Re: Assassin's Creed Origins

16
Als je via shop.ubi.com besteld dan heb je het wel vaker een dag eerder en 20% korting als je 100 uplay credits inruilt.
Ik herinner me nog dat ik AC4 voor PS4 had, nog voor de PS4 zelf uit was...

Edit: UPS zegt dat ie morgen aankomt... :love:
Image

Re: Assassin's Creed Origins

17
Kolm wrote:Als je via shop.ubi.com besteld dan heb je het wel vaker een dag eerder en 20% korting als je 100 uplay credits inruilt.
Ik herinner me nog dat ik AC4 voor PS4 had, nog voor de PS4 zelf uit was...

Edit: UPS zegt dat ie morgen aankomt... :love:
Kan je daar ook de gewone versie kopen? Of zijn dat alleen de speciale edities ...
Image

Re: Assassin's Creed Origins

19
Met die 20% korting wel de moeite, weet anders toch niet gedaan met al de credits.

Ik koop al jaren bij game mania AC op release omdat ze dan altijd zo'n actie doen van 2 spellen inleveren en dan maar 20€ betalen. Is nu wel het eerste jaar dat ik geen 2 spellen beschikbaar heb maar slechts 1 :|
Mss volgend jaar eens overwegen als ik weer niet genoeg spellen beschikbaar heb voor die actie.
Image

Re: Assassin's Creed Origins

20
De CE's die ik wil zijn doorgaans enkel beschikbaar in de shop van ubisoft zelf en dan scheelt het met die korting al snel 30-40euro erbovenop... Die van 800 euro had ik pas helemaal een stuk goedkoper kunnen hebben! Maar dat vond ik overdreven...
Daarnaast krijg je per euro die je uitgeeft, ook nog is 1 uplay point terug. Gevolg: Ik koop een 20% korting code met 100 points om vervolgens zeg maar 130 euro af te rekenen en dus 130 uplay points te krijgen. Eindresultaat is een hoop korting en 30 uplay points meer dan waarmee ik begon :D

Heb de game ondertussen al 2u gespeeld ongeveer. Het is echt heel anders dan de vorige games. Meer RPG-achtig en veel minder lineair dan de vorige lijkt het. In de vorige games kon je vrij lang vast zitten in de missies zonder dat je tussendoor kon free roamen, hier word je echt al supersnel 'losgelaten'. Maar ook het systeem van de abilities, wapens/gear en craften is meer RPG-achtig. Hoewel het me tegelijk ook wel deed denken aan Far Cry.
Enige waar ik echt nog aan moet wennen zijn de controls. Ik heb recent AC3 gespeeld en de controls in Origins lijken amper op die van de vorige games. Vechten is met R1/R2/L1/L2 ipv de facebuttons. En ik zit soms nog wat te zoeken welk pijltje nu juist welke functie had xD Dat komt wel goed mits wat meer spelen, denk dat het vooral komt doordat ik zo recent AC3 gespeeld heb.
Image

Re: Assassin's Creed Origins

24
Kolm wrote:En ik vond dat AC3 al zo aanpassen was na Black Flag :lol:
Vooral de manier van wapens selecteren die niet in je quick menu zaten was onhandig in AC3 vond ik.
Nu eerst Dante afwerken en dan verder met AC Origins...
Die trokken ten minste nog zeer goed op elkaar, nu is het compleet iets anders. De menu doet me denken aan No man's sky, terwijl er in de game wel heel veel overgenomen is van de far cry reeks. Zoals bijvoorbeeld als je een missie volbracht hebt het op je scherm komt en dan als poeder weer verdwijnt, trekt heel hard op FC.
Image

