Re: Just Cause 3

91
itsjustme wrote:Werkt dit hetzelfde als just cause 2 met missies 'unlocken' met chaos of zo? Ben zojuist met JC2 begonnen en vind het best saai op die manier. Heb het gevoel dat het een eeuwigheid duurt voor ik eindelijk eens een missie mag doen. Ik heb wel opties om te racen maar dat vind ik echt vreselijk kut in deze game omdat ik GTA gewend ben :p
Buiten dit vind ik het vecht gedoe en de vrijheid in de game juist wel weer erg vet. Als JC3 een normale story mode heeft zonder dat chaos gedoe zou ik die best willen spelen.
In die zin werkt JC3 wat anders dan JC2. In JC2 had je veeeeel meer zijmissies met actie en spektakel en was het verzamelen van chaos echt een doel op zich. In JC3 loopt het allemaal meer vanzelf qua verzamelen van chaos. Ik heb er zelf eigenlijk in JC3 veel minder op gelet dan in JC2.
Image

Re: Just Cause 3

92
billie91 wrote:
itsjustme wrote:Werkt dit hetzelfde als just cause 2 met missies 'unlocken' met chaos of zo? Ben zojuist met JC2 begonnen en vind het best saai op die manier. Heb het gevoel dat het een eeuwigheid duurt voor ik eindelijk eens een missie mag doen. Ik heb wel opties om te racen maar dat vind ik echt vreselijk kut in deze game omdat ik GTA gewend ben :p
Buiten dit vind ik het vecht gedoe en de vrijheid in de game juist wel weer erg vet. Als JC3 een normale story mode heeft zonder dat chaos gedoe zou ik die best willen spelen.
In die zin werkt JC3 wat anders dan JC2. In JC2 had je veeeeel meer zijmissies met actie en spektakel en was het verzamelen van chaos echt een doel op zich. In JC3 loopt het allemaal meer vanzelf qua verzamelen van chaos. Ik heb er zelf eigenlijk in JC3 veel minder op gelet dan in JC2.
Nu ik JC2 wat meer gespeeld heb en wat meer ben gaan ontdekken en wat handigere trucjes heb voor het verzamelen van chaos is het toch wel erg leuk.
Maar in JC3 is chaos verzamelen niet meer nodig? Werken de missies daar gwn zoals in elke game dat je klaar bent met de ene en vervolgens de volgende kunt doen?

Re: Just Cause 3

93
itsjustme wrote:
billie91 wrote:
itsjustme wrote:Werkt dit hetzelfde als just cause 2 met missies 'unlocken' met chaos of zo? Ben zojuist met JC2 begonnen en vind het best saai op die manier. Heb het gevoel dat het een eeuwigheid duurt voor ik eindelijk eens een missie mag doen. Ik heb wel opties om te racen maar dat vind ik echt vreselijk kut in deze game omdat ik GTA gewend ben :p
Buiten dit vind ik het vecht gedoe en de vrijheid in de game juist wel weer erg vet. Als JC3 een normale story mode heeft zonder dat chaos gedoe zou ik die best willen spelen.
In die zin werkt JC3 wat anders dan JC2. In JC2 had je veeeeel meer zijmissies met actie en spektakel en was het verzamelen van chaos echt een doel op zich. In JC3 loopt het allemaal meer vanzelf qua verzamelen van chaos. Ik heb er zelf eigenlijk in JC3 veel minder op gelet dan in JC2.
Nu ik JC2 wat meer gespeeld heb en wat meer ben gaan ontdekken en wat handigere trucjes heb voor het verzamelen van chaos is het toch wel erg leuk.
Maar in JC3 is chaos verzamelen niet meer nodig? Werken de missies daar gwn zoals in elke game dat je klaar bent met de ene en vervolgens de volgende kunt doen?
Je zult in JC3 wel een bepaalde ervaring moeten hebben om de missies allemaal te kunnen doen dus gebieden bevrijden is een must. Echter je kunt, als ik mij hier niet vergis, gewoon alle verhaalmissies achter elkaar door spelen zonder een gebied te hebben bevrijd, maar dit weet ik niet meer zeker.
Image

Re: Just Cause 3

95
minermb wrote:Ik zit nu vast in de eerste missie van act 3. Die waarin je in een jet zit en je moet een vliegtuig beschermen. Mijn homing missiles zijn niet homing en daardoor kan ik de vliegtuigen niet raken.
Homing missiles die niet homing zijn :think:
Image

Re: Just Cause 3

97
ShAmPi wrote:Ben je zeker dat je juiste shoottrigger gebruikt. Ik dacht dat die jet zowel homing als niet homing had.
Er is blijkbaar bij de pc versie zo'n bug, dat als je de gear mod precision aim aan hebt staan, dat dan je missiles niet homing zijn. Ik had het even opgezocht na de zoveelste keer misschieten en ondertussen is het weer opgelost. ;)
Image

Re: Just Cause 3

98
Eindelijk ook deze game opnieuw opgepakt. In het begin een beetje last van duizeligheid, vermoedelijk omdat de game toch niet al te scherp is en dat in combinatie met de wingsuit... Uiteindelijk was het best leuk, maar nu bezig met de platinum te halen... Er leek wel geen eind te komen aan het liberaten van dorpen, basissen etc! Oh en de game heeft ook wel last van wat vervelende glitches.

