Re: Trophy Leaderboards IV

199
Kaskes-team over here! :lol:
Maar controllers zijn hier controllers en geen kaskes of bakskes :think:

En 88% completion halen voor het einde van het jaar is dan uiteindelijk toch gelukt! Vandaag zelfs een nieuwe game kunnen starten zonder dat mijn completion onder de 88% dropte! :party:
Ook het secundaire doel van minder dan 1700 unearned trophies had ik gisteren gehaald met 1698 unearned trophies.

Nu zit ik met een probleem: Ga ik gewoon net zoals de afgelopen jaren als doel 1% completion erbij en 100 unearned trophies wegwerken in 1 jaar. Of ga ik is gek doen en voor de 90% completion en minder dan 1500 unarned trophies gaan? :O

Sneeuwballen... maar dan wel de eetbare!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwbal_(snoep)

Image
Image

201
Haha grappig om te lezen :P

Ik zeg zelf geen 'kaske', maar wel bakske. Dit kan inderdaad zowel over de afstandsbediening gaan als de controller :lol: Wanneer ik naar Nederland ga, valt het mij ook steeds op hoe anders de gebruikte woorden zijn. Denk maar aan het woordje 'poepen' dat in beide landen een totaal andere betekenis heeft.

Ook denken mijn Nederlandse collega's dat alle Belgen Jefke heten en we praten over onze historiek.
Image

203
Hier spreken we gewoon over "baksje ". Kaske vind ik zelf een verschrikkelijk woord als Belg. Het afgeleide werkwoord "kassen" krijg ik dan ook rillingen van. We zeggen toch ook niet: efkes "bakken" op mijn PlayStation?
Alhoewel als ik de dev kit zie van de PS5, dan behoort "bakken" binnenkort mss tot de mogelijkheden. :nerd:
Image

205
In mijn omgeving gebruiken we overigens ook vaak 'bakje' voor de controller. Net als de afstandsbediening. En vast nog heel veel meer :lol:
Mijn vrouw vindt dit overigens belachelijk :lol:

@kolm: 90%!!! Er moet wel uitdaging in zitten he!! De unarmed trophies zal er aardig mee samenhangen, maar 90% vind ik wel een mooi doel voor jou!
Image

207
NTGSruler wrote:Hier spreken we gewoon over "baksje ". Kaske vind ik zelf een verschrikkelijk woord als Belg. Het afgeleide werkwoord "kassen" krijg ik dan ook rillingen van. We zeggen toch ook niet: efkes "bakken" op mijn PlayStation?
Alhoewel als ik de dev kit zie van de PS5, dan behoort "bakken" binnenkort mss tot de mogelijkheden. :nerd :
Ik denk dat ik het werkwoord kassen en bakken niet echt ken :think:
Bij kassen denk ik eerder aan serres waar planten/bloemen/groenten/fruit wordt gekweekt.
paveman wrote:In mijn omgeving gebruiken we overigens ook vaak 'bakje' voor de controller. Net als de afstandsbediening. En vast nog heel veel meer :lol:
Mijn vrouw vindt dit overigens belachelijk :lol:

@kolm: 90%!!! Er moet wel uitdaging in zitten he!! De unarmed trophies zal er aardig mee samenhangen, maar 90% vind ik wel een mooi doel voor jou!
De dag dat er armed trophies zijn, hebben we een probleem :lol:

Maar het hangt inderdaad wel wat aan elkaar. Hoewel het ook prima mogelijk is om completion te verhogen door nieuwe games te starten en die altijd volledig uit te spelen, gaat het wel een stuk sneller met oude games completen.

Stel dat ik de 3 borderlands games die op mijn lijst staan volledig uitspeel, dan hebben we het over 210 unearned trophies en dan heb ik dat doel al. Voor completion schat ik dat dat 1-1,5% completion is. Maar borderlands games speel je niet op een middagje uit :p
Image

208
:lol: :lol: Die armed trophy's doen me denken aan een mop waarin een kerel tegen de jager zegt dat ze de konijnen dan ook maar geweren moeten geven.

Maar Kolm toch, het hoeft ook niet op een middagje, je hebt een heel jaar en een paar dagen de tijd! :O
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

209
Haha leuke conversatie hier!

"Armed" trophies zijn volgens mij super rare.. :?

En het werkwoord "kassen" wordt dacht ik vooral rond het Antwerpse gebruikt. "Bakken" om gamen aan te geven wordt niet gebruikt, heb ik net uitgevonden. Omdat we spreken over een baksje.

Het hangt wat van het dialect af, maar dat ze bij Paveman ook bakje gebruiken sta ik wel versteld van.

Controller gebruik ik vrijwel nooit. Tenzij ik praat over DS3 of DS4...
Image