Re: Uncharted: The Lost Legacy

36
NTGSruler wrote:Haha klopt wel.
Beetje vreemd dat Just Cause 4 in Sale staat terwijl we de game gratis krijgen volgende maand.
Miscommunicatie tussen de verschillende afdelingen of hopen op nog wat extra sales... wie zal het zeggen :P

Ik zag trouwens dat de game al beschikbaar is voor PSPlus als je hem rechtstreeks in de store zoekt ;)
Image

39
Vraagje:

Ik heb in mijn bibliotheek de Uncharted Legacy Thieves Collection. Daarin krijg je Uncharted 4 en Uncharted The Lost Legacy.
Nu heb ik Uncharted 4 al gespeeld en heb ik de platinum voor die game.
Als ik echter de trophy guide opzoek voor specifiek Uncharted Legacy Thieves dan staat Lost Legacy aangegeven als DLC. Je kan dus enkel de platinum behalen voor U4 en dan verder Lost Legacy spelen.
Heb daarnet even gekeken: als ik Uncharted Legacy Thieves aanklik in mijn bibliotheek dan krijg ik voor beide games de optie om te downloaden (Dus U4 en Lost Legacy apart, PS4 versie).
Kan er mij iemand bevestigen als ik enkel Lost Legacy download, ik dan de platinum kan behalen voor die game?
Image

41
Marty wrote: 09 Feb 2026 17:22 Das de Ps5 collectie toch?
Die heeft Lost legacy namelijk alleen als dlc voor de Uncharted 4.

Ps4 versie heeft wel een aparte lijst voor Lost Legacy
Dat is het net. Als ik de Thieves Collection open klik op mijn console krijg ik de optie om U4 OF The Lost Legacy te downloaden. Beide worden aangegeven als PS4 game.
Image

42
NTGSruler wrote: 09 Feb 2026 19:42

Dat is het net. Als ik de Thieves Collection open klik op mijn console krijg ik de optie om U4 OF The Lost Legacy te downloaden. Beide worden aangegeven als PS4 game.
Is zoals Marty zegt denk ik. Als je ze benadert als een PS5 download; is het U4 met lost legacy als DLC (geen aparte platinums). Als je ze benadert als PS4, zouden het twee aparte games moeten zijn, met elk een platinum.

Hoe de store het precies weergeeft, heeft denk ik ook te maken met of je de game(s) ooit apart hebt gekocht of apart geclaimed via PS plus. Vermoed dat dit de reden is dat ze bij jou enkel als PS4 te zien zijn. Wat denk ik in jouw geval ook gewoon de beste optie is, gezien aparte trophy lijst en optie tot platinum.
Image

43
Sanity penguin wrote: 09 Feb 2026 19:49
NTGSruler wrote: 09 Feb 2026 19:42

Is zoals Marty zegt denk ik. Als je ze benadert als een PS5 download; is het U4 met lost legacy als DLC (geen aparte platinums). Als je ze benadert als PS4, zouden het twee aparte games moeten zijn, met elk een platinum.

Hoe de store het precies weergeeft, heeft denk ik ook te maken met of je de game(s) ooit apart hebt gekocht of apart geclaimed via PS plus. Vermoed dat dit de reden is dat ze bij jou enkel als PS4 te zien zijn. Wat denk ik in jouw geval ook gewoon de beste optie is, gezien aparte trophy lijst en optie tot platinum.
Bedankt voor je antwoord Sanity!

Ben momenteel niet thuis, maar dus toen ik deze namiddag het bekeek kreeg ik dus de 2 opties als download PS4 versie.
Ik zou eigenlijk enkel Lost Legacy willen spelen, want U4 heb ik reeds platinum behaald.

Kan mij niet meer herinneren als ik deze ooit heb gekocht of toegevoegd via PS+.
Nu een PS5 download krijg ik niet als optie, dus ik vermoed dat het wel safe is om 1 van de 2 games te downloaden. En anders wordt het U4 met Lost Legacy als DLC :silly:
Het komt ineens in mij op dat ik waarschijnlijk ooit eens The Lost Legacy in sale hebt gekocht. Waarom ik dat denk, geen idee.
Image

44
NTGSruler wrote: 09 Feb 2026 19:56
Bedankt voor je antwoord Sanity!

Ben momenteel niet thuis, maar dus toen ik deze namiddag het bekeek kreeg ik dus de 2 opties als download PS4 versie.
Ik zou eigenlijk enkel Lost Legacy willen spelen, want U4 heb ik reeds platinum behaald.

Kan mij niet meer herinneren als ik deze ooit heb gekocht of toegevoegd via PS+.
Nu een PS5 download krijg ik niet als optie, dus ik vermoed dat het wel safe is om 1 van de 2 games te downloaden. En anders wordt het U4 met Lost Legacy als DLC :silly:
Het komt ineens in mij op dat ik waarschijnlijk ooit eens The Lost Legacy in sale hebt gekocht. Waarom ik dat denk, geen idee.
In de app werkt het nogal ruk en lijk je vaak enkel PS5 versies te zien om te laten downloaden op je PS5 terwijl er ook PS4 versies zijn.

Beste wat je kan doen is op je PS5 zelf downloaden van wat je denkt dat de PS4 versie is en na downloaden kijken welk icoontje er bij het game/app logo in de 'XMB'-balk staat. Staat daar PS4 bij, dan is het de PS4 versie, PS5 dan is het die grote trophylijst waar je beide games moet uitspelen om platinum + 100% te halen.

Staat me bij dat we ooit in het begin in die PS Plus Collection die enkel was voor mensen met een PS5, dat daar wel iets van Uncharted in zat.

Als ik nu kijk zonder inloggen, dan zie ik dat Lost Legacy PS4 onderdeel is van de PS Plus Extra games (geen idee voor hoelang nog, games blijven meestal 1 of 2 jaar daarin).
En de Legacy Collection voor PS5, met U4 en Lost Legacy voor de grote PS5 trophylist, is ook onderdeel van PS Plus Extra.

Vandaar dat je zowel de PS4 als de PS5 versie van Lost Legacy kan downloaden nu.

Bonus:
De Nathan Drake collection met de remasters van 1 tem 3 is nu ook onderdeel van Premium, deze hebben geen online trophies :P

Als je al platinum hebt in U4 of Lost Legacy voor PS4, dan kan je ze ook autopoppen in de lijst van PS5, weet even niet meer of U4 voor PS5 ook de online trophies en die online DLC trophies had.
Image

45
@Kolm:

Uncharted 1/2/3, de losse games allemaal platinum. Maar das volgens mij die Nathan Drake Collection.
Uncharted 4 PS4 versie platinum.
Uncharted Golden Abyss platinum.

En het vraagstuk is opgelost. Als ik in de gamecatalogus kijk via Premium staat er bij The Lost Legacy = gekocht. Raar dat die dan bij de Thieves Collection staat en niet apart in mijn bibliotheek. Maar ik kan dus gerust de game downloaden zonder U4 te moeten doen normaal.

Als ik besluit de game te spelen, check ik zeker als er enkel een PS4 icoontje bij staat!

Thanks!
Image