Re: Red Dead Redemption 2

153
Snap ik, ik had gelukkig gezien dat ik op dat moment een -50% voucher onder benefits had staan dat dan alleen geldig was op 'role items' zoals die schop en detector. Later kreeg ik nog is eentje van 35% maar toen hoefde ik niks meer.

Ik had ook net op tijd door dat ik dat maar 1 keer kon gebruiken want ik had het bijna gebruikt voor de goedkopere schop ipv de dure detector. Scheelde ruim 350 dollar :relief:
Image

Re: Red Dead Redemption 2

155
met0t0 wrote: 02 Jul 2022 17:39 Klinkt nogal ingewikkeld allemaal :lol:
Ik wil nog altijd graag eens de singleplayers van beide games spelen (ja, deel 1 ook nog niet gespeeld :-"), lijken mij fantastische games qua details :) Jammer dat de multiplayer zo'n grind lijkt te zijn.
Voor mij blijft RDR2 meer aanvoelen als een PS5 game, dan vele 'echte' ps5 games :p
Image

Re: Red Dead Redemption 2

157
FGras wrote: 26 Jul 2022 22:47 Ik kom er net achter dat je op de PS5 kan zien hoeveel uur je in PS4 en PS5 games hebt gestoken en Red Dead Redemption staat ver bovenaan met 215 uur totaal!!! X_X
Ik moet er helaas wel de opmerking bij plaatsen dat dit niet altijd even correct is... :(

Afhankelijk hoe je de game start op PS5, is de tracking van de tijd niet goed, als in helemaal geen tracking (misschien al een patch voor ondertussen?)
Daarnaast was er in de begin periode op PS4 een periode dat het niet goed geteld werd waardoor data uit die periode op PS4 ook fout is.
En tenslotte telt het eigenlijk gewoon de tijd dat de game aan staat, maar of je dan 100u op pauze staat of 100u aan het spelen bent dat verschil zie je niet. Dat verschil kan je enkel zien als je een ingame timer op de savefiles ofzo hebt en dan is het ook weer afhankelijk van hoe de game zelf telt (wel of niet de gepauzeerde tijd meetellen).

Het is dus een leuke functie maar wel met een paar kanttekeningen :P

Ergste van al: Het is al voorgekomen dat iemand op een trophysite een flag krijgt voor cheaten omdat die tijden uit de PS4 periode te kort waren om de game uit te spelen terwijl het dus eigenlijk een bug was... :(
Image

Re: Red Dead Redemption 2

158
Kolm wrote: 26 Jul 2022 23:24
FGras wrote: 26 Jul 2022 22:47 Ik kom er net achter dat je op de PS5 kan zien hoeveel uur je in PS4 en PS5 games hebt gestoken en Red Dead Redemption staat ver bovenaan met 215 uur totaal!!! X_X
Ik moet er helaas wel de opmerking bij plaatsen dat dit niet altijd even correct is... :(

Afhankelijk hoe je de game start op PS5, is de tracking van de tijd niet goed, als in helemaal geen tracking (misschien al een patch voor ondertussen?)
Daarnaast was er in de begin periode op PS4 een periode dat het niet goed geteld werd waardoor data uit die periode op PS4 ook fout is.
En tenslotte telt het eigenlijk gewoon de tijd dat de game aan staat, maar of je dan 100u op pauze staat of 100u aan het spelen bent dat verschil zie je niet. Dat verschil kan je enkel zien als je een ingame timer op de savefiles ofzo hebt en dan is het ook weer afhankelijk van hoe de game zelf telt (wel of niet de gepauzeerde tijd meetellen).

Het is dus een leuke functie maar wel met een paar kanttekeningen :P

Ergste van al: Het is al voorgekomen dat iemand op een trophysite een flag krijgt voor cheaten omdat die tijden uit de PS4 periode te kort waren om de game uit te spelen terwijl het dus eigenlijk een bug was... :(
Ahh oke. Het kan dus minder zijn. Maar desalniettemin zou ik 215 uur nog best geloven. Het is niet alsof ik mijn console de hele dag aan zou laten staan.

