Re: Shadow of the tomb raider

19
Mooie platinum/100%! :cool:

Had je in deze game ook nog die overpowered poison arrows die je in rise of the tomb raider had? :P

Ik kan me even niet meer herinneren of je in rise of the tomb raider op hoogste difficulty ook dat probleem van 'enkel saven aan campfires' had? :?
Image

20
Merci! 🙂

Ja en nee. Was het maar waar. 🤣 Er is een boog waar je die pijlen hebt, maar die krijg je pas als je een bepaalde richting kiest bij new game + (Serpent Path). Maar op de hoogste moeilijkheid hebben ze ook minder effect (edit: zou kunnen dat ik mis ben, want je kan ook gifkogels maken voor het machinegeweer en die heb ik alleen gebruikt bij het laatste gevecht, en die geven geen instant kill. Die gifboog heb ik alleen in het begin even gebruikt).
Het is ook moeilijker om sommige speciale pijlen te craften. Je moet hiervoor kevers en spinnen vinden en die kruipen slechts op bepaalde locaties.

In Rise was dat ook dat je alleen bij kampvuren kon saven, op Extreme Survivor difficulty, maar die moet je niet doen voor een trophy.
En ik weet niet hoe het in Rise was, maar in Shadow kan je op Deadly Obsession ook je survivor view niet gebruiken (R3). Alleen Perception kan helpen bij het zien van vijanden en planten.

Ik heb de game eerst op Smart and Resourceful gespeeld en alle resources helemaal aangevuld. Deze en al je wapens dragen over naar new game +.
Image

21
Ik post het maar even hier, gaat over Tomb Raider 2013 PS3.

Kan ik de game volledig uitspelen en daarna de collectibles doen? Ik veronderstel van wel => was beginnen guide te volgen ervoor, maar het is zo irritant spelen. Tot ik ontdekte dat je voor alle locaties een treasure map kan unlocken met alle collectibles erop aangegeven :L:

Zolang ik de missable trophies doe in een playthrough ben ik goed veronderstel ik?
Image

22
Die van “chatterbox” is de ambetantste volgens mij. Als je 1 “gesprek” mist of je bent niet zeker, dan moet je opnieuw beginnen. En dan is er nog 1 van 25 kills die na het einde meer een grind wordt omdat er weinig vijanden spawnen. Die van Former Adventurer volgens mij. Al de rest kan makkelijk na het verhaal.
Image

23
Zelf heb ik vanaf het begin een video guide gebruikt maar sommige kon ik niet meteen collecten omdat ik een item nodig had. Daarvan schreef ik dan <de regio + timestamp in video + item dat ik nodig had> op zodat ik die achteraf snel kon doen.

Er zijn wel treasure maps die je kan vinden maar dan moet je die eerst vinden, kunnen er meerdere zijn voor 1 regio, en staat me iets van bij dat er een probleem was met de weergave van collectibles op de kaart.

Na wat zoeken: Soms staan enkel de collectibles erop die je al hebt en niet wat je mist.
Soms staan icoontjes over elkaar waardoor je ze niet ziet, dat zou wel een beetje gefixt kunnen worden door icoontjes aan/uit te zetten.
https://www.reddit.com/r/TombRaider/com ... ap_glitch/
https://www.tombraiderforums.com/showth ... p?t=198195
Image

24
Ok check. Dan moet ik verder doen met video guide of achteraf backtracken.. De geschreven collectible guide op psnprofiles vind ik nogal moeilijk om te volgen eerlijk gezegd. Er zijn teveel wegen om te volgen en overal kun je ziplines installeren.
Dit weekend kan ik maar weinig verder doen, maar dat weet ik dat.
Image

27
paveman wrote: 12 Sep 2022 08:47 Het is heel irritant dat de game nergens bijhoudt welke collectibles je wel/niet hebt verzameld. Gelukkig dan nog wel per regio, wat het zoeken iets vergemakkelijkt....
Het is lang geleden voor mij maar volgens mij heb je wel ergens een menu die je verteld welke collectables je wel hebt. Dan moet je zelf nog wel uitpuzzelen welke je niet hebt.

Behalve de “chatterbox” die was wel irritant zoals hierboven gemeld.

Ik zou mij er niet zo druk over maken. Gewoon rustig van de game genieten en wanneer het spel klaar is nog even rond gaan om de resterende collectables te verzamelen.

28
Dat laatste ben ik van plan FGras :hi5:

Ben mij momenteel wel serieus aan het irriteren aan die zipline kills.

Ligt het aan mij of werkt de auto lock met je wapen maar half in deze game? Iedere keer als ik richt naar een vijand die van de zipline afkomt richt Lara ofwel in het nergens ofwel op een vijand die hoger gelegen op een platform staat ofzo. Ik heb geen idee waarom dit zooo moeilijk is om iemand van een zipline te killen??
Heb een save gemaakt voor Shanty Town zoals de guide voorschrijft maar ik kan gewoonweg niet genoeg vijanden killen op die ziplines. Kan er helft van de tijd niet op richten. Zelfs wanneer er bijvoorbeeld 2 vijanden elk op een aparte zipline naar beneden komen kan ik zelfs niet switchen tussen beide als het mij bijvoorbeeld al lukt om ééntje te raken. Dit kan toch zo moeilijk niet zijn?

Het richten in het algemeen is zo moeilijk. Hoofdschots zijn gewoon puur geluk. Met die boog bijvoorbeeld is het zo gevoelig dat je helft van de tijd ernaast mikt.
Image