Re: PlayStation Plus

3182
Kolm wrote: 02 Feb 2026 19:33 Complicated... Maar wel apart dat PayPal is gelukt als daar geen geld op stond. Was deze dan gelinkt aan een bank account of credit card?

Wat zie je als je inlogt op PayPal?
Gelinkt aan mijn bankaccount.
Als ik inlog zie ik dus de betaling richting Sony en dus dat mijn Paypal gekoppeld is aan mijn bankrekeningnummer. (Account, geen credit card).

Toen ik de mail binnenkreeg deze namiddag, zocht ik wat zaken op en daar las ik ergens dat Sony blijkbaar eerst een paar keer zal proberen om de betaling te voltooien via Paypal totdat de betaling uiteindelijk niet zal doorgaan wegens geen geld dat erop staat.
Ik vermoed dan ook dat het geld alsnog de komende dagen van mijn rekening zal gaan? (Wat ok is voor mij, ik wou toch vernieuwen, het zal dan uiteindelijk nu voor 2 jaar ineens zijn).

Allez ik vraag het mij af, want ik heb net een uur geleden de Paypal methode uitgevinkt via mijn PS5. Er is dus nu geen enkele betaalmethode gelinkt aan mijn PSN account.
Image

3184
dividedx11 wrote: 04 Feb 2026 10:54 Beetje off-topic maar het gaat wel degelijk om PS+. Ik wil graag een figurine van Youtooz van Ratchet & Clank bestellen, maar deze zou exclusief voor PS+ members zijn. Iemand die zo 'n code heeft ontvangen, en deze eventueel wil doorgeven? Thanks alvast!

https://youtooz.com/products/tooled-up-mechanic
Is het deze wat je wil?

https://www.planetfantasy.be/en/ratchet ... 10-cm.html

Ik zie wel nergens dat je een code zou moeten hebben?
Op de site van Youtooz lees ik wel dat het 15-20 dagen kan duren tegen dat het uit China is.
Image

3185
NTGSruler wrote: 04 Feb 2026 11:51
dividedx11 wrote: 04 Feb 2026 10:54 Beetje off-topic maar het gaat wel degelijk om PS+. Ik wil graag een figurine van Youtooz van Ratchet & Clank bestellen, maar deze zou exclusief voor PS+ members zijn. Iemand die zo 'n code heeft ontvangen, en deze eventueel wil doorgeven? Thanks alvast!

https://youtooz.com/products/tooled-up-mechanic
Is het deze wat je wil?

https://www.planetfantasy.be/en/ratchet ... 10-cm.html

Ik zie wel nergens dat je een code zou moeten hebben?
Op de site van Youtooz lees ik wel dat het 15-20 dagen kan duren tegen dat het uit China is.
En ik check net even mijn mails: ik heb zo'n code ontvangen. Als je wil stuur ik de code door.
Image

3186
Het is niet de figurine op de link, die heb ik al. Ze hebben al een drie-tal figurines/statues uitgebracht van Ratchet & Clank, en deze is nu de eerste waarvoor je zo'n code nodig hebt. Als je de code kan missen zou je me er heel blij mee maken :flow:
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

3187
dividedx11 wrote: 04 Feb 2026 13:59 Het is niet de figurine op de link, die heb ik al. Ze hebben al een drie-tal figurines/statues uitgebracht van Ratchet & Clank, en deze is nu de eerste waarvoor je zo'n code nodig hebt. Als je de code kan missen zou je me er heel blij mee maken :flow:
Heb de code via PM verstuurd.
Image

3188
NTGSruler wrote: 02 Feb 2026 19:47
Kolm wrote: 02 Feb 2026 19:33 Complicated... Maar wel apart dat PayPal is gelukt als daar geen geld op stond. Was deze dan gelinkt aan een bank account of credit card?

Wat zie je als je inlogt op PayPal?
Gelinkt aan mijn bankaccount.
Als ik inlog zie ik dus de betaling richting Sony en dus dat mijn Paypal gekoppeld is aan mijn bankrekeningnummer. (Account, geen credit card).

Toen ik de mail binnenkreeg deze namiddag, zocht ik wat zaken op en daar las ik ergens dat Sony blijkbaar eerst een paar keer zal proberen om de betaling te voltooien via Paypal totdat de betaling uiteindelijk niet zal doorgaan wegens geen geld dat erop staat.
Ik vermoed dan ook dat het geld alsnog de komende dagen van mijn rekening zal gaan? (Wat ok is voor mij, ik wou toch vernieuwen, het zal dan uiteindelijk nu voor 2 jaar ineens zijn).

Allez ik vraag het mij af, want ik heb net een uur geleden de Paypal methode uitgevinkt via mijn PS5. Er is dus nu geen enkele betaalmethode gelinkt aan mijn PSN account.
Even het vervolg op dit: Deze morgen zag ik dat het bedrag (dat niet via PayPal is doorgegaan) er nu is afgegaan van mijn rekening. Aangezien mijn abo nu loopt tot 2028, volledig akkoord. Ik dacht de laatste 3 dagen dat ik een jaar Essential had kunnen vernieuwen voor 12 cent :lol: Niet dus.
Ik vermoed dat dus de mail die ik kreeg de waarschuwing was voor het verlengen van de abo en dat het dus een dag of 3 later van mijn rekening is gegaan. Het was ongeveer hetzelfde dacht ik toen ik de PS5Pro kocht.

Ondertussen heb ik dus nu weer Essential tot begin februari 2028.
Mijn volgende vraag:
Als ik vandaag ervoor kies om te upgraden naar PS+ Premium, dan loopt mijn Premium tot begin februari 2027. Aangezien mijn Essential tot 2028 loopt veronderstel ik dat ik dan in 2027 terug val op Essential? Of gaat Sony mij dan proberen automatisch Premium te verlengen? Want ik heb geen idee als ik nu zogezegd mijn abo "opzeg", (de nieuwe manier om niet automatisch te laten verlengen) dat Premium dan niet verlengd wordt, maar ik gewoon terug val op Essential.

Allez lees het 2-3 keer, dan begrijp je hopelijk wat ik bedoel! :lol:
Image

3189
Had je dan wel voor 80 euro dat jaar Essential tot 2027 omgezet naar premium voor de extra tot 2028 werd verwerkt?
Het klinkt alsof je dat niet gedaan hebt.

Want als je van essential naar premium gaat, dan kan je dat alleen doen door de volledige resterende periode van essential om te zetten naar premium. Als je dus nu geen premium hebt en essential tot 2028, dan ga je bij upgraden naar premium, moeten bijleggen voor premium tem 2028. Of daar moet recent iets in veranderd zijn?
Image

3190
Kolm wrote: 04 Feb 2026 14:29 Had je dan wel voor 80 euro dat jaar Essential tot 2027 omgezet naar premium voor de extra tot 2028 werd verwerkt?
Het klinkt alsof je dat niet gedaan hebt.

Want als je van essential naar premium gaat, dan kan je dat alleen doen door de volledige resterende periode van essential om te zetten naar premium. Als je dus nu geen premium hebt en essential tot 2028, dan ga je bij upgraden naar premium, moeten bijleggen voor premium tem 2028. Of daar moet recent iets in veranderd zijn?
Kolm to the rescue!

Mijn vraag is beantwoord. Net even gekeken en om de upgrade te doen voor de resterende 728 dagen zou ik 159.78 euro moeten betalen.
Als ik dan mijn abo niet "opzeg" zal Sony inderdaad proberen automatisch te verlengen in 2028. Al betwijfel ik wel hoe ze dit nu zouden doen, want ik heb nu dus geen enkel betaalmiddel meer gelinkt aan mijn PSN account en er staat ook nooit zoveel geld op mijn account.

Bedankt!
Image

3191
NTGSruler wrote: 04 Feb 2026 14:37 Kolm to the rescue!

Mijn vraag is beantwoord. Net even gekeken en om de upgrade te doen voor de resterende 728 dagen zou ik 159.78 euro moeten betalen.
Als ik dan mijn abo niet "opzeg" zal Sony inderdaad proberen automatisch te verlengen in 2028. Al betwijfel ik wel hoe ze dit nu zouden doen, want ik heb nu dus geen enkel betaalmiddel meer gelinkt aan mijn PSN account en er staat ook nooit zoveel geld op mijn account.

Bedankt!
Als er geen betaalmiddel is gelinkt en er staat ook geen tegoed op, dan faalt de verlenging gewoon en ik vermoed dat je daar een mail van krijgt.
Als je Extra of Premium hebt, dan kan je ook al een abo van een lagere tier kopen en dan gaat het na afloop van de huidige hogere tier, automatisch over op die lagere tier dacht ik.

Na nog wat rondklikken kreeg ik nog een pop-up in met deze tekst:
Wijzigingen doorvoeren aan je abonnement
Je kunt een nieuw abonnement kopen dat begint zodra je huidige abonnement afloopt. Dus als je gebruik wilt maken van korting op een PlayStation Plus-abonnement kun je op die manier je abonnement verlengen. De nieuwe abonnementsperiode gaat in zodra je huidige abonnement afloopt.

Als je je abonnement wilt upgraden naar PlayStation Plus Extra of Premium moet je een abonnement van het betreffende niveau kopen. Voor de resterende duur van je abonnementsperiode betaal je een hoger bedrag dat hoort bij het niveau van je nieuwe abonnement.

Als je je huidige abonnement wilt omzetten in een lager niveau log je in op de accountinstellingenpagina van je account voor PlayStation Network en ga je naar de tab Abonnementen om je PlayStation Plus-abonnement te beheren. Met ingang van de volgende betalingsdatum gaat je abonnement verder op het lagere niveau.
En daarin linken ze naar deze pagina:
https://www.playstation.com/nl-be/suppo ... e-ps-plus/
Image

3192
Interessant om te weten! Bedankt voor de info.

Nu wordt het wat duidelijk voor mij. De laatste dagen stelde ik mij nogal vragen bij het tier systeem.
Verder wil ik wel nog eens duidelijk maken dat Sony stilzwijgend de "automatische verlenging knop" afgevoerd heeft en het nu onder "abonnement opzeggen" staat. Ik vind het eerlijk gezegd nogal misleidend, want ik dacht dat je dan met onmiddellijke ingang je abo opzegt. Wat ik natuurlijk niet wil.

Als laatste is het nogal "consumer onvriendelijk" dat Sony geen of nauwelijks kortingsmogelijkheden biedt aan bestaande abonnees. Ik zag dat ik al PS+ hebt sinds 2011. De service is in juni 2010 in het leven gekomen, maar met wat opzoekwerk was online gamen gratis tot en met 2013, de release van de PS4. Toen werd het "verplicht" om PS+ te hebben om online te kunnen gamen.
Dit jaar dus mijn 15e jaar dat ik de service heb.
Image

3193
Die verandering is inderdaad verwarrend, maar ergens in dat proces wordt wel duidelijk gezegd van 'je kan het gebruiken tot <einddatum>'.
Alleen is die eerste keer klikken op de knop 'abo stopzetten' nogal scary want het is makkelijk te denken dat het 'instant' is :silly:

De oude bewoording was misschien beter, maar anderzijds is het nu wel meer in lijn met hun andere dingen zoals bij Fallout 76 het optionele 'First' wat uiteindelijk ook een abo is wat op dezelfde manier werkt.
Image

3194
Kolm wrote: 04 Feb 2026 20:05 Die verandering is inderdaad verwarrend, maar ergens in dat proces wordt wel duidelijk gezegd van 'je kan het gebruiken tot <einddatum>'.
Alleen is die eerste keer klikken op de knop 'abo stopzetten' nogal scary want het is makkelijk te denken dat het 'instant' is :silly:

De oude bewoording was misschien beter, maar anderzijds is het nu wel meer in lijn met hun andere dingen zoals bij Fallout 76 het optionele 'First' wat uiteindelijk ook een abo is wat op dezelfde manier werkt.
Op het einde van "het proces" wordt dit inderdaad gezegd. Maar dus in mijn ogen toch wat misleidend voor iemand die zijn abo niet wil opzeggen. Bovendien krijg je dan ook nog eens een mail met de volgende woorden: Jammer dat je weggaat...
Image