard wrote:Zeker terug van vakantie? Dan is de concentratie doorgaans wat minder.Tijdens de vakantie ook overigens. ^^
Of simpelweg: weer terug aan het werk ;)
Sora_Lizard wrote:Ik vond de ploffende kraantjes eigenlijk ook wel spannend. :shh:
Haha, ik vond het erg leuk gevonden in ieder geval!
Sora_Lizard wrote:Een samenvatting van wat de mensen kunnen zien in de tabellen is niet echt spannend te noemen. Met een soort van kolmpje vooraf wordt het mogelijk ook lezenswaardig voor de niet trophyhunters onder ons.
Wellicht heb je, hebben jullie, een suggestie of meerdere voor een onderwerp? Dan is het aan mij om de link met gamen te maken en te proberen er weer wat onzin in te proppen.
:lol:
Geschiedenis
Etnische diversiteit
Politiek
Oorlog
Spiritualiteit
En speciaal voor jou, because you know you want it: seksualiteit
Image

17
Hmm, er zitten wel wat politiek beladen onderwerpen in. Daar kan ik mogelijk wel wat mee. ^^

En wat dat laatste aangaat . . hobby nummer een voor velen. Of heeft in het hoge noorden de ooievaar nog een geregelde dienst? :smug:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

18
Sora_Lizard wrote:
billie91 wrote:Weer een mooi verhaal Sora, maar ik vind die smiley voor de titel niet echt mooi eerlijk gezegd.
Oeps . . . aangepast. :D
Nou nou, wat een verbetering. :shhhh: Maar ff serieus, wil je de smiley weg halen. Ik erger mij altijd aan topics die zoiets in de titel hebben om eerlijk te zijn.
Image

21
Sora_Lizard wrote:Hmm, er zitten wel wat politiek beladen onderwerpen in. Daar kan ik mogelijk wel wat mee. ^^
Dat dacht ik tenminste.... ^^
Sora_Lizard wrote:En wat dat laatste aangaat . . hobby nummer een voor velen. Of heeft in het hoge noorden de ooievaar nog een geregelde dienst? :smug:
Hier is inderdaad alleen maar sprake van de ooievaar :lol:
Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat het onderwerp jou wel aanspreekt, dus ja.... ik moest m wel noemen :P

Oh, en ik ben het wel wat met billie eens, al stoor ik me er ook weer niet zo erg aan als dat het overkomt dat hij zich er aan stoort. De diverse PS 'smileys' vind ik dan juist wel weer mooi bij zo'n onderwerp/topic staan btw.
Image

30
De huidige versie is gebaseerd op een telling van 13 juli 2019.
Image
“Mijn doctoraal ‘gaming technology’ is binnen! Kom je het vieren?” vroeg een vriend.
“Wauw man, dat is mooi! Gefeliciteerd,” antwoordde ik denkend aan mijn doctoraat werktuigbouwkunde van 8 jaar, “hoe lang heb je daar over gedaan?”
“Eergisteren aangevraagd en nu al binnen!” lachte mijn vriend.

Ik ken iemand die Dragon Quest Heroes II uitspeelde naar platinum in ca. 174 uur. Volgens guides staat er 150 tot 200 uur voor. Levert wel 1230 punten op. In Zeroptian Invasion kun je binnen een uur de platinum halen. Sterker nog: volgens PSNProfiles hebben de 60 snelste platinummers het in minder dan 5 MINUTEN gedaan. Levert 1170 punten op, waarschijnlijk omdat het een Indie game is. Daar tegenover staat Child of Light waar je 6 tot 12 uur mee bezig zult zijn voor 100% waarbij de hoogst haalbare trophy een zilveren is. Het levert als Indie game slechts 315 punten op.

Ik vraag me nu twee dingen af. Ten eerste: heeft mijn vriend hoogstwaarschijnlijk alles bij elkaar ook nog eens minder geld uitgegeven aan zijn “studie”, maar wat is mijn studie nog waard? En ten tweede: waar is Sony in Govertsnaam mee bezig?
Ik denk dat mijn vriend ‘titelgeil’ is want in de praktijk levert het papiertje je toch niet de benodigde kennis op. Mensen die games als Zeroptian Invasion spelen zijn waarschijnlijk ‘platinumgeil’ en spelen de game niet omdat ze het leuk vinden. Je krijgt niet eens de tijd om het leuk te vinden!
Er zijn zelfs games die je slechts een keer hoeft te spelen om 3 platinums te halen. Je speelt hem op de PS3 tot platinum waarna je de game ook nog eens op de Vita en de PS4 opstart. Instant platinums zijn je deel.

Ik ga ShAmPi’s standpunt steeds beter begrijpen.

Lieve mensen,
laten we aan dit topic en de Trophy Leaderboards nog enige waarde toekennen door hierover eens een echte discussie te voeren. Zonder elkaar voor rotte vis uit te maken kunnen we het probleem aan de kaak stellen meen ik.

Deze Trophy Leaderboards IV is nu alweer een eindje onderweg. Volgens mij is er een soort van voorjaarsmoeheid opgetreden want er werden slechts 2 extra levels beklommen en 12 nieuwe platinums gewonnen.

Korte samenvatting:
De tijdspanne was ook nu weer grofweg een maand. Bovenstaande zegt natuurlijk helemaal niets over een reden waarom deze maand juni er een was van flink afgenomen vorderingen. Een paar zomerse dagen werden afgewisseld met langere perioden met gemiddeld weer en gipsvoeten. Daarbij zijn de schoolvakanties op veel plaatsen inmiddels begonnen.

De oogst valt derhalve zoals gezegd tegen! Gezamenlijk zijn we 2 levels gestegen en hebben we 12 platinums behaald.
- Zowel Marty als RoyVdW zijn een level gestegen.
- Zes mensen hebben samen 12 platinums verdiend. Koploper van de maand is dit keer Roy met 4 platinums. Dit verdient een extra vermelding want hoewel we hieraan geen medal toekennen denk ik dat Roy een nieuw record gevestigd heeft. Deze laatste 4 platinums heeft hij bij elkaar behaald binnen 3 uur SPEELTIJD!
Hij wordt op de gipsvoet gevolgd door Met0t0 met 3 en op eerbiedige afstand volgen dan Kolm met 2, Gamerke, Marty en Paveman met elk 1 platinum.
Gefeliciteerd beste platinummers!

Hierbij dan maar weer een overzicht en de inmiddels bekende lijstjes in de eerste posts.

Overall:
Geen wijzigingen.

Platinums:
Geen wijzigingen.

Completion:
Geen wijzigingen.

Rarity:
Elexus gaat aan Rushifel en Roy voorbij en stijgt naar plaats 18! Dientengevolge zakt Rushifel naar plaats 19 en Roy naar plaats 20.

Zo, van die onzin ben ik ook weer af. Veel plezier met lezen en game nog maar even door! De komende weken wordt het weer steeds beter voorspeld.
Laat de discussie over bovenstaande maar eens gevoerd worden!

Tot volgende keer!
Grtz, Sora

* Het gevoerde gesprek over de bul is geheel en al aan de fantasie van schrijver dezes ontsproten. Feit is wel dat men tegenwoordig elke bachelor, master of doctor degree online kunt kopen! Ook alle op games betrekking hebbende zaken zijn gebaseerd op feiten!
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu