Re: Pronken met je Platinums

5236
NTGSruler wrote: 08 Jan 2026 11:56
paveman wrote: 08 Jan 2026 11:49 Congrats ruler!
Ik moet zeggen dat het mij nu mee viel qua paardrijden (zeker dankzij fast travel), al had ik de story dus al gedaan. Ik weet nog dat ik daar in de story wèl meer last van had (en misschien dat ik toen de fast travel nog niet goed wist dat die mogelijk was?).
De RNG is wel soms ook erg irritant: altijd als je een bepaald dier zoekt/nodig hebt kun je die ineens niet meer vinden op de gebruikelijke plekken. Pas na x aantal keer slapen en/of opslaan/opnieuw opladen komt deze tevoorschijn.
Aaahh ik wist niet dat de fast travel mogelijkheid bestond in RDR2. Dat voelt al helemaal anders aan dan om die game te spelen. Natuurlijk ga je in het begin dan wel eerst plaatsen moeten vrijspelen. Ik herinner mij dat ik mij hier ook aan ergerde in het begin van Ghost of Tsushima. Je hebt dan steeds het gevoel van A naar B en terug naar A te moeten gaan.

De dieren in RDR2... Enerzijds fantastisch in zo'n game maar typisch Rockstar om zoiets in een trophy te verwerken. Ik durf wedden dat er ook zoiets in GTA VI zal zitten!
Yes! Al moet je even bedenken dat je je kamp op moet zetten om naar bepaalde plaatsen te fast travellen. Daarnaast heb je de mogelijkheid om vanuit verschillende dorpen/steden met koets naar andere plekken kunt gaan (kost wel paar $) en om met trein te reizen (vaak naar beperkt aantal stations). En je kunt natuurlijk niet naar middenin de wilderness fast travel doen (alleen specifieke plekken), maar meestal wel een plek vlakbij. Ik kwam er bijvoorbeeld pas helemaal aan het eind achter dat er ook een plek in het Noordwesten is waar je naartoe kan spawnen....

Enige nadeel hiervan is de relatief lange laadtijden, maar vaak zocht ik dan in de tussentijd wat op (of: met de hond knuffelen, ook altijd goed ;)).
Image

5237
paveman wrote: 08 Jan 2026 12:35

Yes! Al moet je even bedenken dat je je kamp op moet zetten om naar bepaalde plaatsen te fast travellen. Daarnaast heb je de mogelijkheid om vanuit verschillende dorpen/steden met koets naar andere plekken kunt gaan (kost wel paar $) en om met trein te reizen (vaak naar beperkt aantal stations). En je kunt natuurlijk niet naar middenin de wilderness fast travel doen (alleen specifieke plekken), maar meestal wel een plek vlakbij. Ik kwam er bijvoorbeeld pas helemaal aan het eind achter dat er ook een plek in het Noordwesten is waar je naartoe kan spawnen....

Enige nadeel hiervan is de relatief lange laadtijden, maar vaak zocht ik dan in de tussentijd wat op (of: met de hond knuffelen, ook altijd goed ;)).
Ik herinner mij dat terug van die kampen op te zetten. Was toen nog niet te goed mee met het systeem, maar als je de story speelt wordt het wel duidelijk natuurlijk.
Voorlopig hou ik RDR2 wat de boot af om die te doen, zit voorlopig in een leuke flow met de games die ik momenteel speel/wil spelen. Heb mijn plezier in trophy hunten wat terug gevonden en ik voel dat een RDR2 starten mij terug dat plezier gaat ontnemen. Maar zeg nooit nooit natuurlijk!
Image

5242
:Tp: 201 Need for Speed Unbound.

The Need for Speed!

