Alweer goed voorzien van een leuke tekst
Hier zeggen wij ook 'bakskes' tegen controllers, afstandsbedieningen, ... Niet dat ik er ooit stil bij gestaan heb...
met0t0 wrote:Alweer goed voorzien van een leuke tekst
Hier zeggen wij ook 'bakskes' tegen controllers, afstandsbedieningen, ... Niet dat ik er ooit stil bij gestaan heb...
Dank je wel voor het compliment!
Als Nederlander valt het me wel op en vooral het woord 'kaske' deed bij mij een vreemde gedachtekronkel ontstaan.
There is no way to happiness, happiness is the way
Sorry beste vrienden maar er is altijd wel iemand net te laat . . . .
Het was rijkelijk vroeg al aangekondigd, weliswaar in andere topics maar toch . . .
De huidige versie is gebaseerd op een telling van 24 januari 2020.
We zien regelmatig games uitgebracht worden die zich afspelen na de Apocalyps of iets van die strekking. Geen, of in ieder geval niet bij mij bekend, games die de huidige worsteling van de mensheid tegen de klimaatverandering op ons geliefde aardbolletje uitbeelden. Terwijl de tekenen inmiddels overduidelijk zijn dat we de aarde aan het opstoken zijn. In Australië nagenoeg letterlijk, hoewel het ook kan zijn dat ze daar een nieuwe versie van de bijbel aan het schrijven zijn. Denk aan de bosbranden, stormen en regenbuien met hagelstenen als golfballen zo groot, overstromingen en wat al niet meer. De zeven plagen van ‘Down Under’.
Hoe zou zo’n game er dan uit kunnen zien? Een meisje, niet bijzonder lieftallig maar wel hardhoofdig, laten we haar Greta noemen, die slag levert met een booswicht die ruzie zoekt met de hele wereld, laten we hem Trump noemen. Deze Trump wordt niet gehinderd door enige kennis van zaken. Zo wist hij niet dat India en China buurlanden zijn en een grens delen die zeker tweemaal zo lang is als de grens van de Benelux met Duitsland en Frankrijk samen.
Trumps belangrijkste wapens zijn z’n domheid en de Tweet. Greta zeilt regelmatig zo snel ze kan het regeringsvliegtuig van Trump achterna, ze zou geholpen zijn met de middeleeuwse ‘Vliegende Hollander’ vermoed ik.
Daar Trump al 73 jaar is interesseert het hem geen zier wat er met ons aardbolletje gebeurt zolang hij maar in de geschiedenisboeken wordt vermeld. Greta wordt echter geassisteerd door een twaalfjarige jongen genaamd Lars. En ik hoop dat zij beiden glorieus uit de game naar voren komen want zij vechten tenslotte voor hun toekomst.
Het zijn onze kinderen en kleinkinderen die straks op dit aardbolletje moeten leven en niet alleen overleven. Dan zou het ook wel prettig zijn als er wat minder van die kinderen zouden zijn. Wat blijkt nou, één kind minder heeft meer effect op het klimaat dan een leven lang vegetarisch eten, niet meer vliegen en je brandstof verslindende auto inruilen tegen een op batterijen.
Betekent dit nu dat we dadelijk beter kindervlees dan varkensvlees kunnen eten? Geen weldenkend mens die zijn eigen kind straks op het kerstmenu zet, hoewel, die kwal van een buurjongen die telkens zijn voetbal in jouw zorgvuldig bijgehouden rozenperken stampt? Dat klinkt al een stuk aantrekkelijker nietwaar?
Ik denk dat de onderzoekers bedoelen dat we minder kinderen op de wereld moeten zetten. Het mes snijdt dan aan twee kanten: minder kinderen, minder volwassenen later en we hoeven niet over te schakelen naar vegetarische maaltijden. Want o mijn god, dat gaat het niet worden. Een tijdje terug hebben we eens geprobeerd een vegetarische ‘rookworst’ van een bekend merk te genieten bij de stamppot. Ik begreep meteen waarom de tv commercial van het eerder niet genoemde bekende merk in de vorm van een geanimeerd filmpje wordt uitgezonden. Een schattig meisje speelt de hoofdrol. Op een gegeven moment zie je dat de puberzoon des huizes proeft en om vervolgens zijn stamp met ‘rookworst’ verlekkerd naar binnen te werken. Dat zou met echte levende mensen nooit zijn gelukt om die hemelse uitdrukking op dat gezicht te toveren.
