Re: Pronken met je Platinums

5267
Marty wrote: 22 Feb 2026 12:36 Platinum 529: Mandragora

Platinum 530: The Devil Within: Satgat

Platinum 531: Code Vein 2

Platinum 532: Legacy of Kain: Soul Reaver
Mooie platinums! :cool:

Was Code Vein zo kort/makkelijk of had je wat vakantie? :P
Ik was er blijkbaar een paar vergeten, speel hoofdzakelijk WRC en THPS3+4, maar het is allemaal iets van de lange adem :lol:

Image

Platinum #447: Carto

Werd me aangeraden door iemand vlak voor die uit PSPlus zou gaan. Was een interessante puzzelgame, maar ik moet eerlijk bekennen dat er wel een paar puzzels waren waar ik de 'hints' die de mensen geven in gesprekken, niet kon linken aan wat er moest gebeuren. Zelfs na lang vastzitten en een guide gebruiken om te begrijpen wat ik moest doen, zag ik nog steeds niet wat de link was of hoe ik had moeten weten waar ik heen moest :L:

Image

Platinum #448: WRC 9 PS5

Tegen dat ik al de rest had, kwam ik nog steeds 350km te kort voor de 1000km trophy :dizzy:
Image

5268
Code Vein 2 was een van de makkelijkste soulslikes die ik gespeeld heb. Alleen de endboss van ending 3 heb ik 6 keer moeten proberen maar meer omdat ik niet de juiste gear had geequipped.

Maar zelfs dan is 6x voor een boss in soulslikes niet veel.

Maar de performance van de game, zelfs op de pro is niet echt optimaal.

Nu bezig met Soul Reaver 2, wel uit de ps5 collectie dus die heeft geen platinum dus hoef ik in principe de speedrun trophy ook niet te doen.

En dan op 3 maart verder met Defiance
Image

5271
Iedereen proficiat met bovenstaande platinums!

:Tp: #208 Test Drive Unlimited: Solar Crown

Image

Tijd: 58u
Fun: 6/10
Moeilijkheid: 3/10

Na enkele drukke weken en minder gametijd heb ik dan toch eindelijk de platinum trophy verzilverd voor deze game. Vorige maand toegevoegd aan de Extra bibliotheek.
TDUSC is een game die ik eigenlijk al sinds de aankondiging heb gevolgd. De game was echter in een erbarmelijke staat bij de release. Jammer genoeg weer een game die zijn opgebouwde credits met vorige games heeft vergooid. Het was nu dus eindelijk de moment voor mij om deze game te kunnen ervaren.

Eerlijk gezegd heb ik nogal gemixte gevoelens bij deze game. Er zitten héél wat goede en leuke zaken in de game, maar jammer genoeg hebben de makers ervoor gekozen om (weeral) de game online only te maken.
Bij de start heb je een leuke ervaring, je gaat omhoog in rank, je krijgt een introductie van het clan systeem en de beschikbare wagens zijn divers. Tis te zeggen, sommige wagens zijn vreemde keuzes, maar tegelijk is het verfrissend om dan eens andere auto's in een game te zien.
De races zijn er in overvloed en in verschillende vormen. Je hebt circuit races, sprint races maar dan ook domination waarbij je als eerste door een poort moet rijden om het maximum aantal punten te verzamelen. Er zijn ook "find your way" races waarbij je een locatie krijgt, maar je kan de map niet gebruiken en moet afgaan op de afstand.
Echter in de buurt van level 45-50 begon ik het allemaal wel gezien te hebben en werd het een nutteloze grind. Je moet level 50 halen in je clan (apart level dan je main level) en elke 10 levels race je tegen een uitdager van je clan.

Trophygewijs is het allemaal niet te moeilijk, echter is het vooral een platinum die op het einde oneindig lang duurt. 1 Trophy is er om alleen maar epic/legendary kleren te dragen, echter de game geeft je niet genoeg van deze rarity kleren. Ook in de shop in je hotel vind je nauwelijks wat van deze kleren.
Je kan er dan voor kiezen om de solar pass te kopen (uiteraard!), of te grinden naar level 65 om dan in Ibiza (2e stuk van de game naast de main map Hong Kong) dan eindelijk legendary kleren te kunnen kopen. Heb dus maar dat laatste dan gedaan.

Waar de game echter faalt is het online luik. De makers hadden dit voor ogen toen ze de game ontwikkelden en reeds vroeg toen dit bekend raakte, was er al enorme backlash hiervoor. En terecht. Connecties die falen, ik zag zelden andere spelers op de map en je kan alle races online spelen, maar je moet bijna ongelooflijk véél geluk hebben als er iemand joined. Gelukkig kun je dus de game in solo mode spelen tegen AI en kan je de moeilijkheid zelf kiezen. Echter is dit nog steeds online!! Vergis je niet.
Ik heb een paar trophies gedaan met iemand anders waarbij je 10x iemand van een andere clan moet uitdagen door een invite te sturen. Randoms negeerden dit gewoon en als ze toch aanvaard werden was die persoon dan max level met de beste auto. Dus dan maar met iemand afspreken. De trophy is echt simpel maar we hebben er 4u over gedaan, gewoonweg omdat we elkaar niet vonden in de game, ofwel elkaar niet zagen ofwel we gewoon niet bij elkaar in de lobby zaten. Ik had toen veel zin om mijn controller... Ja idd.

Zou ik deze game aanraden om te spelen? Tis een moeilijke. Ik heb echt ook wel van de game genoten hoor. Maar ik zou er niet meer aan beginnen, althans niet voor de platinum. Nu dat NACON waarschijnlijk of mogelijks failliet zou gaan lijkt mij het leven van deze game ook ten einde. Als er hier zouden geïnteresseerd zijn om de game te spelen, zou ik er niet te lang meer mee wachten.

Toch blij om deze game te kunnen ervaren. De keuze voor de volgende game wordt weer moeilijk. First world problems eh?
Image

5279
Image

Platinum #450 en Trophy #22.000: Tony Hawk's Pro Skater 3 + 4 PS5

Eindelijk! :party:

De grind voor de solo tours was eigenlijk het grootste 'probleem'. In totaal moet je alle goals voor alle levels 30 keer doen en dat gaat gewoon tegensteken als je dat achter elkaar probeert te doen.

De challenges vond ik dan weer een heel stuk makkelijker in vergelijking met THPS1+2. Enkel Tokyo heb ik wat langer over gedaan omdat ik moeite had met de timing van de jump richting de 'uitgang'.
Image