Image

Tijd: volgens PS5 +- 40-45u
Moeilijkheid: 4/10 enkel en alleen door de :Tz: Flow Master.
Fun: 7/10

Pro:

Leuk om nog eens een Need for Speed game te spelen. Het assortiment auto's zijn de grote troef van de game vind ik. Echter door het tier systeem die gaat van B, A, A+, S, S+, ben je steeds gelimiteerd tot een bepaald level. Eens je over dat level gaat kom je in een andere tier terecht en moet je beginnen switchen tussen auto's om de verschillende events/races te kunnen doen.
Leuk concept om tijdens de dag en dan ook nog 's nachts te kunnen racen. De heat die je verzameld tijdens de dag neem je mee naar de nacht waardoor je gauw de politie op je dak krijgt.
Vreemd genoeg heb ik genoten om de collectibles te verzamelen. Er zijn er heel wat met "beren", street art en reclame borden die je moet in stukken rijden.
De verschillende types races zoals drift, speedrun, speedtraps .. waar je 3 sterren moet op halen zijn makkelijk te halen. Een verademing toch wel aangezien ik in NFS Heat, de laatste NFS die ik had gespeeld, mij nogal redelijk frustreerde aan sommige borden of races.

Con:

Het driften was weer veruit het minst leuke aspect van de game en de races om te doen. We hebben het laatst nog over gehad hier met de WRC games. Hoe beter de technologie wordt hoe moeilijker/minder leuk het driften wordt met moderne games. NFS Most Wanted was fantastisch om te driften, maar de laatste NFS games die ik heb gespeeld was het gewoonweg niet intuïtief.
Als ik Hot Pursuit misschien speel, hoop ik dat dit toch een stuk beter is.
Er zit een trophy in waarbij je online met 8 spelers tegelijk een lobby moet starten in een online race. Er is gelukkig een mode toegevoegd waardoor je makkelijker een lobby van 8 gevuld krijgt. Echter ben ik direct toen de game via PS+ beschikbaar was op deze trophy ( en andere online trophies) gesprongen omdat ik zag op PSNprofiles dat er toch redelijk interesse was om die te behalen. Gelukkig heb ik geen sessie nodig gehad, met wat geluk had ik de eerste dag na een paar keer in en uit lobbies te gaan de trophy behaald.

Wat mij wel bij zal blijven van deze game is dat ik eigenlijk de ganse 40u super chill heb gegamed. Het pick up and play gehalte is groot van deze game. Weliswaar heb ik de platinum nu, maar eigenlijk zou ik nog verder kunnen spelen door cash te verdienen en echt de vetste auto's te verzamelen die tot 3 miljoen credits kosten. Maar dat gaan we niet doen, heb nog andere games te spelen :lol:

Nog 2 zaken:

1. Ze hebben de M3 Touring toegevoegd via DLC aan deze game. Even getwijfeld maar toch niet overstag gegaan. Wel jammer dat je niet de mogelijkheid hebt om de auto eventueel te grinden/kopen. Had kers op de taart geweest.
2. De game is van EA. Dus wat had je nu gedacht? De collectibles zijn op zich niet moeilijk, maar ze komen ook maar zichtbaar op je map als je er voorbij rijdt en een aantal seconden in de buurt blijft. Verder is er ook geen tracker aanwezig (Verzamelde collectibles worden wel afgevinkt, maar er is geen lijst waar je alles wat je behaald hebt kunt zien) en kun je ook niet afzonderlijk per collectible/race gaan zoeken. Met als gevolg dat er een overdaad aan icoontjes op je map staat met collectibles die afgevinkt staan, collectibles nog te doen en... Diegene die je niet hebt gevonden, staan er niet op.
Maar.... EA kan je voor de zachte prijs van 4.99 euro de "Keys to the map" DLC aanleveren waarop alles ineens zichtbaar is :D

Neen dus. Met wat zoeken heb ik dit gevonden: https://nfspolska.pl/maps/need-for-spee ... 9.75/72.42. Een interactive map waarop je alles kan afvinken wat je hebt gedaan. Tis wat zoeken soms maar het is beter dan te betalen!

Image

5243
:Tp: 202: Call of Duty Modern Warfare III

A soldier's purpose.

Image

Tijd: It's complicated :lol: => Initieel werd de game toegevoegd aan een bestaande trophy lijst in de COD HQ. Tijd terug moesten ze plaats vrijmaken in de HQ omdat we ondertussen alweer een paar games verder zitten. We kregen dan ineens de optie om MWIII stand alone te downloaden met een trophylijst met platinum (En pop up van trophies). Tijd dus ongeveer 7-8u met de stand alone versie, COD HQ meer dan 1000u over alle COD games uiteraard.
Moeilijkheid: 3/10 Veteran moeilijkheid is helemaal ok. Echter ben je even zoet met de zombies, waar ik gelukkig destijds alle trophies had behaald.

