Re: GTA V

106
Elke sessie die we spelen maken we wel progressie. Soms maar 1 missie maar dat is nog altijd progressie! :P

Daarna moet er nog en 2-player run gedaan worden voor de trophy... Dat lijkt me eigenlijk nog de lastigste. Aantal vijanden en objectives worden daar niet op aangepast.
Dus een prep missie om voor iedereen een auto te halen betekent met 2 personen 4 auto's halen want theoretisch kan je de opvolgende setup missie weer met 4 doen en moeten er dus 4 auto's een zelf gekozen kleurtje gekregen hebben :q:

Dus ja... het is zeker nog niet voor morgen en waarschijnlijk ook niet meer voor dit jaar aan het huidige tempo.
Image

Re: GTA V

107
Hmm vijanden aantal en dergelijke had wel aangepast mogen worden. Toch straf dat je er nog altijd mee bezig bent. En ook dat je dit samen kunt doen met dezelfde spelers. Anders wordt het al helemaal niets!
Image

Re: GTA V

108
Het MOET zelfs met dezelfde spelers!
Tenminste: binnen 1 run van 2,3 of 4 spelers moeten het dezelfde spelers zijn. Je kan je run met 4 spelers met totaal andere mensen doen dan de run van 3 spelers.

Het is dus wel belangrijk dat je spelers hebt waarvan je weet dat die doorzetten tot het einde. En aangezien we allemaal een job hebben begrijpen we gelukkig ook van elkaar dat het niet altijd lukt om exact hetzelfde moment te spelen. En dat er ook momenten zijn van 'life happens' waardoor het is niet lukt om er te zijn. Ik ben blij dat degene waar ik mee speel die volwassenheid al hebben bereikt!
Er zijn wel is groepen dat als je 1 sessie mist en dat zelfs van tevoren aangeeft dat je al kan oprotten... :|

Ik ben ook blij dat we allemaal de mentaliteit hebben van: Beter traag en gestaag dan snel en 10 keer een missie opnieuw moeten beginnen. Er zijn wel is missies waar we nog 5 minuten zitten te knoeien om die laatste vijand dood te hebben voor we de volgende wave aan vijanden triggeren. Ik vind dat prima zo, maar andere zouden al lang een 'run-and-gun' gedaan hebben omdat het te lang duurde om dan vervolgens overvallen te worden door de volgende wave.

De PS3 versie hadden we de laatste heist trophies eind november 2020 gehaald. Daarna zijn we met de PS4 versie begonnen: Eerst gewone heists, daarna doomsday heists. Uiteidelijk zijn we dus nu ongeveer een jaar bezig met de PS4 versie :O
Image

Re: GTA V

109
Allemaal goede punten wat je zegt. En inderdaad, hoe ouder we worden, hoe trager het wel lijkt te gaan vind ik. Meer verplichtingen in het leven uiteraard.

Enigste wat misschien wat beter had geweest, is dat de medespelers van onze tijdszone zouden zijn geweest. Dat maakt het afspreken dan toch wel makkelijker. Maar natuurlijk als ze niet komen opdagen of opeens er mee stoppen heb je er ook niets aan uiteindelijk.
Image

Re: GTA V

110
Rockstar heeft GTA IV Remastered aangekondigd. Release 2023 en blijkbaar zonder multiplayer mode... Als dit waar is en ze maken deze zonder bugs zoals de Trilogy, dan ben ik wel geneigd deze te kopen.
Image

Re: GTA V

112
Als ze de remaster van GTAIV goed doen dan zou ik die misschien ook nog wel kopen, maar niet voor 60 euro! Dat was eigenlijk mijn eerste GTA :girl:
Eerst gespeeld zonder trophies en later nog een keer met trophies en de platinum. Die 200 duiven en online co-op tegen de tijd+grind was denk ik het minst leuke eraan. Dus enkel de duiven zouden dan over blijven :P

En voor de trilogy... ze gaan nog heel wat moeten patchen willen ze dat recht trekken. Misschien over een jaar nog is evalueren :P
Image

Re: GTA V

113
Ik volg je eigenlijk helemaal Kolm! Mijn eerste GTA was Vice City dacht ik. Maar inderdaad, GTA IV wil ik misschien wel nog eens opnieuw doen. Misschien met de beide DLC's ineens erbij? Die waren ook goed.
Image