Re: Assassin's Creed Origins

25
Het menu met die cursor vind ik echt verschrikkelijk onhandig... Dat gaat makkelijk met een computermuis, maar is echt vervelend met een joystick. Ik wil gewoon snel met de joystick of pijltjes wat tikjes geven om iets te selecteren. Vooral in het scherm met de abilities is het gewoon lastig/traag om het goeie ding te selecteren omdat je vaak net te ver of net te kort tegen je joystick duwt voor het item dat je wilt. Op het startscherm had ik eerst zelfs niet door dat het met zo'n cursor werkte, je zag die bijna niet op de achtergrond waar Bayek in het groot stond. Dus ik op pijltjes en dan met joystick tikken, maar hij selecteerde 'play' maar niet... :L:

Wat mij vooral aan Far Cry deed denken was de manier waarop crafting werkt en ook het hele systeem met xp en ability points unlocken en zelfs de abilities zelf ivm takedowns heeft er wat van weg.

Enige wat ik wel echt mis uit de vorige game, is een minimap waarop staat welke plekken restricted zijn. Ik ben nu al een paar keer per ongeluk recht in een restricted gebied gelopen om vervolgens overvallen te worden door een hoop vijanden, zonder dat ik dus doorhad dat ik een restriced area inliep... Eerste keer liep ik gewoon een klein deurtje naar binnen in de stad ;(

Verder krijg ik soms wel een beetje een Skyrim gevoel, er zijn zoveel kleine sidequests die je kan doen waardoor ik echt compleet afgeleid ben van de main quest. In Skyrim had ik de mainquest bijna volledig uitgesteld tot het einde uiteindelijk... Al denk ik dat dat hier niet kan, heb het gevoel dat main quest nieuwe regio's unlockt, maar kan fout zijn.
Image

Re: Assassin's Creed Origins

26
Dat probleem heb ik nog niet gehad met de restricted gebieden. Als het compas boven in beeld rood wordt dan is het opletten geblazen. En zover ik weet gebeurt dat altijd heel iets eerder voordat je zon gebied in gaat.
En mocht je sneuvelen in een gevecht kan ik of iemand anders je nog wel wreken door de vijanden te vermoorden die jouw gedood hebben :lol:
Image

Re: Assassin's Creed Origins

27
Ik heb het gevoel dat het nu pas rood wordt als je er al in bent. Zeker toen bij dat deurtje had ik het gevoel dat ik gewoon rustig door de stad liep en een gewoon huis/tuin binnenliep. Maar ik zal er wat meer op letten, nog niet doodgegaan tot nu toe :D
Ondertussen speel ik met de alternate controls en die lijken wel meer op de oude controls, alleen crouch staat dan onder R1 wat ik liever onder rondje zou zien, maar dat is dan dodgen. En interactie staat dan onder kruisje ipv driehoekje, dat wil ik nog wel is omdraaien.

Ondertussen ook al de eerste 'Error in the application' gehad. :|
Ik probeerde een foto van Shampi te bekijken...
Image

Re: Assassin's Creed Origins

28
Kolm wrote: Ondertussen ook al de eerste 'Error in the application' gehad. :|
Ik probeerde een foto van Shampi te bekijken...
Ik ook en ook tijdens het kijken van een foto. Maar dat gebeurt volgens mij alleen als de foto nog aan het laden is en je hem op full screen wil gaan zetten.
Image

Re: Assassin's Creed Origins

30
Tjeefkeuh wrote:Als ik het goed begrijp heeft Ubisoft nog minder moeite gedaan bij deze AC en gewoon Far Cry elementen gecopypaste?
Straks lijkt Far Cry ook nog op AC.
Dat ze geen moeite gedaan hebben zou je niet zeggen als je de game speelt en de gamewereld ziet, is waarschijnlijk één van de mooiste gamewerelden waarin ik al ooit gespeeld heb, echt prachtig gewoon.
Maar dat er heel wat gameplay elementen overgebracht zijn van de FC reeks valt niet te ontkennen. Moest de game niet AC heten maar iets compleet anders zou je denken dat het van de makers van FC is ipv van AC. Zo weinig gelijkt het nog op de vorige Ac's.

En ondertussen blijf ik nog steeds instinctief vierkantje indrukken om aan te vallen :dizzy: Die controls zijn voor mij de meest ambetante aanpassing van de reeks.
Image