Pro:

De campaign was toen de game uitkwam niet de beste. Vergeleken met de laatste 2 games was het best goed eigenlijk. De MW games hebben mij altijd meer aangetrokken dan de Black Ops games, gewoon omdat ze "modern" zijn.
MWIII was een leuke game, en de multiplayer was underrated.

Con:

Denk dat MWIII het concept "open missies" heeft aangebracht. Het zijn missies waarin je gaandeweg de omgeving vrij maakt 'van rook' en waarin er vanalles valt op te rapen. Van nieuwe wapens, tot killstreaks, nieuwe wegen om een missie aan te pakken. Die open missies hebben niet te goed aangepakt in de community, en eerlijk gezegd: geef mij inderdaad maar de lineaire campaigns van weleer en waar COD zo bekend om stond.

Zoals ik al zei, kun je de trophies die je destijds hebt behaald laten auto poppen bij de stand alone versie. Ik had nog wat trophies te behalen in de verschillende missies. Ging véél vlotter dan verwacht gisteren, had ze allemaal behaald op een uurtje of 3. Er wachtte mij dan enkel nog een playthrough op Veteran. Had niet verwacht dit vandaag volledig te doen, maar de game is inderdaad zo kort :lol:
Achteraf bekeken nu ik de platinum heb behaald, vraag ik mij af waarom ik hier zo lang gewacht heb om de trophylijst te vervolledigen.

Bovendien is dit een mooie boost kwa completion, want ik heb de trophies die ik nog moest behalen dubbel verdiend (minus de platinum in de DLC lijst), dus de DLC lijst staat nu ook op 100%.

Image

5246
:Tp: #203 EA Sports FC 25.

Image

Tijd: PS5 zegt 166 uren. Maar daar zit héél wat tijd in om gewoon de game te spelen, niet per se trophies te hunten.
Moeillijkheid: Persoonlijk geef ik het een 8/10 puur omwille van enkele online trophies.

Bloed, zweet en tranen heeft deze platinum mij gekost. Allez toch vooral zweet. En dan jammergenoeg zweet om "boosting" partners op dezelfde lijn te krijgen, uberhaüpt al samen te kunnen spelen (tijdzones, werk, school...) om dan nog maar te zwijgen om de matchmaking settings juist te krijgen of de settings van een match juist te hebben.
FIFA, nu tegenwoordig EA Sports FC XX (insert jaartal) is een reeks die ik eigenlijk al van toen ik nog maar begon met gamen altijd heb gespeeld. Hetzelfde geldt voor PES (Pro Evolution Soccer). Die laatste is helaas ontbonden tot een bare-bones live-service game waar je vrijwel niks meer van hoort. Dus is EA Sports FC momenteel de koning van de voetbalgames.
De trophies zijn voor "trophy hunters" die van FIFA houden niet de meest vriendelijke. En dat heeft dan voornamelijk te maken met de Club trophies waarbij je minimum met 2 in een club moet zijn om zelfs nog maar een wedstrijd te kunnen spelen.
Sommige van die club trophies zijn voor een casual FIFA gamer dan ook nog eens bijna onmogelijk om te halen tenzij je verbonden bent met een fantastische club of als je zelf bijna een FIFA "God" bent.
Zo is er een trophy waarbij je met je club moet promoveren naar de Elite Divisie (Top of the Pyramid trophy).
Is er ééntje om kampioen te worden met je club playoffs table (vereist 5 matchen na elkaar te winnen, al kun je deze gelukkig op een andere manier behalen door je aan te sluiten bij een club die deze beker gewonnen heeft, dan je EA save game te verwijderen en terug aan te melden bij die club).
Dan zijn er ook nog een paar trophies gelinkt aan Ultimate Team waarbij je 200 matchen moet spelen met 1 dezelfde speler (kan ook behaald worden in co-op als iemand een speler heeft met 200 matchen) en 1000 punten halen om de Champions Play-offs te kunnen spelen.