We gooien weinig tot niets aan etenswaren weg maar die vega worst heeft niemand bij ons gegeten. Lang heb ik gezocht waar ik de smaak van kende en het deed me het meest denken aan die keer dat ik als vijfjarige op de kleuterschool eens van een stukje boetseerklei proefde.
Korte samenvatting:
De tijdspanne was ook nu ongeveer een maand. Een restje december 2019 en een groot deel van januari 2020 staan nog steeds in het teken van de impeachment van Trump maar vooral in het teken van de klimaatveranderingen.
We hebben gezamenlijk 22 platinums behaald en zijn we 2 levels gestegen. Een beter dan gemiddeld resultaat. Welkom in 2020 met alle aanstaande verassingen! Sorry, ik dacht even terug aan Australië. Ik bedoel natuurlijk verrassingen.
- Fsterchele23 en Kolm zijn elk een level gestegen.
- Tien mensen verdelen samen de 22 verdiende platinums. Koploper van de maand is Marty met 6 platinums, gevolgd door Billie, Fsterchele en Kolm met elk 3 platinums.
Zij worden gevolgd door Elexus met 2 platinums. Vijf mensen hebben elk een platinum gescoord, Daviduvel, Hybris, NTGSruler, Paveman en Sora.
Gefeliciteerd beste platinummers!
Hierbij dan maar weer een overzicht en de inmiddels bekende lijstjes in de eerste posts.
Overall:
Stany7 heeft zijn vorderingen nog steeds op privé staan en blijft zodoende op de laatste plaats. Geen wijzigingen dus.
Platinums: Hier zien we niet de echt behaalde platinums maar de punten waar ze voor staan. Er is wel een overzicht waarin het echte aantal en de verdeling over de verschillende classificaties zijn terug te vinden.
Geen wijzigingen ook hier.
Completion:
RoyVdW blijft de onbetwiste koploper. Kolm neemt nu wat meer afstand van Ruler. Het blijft echter een spannende strijd. Paveman zweeft ergens in het luchtledige tussen Ruler en Sora in en zal zijn bronzen medal daarom nog wel een behoorlijke tijd behouden.
Billie is met een behoorlijke gang Met0t0 voorbij gestoomd.
Rarity:
Hier heeft NTGSruler nog immer de koppositie stevig in handen. Kolm verliest terrein op Met0t0 en Marty komt steeds dichter bij haar. Hybris speelt geen rol daar hij hidden trophy’s heeft. Marty is Hybris inmiddels toch gepasseerd.
Verderop heeft Fsterchele zijn 12e plaats heroverd en stijgt dus weer een plekje. Sanity is aan Sora voorbij maar durft zich niet meer op he forum te vertonen! Verder geen veranderingen.
Veel plezier met lezen van deze zin en onzin en game gezellig verder!
Grtz, Sora
Mijne wrc is af en het had dan 23 plats geweest deze maand. Zo een mooi getalleke maar het mag niet zijn
BTW dat vegetarisch zijnde zal ook bij mij nie echt vlotten ik hou zo veel van vlees xd en onlangs ontdekt dat er geen plastieken rietjes méér zijn. De cola in de cinema smaakte toch wel wat raar met dat kartonrietje...
Marty wrote:Ik kan de trophies van Stany7 gewoon zien op psnprofiles
Leuke update. Mis alleen ons gelijktijdig behaalde trophy
Verdraaid, dat ben ik helemaal vergeten te vermelden dat we gelijktijdig dezelfde trophy behaalden in Oninaki.
Ik kan StijnP7 nu ook weer zien. Ik ga toch de tellingen nu niet meer aanpassen. Het zal voor de volgende keer zijn.
fsterchele23 wrote:Mijne wrc is af en het had dan 23 plats geweest deze maand. Zo een mooi getalleke maar het mag niet zijn
BTW dat vegetarisch zijnde zal ook bij mij nie echt vlotten ik hou zo veel van vlees xd en onlangs ontdekt dat er geen plastieken rietjes méér zijn. De cola in de cinema smaakte toch wel wat raar met dat kartonrietje...
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Een paar maanden geleden was het Marty die ik moest teleurstellen, deze keer jou en mogelijk ook Kolm. Maar dan heb je alvast een voorsprong voor volgende keer. Aan de cijfers te zien zal dat 200220 of 200222 zijn.