Re: GTA V

114
Ik heb de platinum van IV nooit gehaald (mainly vanwege online, dus dat die ontbreekt juich ik ten zeerste toe!), maar wel veel tijd in de game gestoken toen. Remaster lijkt me de moeite nog wel waard (maar dat dacht ik ook van de heruitgave van sowieso VC en daar ben ik ook nog altijd niet aan toe gekomen), maar om mij liever zonder de DLC. Daar kon ik later totaal niet meer in komen. Al maakt het misschien wel uit dat je het ineens erachteraan door doet...?
Image

Re: GTA V

115
Platinum is nog steeds mogelijk :hi5:

Het is maar omdat ik destijds iemand had gevonden die een master was in die flying co-op trophy en mij geholpen heeft met levelen dat ik voor de platinum ben gegaan.
Voor de DLC's heb ik die pas gedaan toen ik dus besloten had voor de platinum te gaan (en ik dus sp voor de tweede maal had doorlopen). Ik vond ze wel goed en de soundtrack ervan vind ik nog steeds zo rustgevend. Uren heb ik de game op pauze laten staan om te luisteren.

Image

Re: GTA V

116
GTA IV platinum is nog steeds haalbaar en zal dat normaal ook blijven tot PSN stopt op PS3 ;)

GTA IV werkte oorspronkelijk met de gamespy servers en toen die gesloten zijn, heeft de game een update gekregen die de multiplayer P2P maakte. Hierdoor heb je enkel de PSN servers nodig om elkaar te vinden en verloopt de communicatie daarna rechtstreeks tussen consoles zonder extra server.

Ik weet alleen niet hoe het daar gesteld is met mogelijk hacken. GTAV weet je bijna zeker dat als je in een public lobby komt, er trophies gaan auto poppen wat je een flag oplevert op PSNP. GTA IV moet je dan misschien ook public lobby's vermijden voor de zekerheid en enkel met mensen spelen die je vertrouwen hebben :)
Image

Re: GTA V

117
Belachelijk eigenlijk dat Rockstar dit niet fixed. Onwetende gamers die een potje online GTA willen doen en initieel blij zijn met een verworven trophy moeten zo de game gaan verbergen op hun account.
Image

Re: GTA V

118
Het is iets wat Rockstar op PS3 niet meer kon fixen denk ik. PS3 is volledig gehackt.
Van wat ik begreep kan je gewoon wat bestanden op een USB zetten, dat in je PS3 steken en dan kan je alle trophies auto poppen voor GTAV. En in een online lobby kan je dan ook vanalles doen zoals jezelf en anderen heel veel xp en geld geven.

Het is een van de redenen dat Rockstar plots stopte met de character transfer van PS3 naar PS4: Mensen gingen zichzelf bakken met geld geven op PS3 om dan een transfer naar PS4 te doen. Dat ondermijnde natuurlijk heel hun shark card economie :q:

Ergens hebben ze dan ook het bounty systeem uitgeschakeld op PS3, dat kon ook misbruikt worden om veel geld over te zetten naar iemand anders of te glitchen. Gevolg: 1 trophy (Run like the wind) is legit niet meer haalbaar.
Echter kunnen hackers wel een bounty op je zetten en als je deze dan overleeft krijg je alsnog de trophy.
Extra gevolg: PSNP flagged mensen die deze trophy nu halen.

Probleem: Het is mogelijk dat jij je bounty kreeg voordat dit systeem werd uitgezet, vervolgens de game jaren niet aanraakte om hem nu opnieuw te spelen. Je hebt je bounty van toen nog steeds en als je die overleeft krijg je de trophy. Volledig legit, maar je zal toch worden geflagged want ze willen op PSNP de discussie over die trophy niet meer aangaan.
Ergens snap ik dat wel want het is nagenoeg onmogelijk om met zekerheid te zeggen of het legit was, zelfs als die persoon in tussentijd geen enkele GTAV trophy haalde. Anderzijds denk ik: Er is zoveel discussie over... als het enkel deze trophy in de GTAV lijst is die raar is, let it slide... Als iemand duidelijk nog andere trophies uit de lijst heeft gegliched, flag het dan wel.

En GTAV hiden voor PS3 terwijl je een character transfer naar PS4 hebt gedaan en daardoor een hoop online trophies via auto pop hebt gekregen, kan opnieuw een flag geven van de PS4 versie... En wie weet binnenkort dus ook de PS5 versie. Oh ja, 3 flags and you're out!

Komt daar nog is bij dat het lijkt alsof ze op PSNP een heksenjacht zijn begonnen in een of andere discord server waar mensen vroegen om level trophies te auto poppen. Als ze je naam daarin vinden dan krijg je naar het schijnt ook al een flag. Of dat klopt weet ik niet, het is een of andere thread op PSNP van 'Hide GTAV if...'