Het is jammer dat deze games altijd zo'n vervelende trophies gelinkt krijgen. Ik had hetzelfde voor met FIFA20 en die heb ik ook op het laatste nippertje kunnen boosten. Voorlopig heb ik het dus even gehad met de EA Sports titels.
Al heb ik wel nog FIFA15 op de Vita, die graag eens tussendoor ga spelen. Die game heeft dan ook geen online trophies.

Pro:

Als je ietwat van voetbal houdt, of het op zijn minst wat volgt is het fantastisch om de sterspelers zo waargetrouw terug te vinden in de huidige EA Sports games.
Er is gewoon geen betere voetbalgame op de markt, jammergenoeg want EA zou ook beter eens wat tegenstand krijgen. De titels zijn nu al jaren hetzelfde stramien en gefocused op Ultimate Team en online play in het algemeen.
Het is gewoon plezant om af en toe eens gewoon wat wedstrijdjes te spelen zonder te hoeven nadenken. Zoals bij alle games en vooral multiplayer: als je niet de beste in iets wil zijn, is dit gewoon chillywilly gamen.

Con:

Met stip op nummer 1: de focus op online spelen en de gelinkte online trophies.
Weinig vernieuwingen, maar uiteraard moeilijk in een voetbalgame.
Het verdedigen mag wel eens aangepakt worden zodat het wat simpeler wordt dit te doen.

Ik las paar dagen terug dat EA mogelijks een "open-wereld" zou introduceren genaamd: FC Grounds. Dit zou komen vanaf FC27. Ik ga er alvast mijn slaap niet voor laten en ben al benieuwd welke online trophies ze hier gaan aan linken!
Vooral blij deze te kunnen afvinken, en weer een game vermeden op de lijst die eeuwig op een bepaald percentage blijft staan omwillen van onhaalbare online trophies omdat de servers zijn gesloten.

Nog een paar weetjes:

* EA SPORTS FC25 is ondertussen mijn 43e Ultra Rare :Tp:
* In die 43 staan er 3 FIFA :Tp: => FIFA 20, FIFA 22 en nu EA SPORTS FC25
* FIFA 20 is mijn laagste Ultra Rare :Tp: met 0.56%. Tevens ook mijn meest zeldzaamste trophy die ik heb behaald.
* Van de 43 Ultra Rare :Tp: games zijn er 2 PES games :lol:

Image

5247
Haha mooie! En mooi verhaal! ;)
Knap gedaan van je. Ik ben vanaf eind jaren 90 al afgehaakt op FIFA en op een uitstapje van 14 (meen ik) en de Vita versie na heb ik me er ook niet meer aangewaagd. Enerzijds omdat de gameplay me niet goed bevalt, anderzijds vanwege de focus op FUT/online inderdaad (moest wel ff lachen om je vraag over welke online trophy er aan Grounds gekoppeld gaat worden :lol:). God, I miss a decent PES!

Hier overigens 9 Ultra rare PES :Tp:
Image

5248
FIFA had destijds altijd de bovenste hand vanwege hun licenties en dus het gebruik van de echte spelersnamen. Dat was één van de grootste redenen waarom PES altijd minder populair was dan FIFA. Nochtans speelde ik op PS2 véél meer en liever PES, al had ik daar wat problemen dat schieten dan met het vierkantje was ipv bolletje bij FIFA. Later kon je dit dan switchen in PES, al bleven de licenties achterwege bij de PES games, jammer genoeg.
Het blijft een rare keuze van Konami om PES op de live-service-game manier te gaan behandelen, een goeie PES zou ik tegenwoordig zeker smaken!
Al moeten we een kat een kat noemen, PES was in hun laatste titels (omdat ze waarschijnlijk geen andere keuze hadden) ook erg gefocused op Ultimate Team, hun versie was Dream Team, het vroegere MyClub. Dat was toen ook al het stuk dat ik negeerde in PES.
Image

5249
Ja, het gebrek aan licenties heeft niet geholpen, en simpelweg minder bekendheid.
Voor mij blijft het een ergernis dat rondje schieten is in FIFA/EA i.p.v. vierkantje ;).

PES was idd ten dode opgeschreven vanaf het moment dat ze voor MyClub gingen/FIFA probeerden te imiteren. Master League FTW!
Image