Re: Red Dead Redemption 2

159
FGras wrote: 26 Jul 2022 23:39 Ahh oke. Het kan dus minder zijn. Maar desalniettemin zou ik 215 uur nog best geloven. Het is niet alsof ik mijn console de hele dag aan zou laten staan.
Het kan zowel meer als minder zijn. Meer als de PS5/PS4 door een bug het niet geteld heeft of minder als je de game veel op pauze hebt aangehad :(

Maar als alles werkt zoals het hoort te werken dan zal het vaak meer zijn. Hoeveel meer kan je dan best zelf inschatten of je de game veel hebt aan gehad zonder iets te doen. Ik weet dat ik in het weekend vaak huishouden en gamen aan het afwisselen ben door vermoeidheid en dan zet ik de PlayStation ook niet elke keer uit voor een halfuur tot een uur. En helemaal niet bij games die er even over doen om op te starten en te laden :P
Image

Re: Red Dead Redemption 2

160
FGras wrote: 10 Aug 2022 21:11 Ik had net ff RDR2 online opgestart, maar klopt het dat je eerst goud moet kopen om missies te kunnen doen? Ongeveer 5 euro?
Je hoeft geen gold bars te kopen om die role van Nazar te kopen. Je kan dat ook op andere manieren krijgen zoals free roam events, online story missions en daily challenges (zie eerder).

En tot die tijd kan je al wel bepaalde collectibles voor Nazar verzamelen die geen schop of mijnlamp nodig hebben wat al wat xp geeft.
Geld voor alles en de grote xp bonus komt dan van het verkopen van de volledige collecties aan Nazar nadat je de role hebt.
Mogelijk dat je ook een -50% item krijgt voor een role item te kopen, gebruik dat dan voor de mijnlamp van Nazar, die is het duurste van de 2.

Soms zijn er events die dubbel gold bars geven, ik had dat toevallig met die free roam events. Ook nog iets raar; Hoe langer je free roam event duurt, hoe meer gold bars je krijgt. Maar wel voor het einde van de timer inleveren/afronden want anders krijg je niks... :q:
Image

Re: Red Dead Redemption 2

161
Kolm wrote: 11 Aug 2022 00:57
FGras wrote: 10 Aug 2022 21:11 Ik had net ff RDR2 online opgestart, maar klopt het dat je eerst goud moet kopen om missies te kunnen doen? Ongeveer 5 euro?
Je hoeft geen gold bars te kopen om die role van Nazar te kopen. Je kan dat ook op andere manieren krijgen zoals free roam events, online story missions en daily challenges (zie eerder).

En tot die tijd kan je al wel bepaalde collectibles voor Nazar verzamelen die geen schop of mijnlamp nodig hebben wat al wat xp geeft.
Geld voor alles en de grote xp bonus komt dan van het verkopen van de volledige collecties aan Nazar nadat je de role hebt.
Mogelijk dat je ook een -50% item krijgt voor een role item te kopen, gebruik dat dan voor de mijnlamp van Nazar, die is het duurste van de 2.

Soms zijn er events die dubbel gold bars geven, ik had dat toevallig met die free roam events. Ook nog iets raar; Hoe langer je free roam event duurt, hoe meer gold bars je krijgt. Maar wel voor het einde van de timer inleveren/afronden want anders krijg je niks... :q:
Wie bij Rockstar heeft bedacht dat dit leuk is om te doen? :lol:

Re: Red Dead Redemption 2

162
FGras wrote: 11 Aug 2022 23:00 Wie bij Rockstar heeft bedacht dat dit leuk is om te doen? :lol:
Dat is het verschil tussen 'zo snel mogelijk je doel willen bereiken' (level 50) en gewoon de game voor de fun spelen tot je level 50 bent :q:
Die Nazar collectibles is normaal wel is leuk om 1 keer te doen of om ze gewoon vanzelf tegen te komen en op het einde nog een paar te zoeken tot je iets volledig hebt. Maar als je alleen dat doet is inderdaad minder leuk.

Die gold bars waren in het begin ook heel makkelijk te krijgen omdat je bij de daily challenges geen reset had na 28 dagen maar gewoon door kon blijven doen en zelfs nog wat meer stapelen geloof ik. Iemand die ik weet heeft de game in het begin veel gespeeld en nu meer dan 2000 gold bars. Maar ja... gold bars kan je ook kopen met echt geld en dat is toch eigenlijk wat Rockstar eigenlijk wil :q:
Image

Re: Red Dead Redemption 2

163
Tis blijkbaar dubbel xp en geld bij het inleveren van volledige sets bij Madame Nazar. Toevallig omdat ik de game opstartte vandaag om eens verder te gaan met die collectibles en ik de benefits bekeek. Tot en met 5 september, dus maar even van profiteren.
Image