Op den duur krijg je al schrik als er een keer een trophy out of order popt of glitched... Ik ben dan altijd blij als ik in het forum al een thread zie van mensen die hetzelfde hadden!

Nu gaat het mij niet echt om het leaderboard, dat is toch al naar de kloten sinds die 5 minuten platinums, maar het is wel zowat de enige handige manier om je trophies te bekijken. Op de PlayStation zelf gaat het wel redelijk om te kijken voor de game waar je mee bezig bent, maar filteren en sorteren gaat niet. En PlayStation zelf heeft ondertussen al geen site meer om je trophies te bekijken want my.playstation.com hebben ze de nek omgedraaid.

Ik snap best dat ze op PSNP wat willen doen tegen mensen die via hacken 100 vita games op 100% zetten aan 10 seconden per game.
Maar games waar je door toedoen van anderen in een online lobby trophies kan krijgen, daar zouden ze wel iets meer coulance mogen tonen. Tuurlijk, ze kunnen erom gevraagd hebben, maar heel veel anderen hebben er niet om gevraagd en zitten er wel mee...
Image

Re: GTA V

119
Ik snap je frustratie Kolm. Het is door toedoen van hackers dat serieuze trophyhunters soms in het zak worden gezet. Het is een fijne lijn natuurlijk. Save file tricks, glitches, moeilijkheidstrophies die je soms kunt unlocken in games door gewoon het laatste level/mission te spelen op de moeilijkste difficulty... Dat wordt wel getolereerd.

Er is nu sprake dat er een bepaalde groep voor bepaalde games op PS3 de online servers terug werkende hebben gekregen. Technisch gezien kan ik het niet uitleggen en ik weet ook niet als het mogelijk is om trophies te verdienen hierdoor. Maar ik heb al door dat ze dit dus niet gaan tolereren. Het gaat over games als Motorstorm, Warhawk en blijkbaar ook Socom Confrontation. Benieuwd waar de discussie naar zal leiden.

Zoals ik onlangs eens heb "gepreekt" hier => de kwaliteit van games gaat serieus naar beneden maar de prijzen gaan wel omhoog (PS5 games) en er wordt de volle pot gevraagd voor een game vol bugs, niet afgewerkt om dan nog eens extra te gaan vragen voor DLC. Hetzelfde met het ganse trophy systeem. Sony en de meeste ontwikkelaars geven er geen moer om. Bijvoorbeeld: Metro Exodus. Tot op heden heb ik die game (fysiek in bezit PS5) vermeden om te starten omdat bepaalde trophies glitchen door weet ik welke reden. Er is een workaround waarbij je dus een totaal nieuwe savefile start en offline moet spelen. Zelfde bij Mafia III. Daar is sinds de laatste patch gebleken dat verschillende trophies glitchen, interne game counter niet goed telt, dat je de game in 1 sitting moet spelen, maar als de game crashed mag je opnieuw beginnen op een nieuwe save file. De meeste downgraden naar patch 1.09 waarbij de game moeiteloos afspeelt en de trophies gewoon unlocken zoals voorzien.
Zelfs na meerdere tickets en meldingen aan de desbetreffende ontwikkelaars wordt dit gewoon afgewimpeld. Er is geen probleem voor hen. Waarom? Omdat die desbetreffende trophies natuurlijk wel nog altijd verdiend worden (dankzij dus inventieve methodes die sommigen gelukkig uitvinden), en ze dus geen moeite gaan insteken om een patch uit te brengen.

Het is jammer dat ik het moet zeggen, maar ik check altijd als er problemen zijn met een game kwa trophies. Het heeft er ook voor gezorgd dat ik vrijwel geen games meer koop op release. En waarom zouden we ook? Na een paar maanden zijn ze tweedehands goedkoper te vinden, en zijn hopelijk de meeste bugs eruit gepatched ondertussen.
Image

Re: GTA V

120
Volledig met je eens ruler, vreemde trend die is ingezet...
Qua trophies heb ik er nog het minste moeite mee (los van dat ik PSNP idd erg handig vind); ik game voor mezelf, niet voor anderen. Wat een ander van mijn trophies vindt maakt me niet uit. Ik vind het een leuke bevestiging van wat ik heb gedaan en een mooi ijkpunt om te zien wanneer ik 'klaar' ben met een game, maar meer ook niet. Ik heb me nooit verdiept in de mp van GTA IV, een keer opgestart, binnen 2 tellen neergeknald en nooit weer opgestart, maar mp is over het algemeen ook echt mijn ding niet, tenzij ik het samen met een bekende kan doen. Dus voor mij prima dat die op 64% blijft steken...
Image
cron