Shenmue HD

1
release: TBA 2018
genre: action
dev: Sega

Image


Oorspronkelijk uitgebracht voor de Dreamcast in 2000 en 2001, Shenmue I & II is een open wereld actie-avontuur dat jujutsu-gevechten, speurtochten, RPG-elementen en gedenkwaardige minigames combineert. Het pionierde in veel aspecten van modern gamen, inclusief open wereldstadsexploratie, en was het spel dat de Quick Time Event (QTE) uitvond. Het was een van de eerste games met een open wereld, waar dag en nacht cycli , weersveranderingen, winkels openen en sluiten en NPC's hun eigen gang gaan.

Het meeslepende epische verhaal en de levende wereld creëerden een generatie gepassioneerde fans, en het spel staat consequent in de lijst met 'beste games aller tijden'.

• Bijgewerkte gebruikersinterface
• Keuze uit moderne of klassieke bedieningselementen
• Japans geluid beschikbaar voor de eerste keer voor een wereldwijd publiek
• Volledig aanpasbare schermresolutie

Image


Een verhaal over wraak.
In 1986 keert jujutsu-artist Ryo Hazuki terug naar de dojo van zijn vader Iwao Hazuki, waar hij getuige is van de moord op zijn vader door een Chinese man, Lan Di. Lan Di steelt een mysterieus artefact dat bekend staat als de Dragon Mirror. Ryo zweert de dood van zijn vader te wreken en gaat op zoek naar Lan Di.

De eerste game in de serie, Shenmue, begint met het verhaal waarin Ryo naar Yokosuka, Japan reist en aanwijzingen verzamelt over de moord op zijn vader en onderweg lasterlijke gangsters tegenkomt.

Het vervolg Shenmue II zet de zoektocht van Ryo voort, deze keer over de zee naar Hong Kong, China. Ryo waagt zich dieper in de criminele onderwereld, ontmoet vechtsportenmeesters die hem helpen op zijn reis en inzicht bieden in de dood van zijn vader. Hij ontrafelt de mysteries van de drakenspiegel die zijn vader verborgen hield.

https://youtu.be/ihC52HOx7zA
Image

Re: Shenmue HD

3
Ik heb enkel het tweede deel op de Xbox gespeeld en vond het 1 van de beste games die ik ooit had gespeeld. Daarom was ik vorig jaar zeer blij met de aankondiging van shenmue 3 op de e3 beurs, en nu met de HD collectie van 1 en 2 nog meer. Nu kan ik eindelijk het eerste deel ook eens spelen en het tweede deel met plezier een tweede keer spelen zodat ik klaar ben voor shenmue 3.

En zoals shampi zegt moeten al de mensen die Shenmue niet kennen deze zeker eens spelen als de hd versie verschijnt.
Image

Re: Shenmue HD

7
fsterchele23 wrote:Ken ik van naam en nen maat van mij is er helemaal zot van maar zelf nog nie gespeeld. Was toen nog nie echt een gamer zoals nu. Vooral fifa toen xd

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Yakuza is voor mij een beetje een spirituele opvolger van Shenmue
Image

Re: Shenmue HD

8
ShAmPi wrote:
fsterchele23 wrote:Ken ik van naam en nen maat van mij is er helemaal zot van maar zelf nog nie gespeeld. Was toen nog nie echt een gamer zoals nu. Vooral fifa toen xd

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Yakuza is voor mij een beetje een spirituele opvolger van Shenmue
Azwo, Yakuza is nu net ook zo een serie dak ma beginnen spelen ben op ps4, beginnende bij Yakuza zero die ik gespeeld en kiwami sta in de wachtrij om verder te doen en kvind da awesome games. Dus ma beter diene shenmue ook I'm de gaten houden dus?

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image