Ik moet nu nog 50 challenges doen voor de platinum. En degene die tot nu toe het makkelijkste zou geweest moeten zijn, bleek de allerlastigste door bugs/glitches. De lagoon bomb challenge is een van de allereerste die je tegenkomt en daarbij moet je jouw auto zo snel mogelijk in 5 auto's van de vijand rijden om zoveel mogelijk damage te doen. Alleen was er door een glitch een onzichtbare muur een paar meter voor de auto's. Haalde ik met mijn tijd een score van 18.000 en kreeg ik damage 20 ofzo... Ik moest 19.000 halen en als je de auto's normaal raakt heb je 1000-15000 punten. Uiteindelijk was de truk om langs het strand te gaan, waar een steen ligt waarmee je een beetje over die onzichtbare muur kan springen :nerd:
Een andere bomb challenge had hetzelfde probleem, daar was de truk om meer rechts te rijden waardoor je half tegen de berg op rijdt en dan zo in de auto's crasht.

Ook gehad dat ik rustig aan het rondrijden ben en bij het oprijden van een brug plots tegen een muur lijk te rijden terwijl er helemaal geen randje is en alles vlak is.

De laatste auto verzamelen voor Mario was ook een heel probleem. Eerst kwam ik langs een basis die mij zwaar beschoot, dus de tweede keer rijd ik netjes om... verdwijnt mijn auto plots en sta ik midden op straat :dizzy:
Na een verhaalmissie en liberaten was het probleem van de basis opgelost en ben ik opnieuw voorzichtig naar de dichtstbijzijnde garage aan het rijden die aan de andere kant van het eiland is... *poef* auto plots weg...
Dan maar een andere route proberen... net hetzelfde probleem: Op het moment dat ik door een poort rij verdwijnt mijn auto :(
Omdat het telkens na ongeveer 10 minuten rijden was, bedacht ik om over de spoorweg te rijden waar ik bijna de hele tijd vol gas aan 300+km/h kan rijden en enkel maar treinen hoef te ontwijken. En uiteraard aan de goeie brug eraf om naar de garage te halen. Daarmee was ik er op 6-7 minuten en lukte het uiteindelijk. :relief:
Image

Re: Just Cause 3

99
Kolm wrote:Eindelijk ook deze game opnieuw opgepakt. In het begin een beetje last van duizeligheid, vermoedelijk omdat de game toch niet al te scherp is en dat in combinatie met de wingsuit... Uiteindelijk was het best leuk, maar nu bezig met de platinum te halen... Er leek wel geen eind te komen aan het liberaten van dorpen, basissen etc! Oh en de game heeft ook wel last van wat vervelende glitches.
Raar, ik heb normaal snel last van duizeligheid maar had geen enkel probleem bij deze game.
Begin trouwens nooit aan Just Cause 2 dan, want daarin is er nog minder onderscheid tussen dorpen en basissen, zijn er waarschijnlijk 5x zoveel en is er bijna niks aangegeven op de minimap als ik mij nog goed herinner. Ge moest daar wel maar 75% completion halen.
Kolm wrote:Ik moet nu nog 50 challenges doen voor de platinum. En degene die tot nu toe het makkelijkste zou geweest moeten zijn, bleek de allerlastigste door bugs/glitches. De lagoon bomb challenge is een van de allereerste die je tegenkomt en daarbij moet je jouw auto zo snel mogelijk in 5 auto's van de vijand rijden om zoveel mogelijk damage te doen. Alleen was er door een glitch een onzichtbare muur een paar meter voor de auto's. Haalde ik met mijn tijd een score van 18.000 en kreeg ik damage 20 ofzo... Ik moest 19.000 halen en als je de auto's normaal raakt heb je 1000-15000 punten. Uiteindelijk was de truk om langs het strand te gaan, waar een steen ligt waarmee je een beetje over die onzichtbare muur kan springen :nerd:
Een andere bomb challenge had hetzelfde probleem, daar was de truk om meer rechts te rijden waardoor je half tegen de berg op rijdt en dan zo in de auto's crasht.

Ook gehad dat ik rustig aan het rondrijden ben en bij het oprijden van een brug plots tegen een muur lijk te rijden terwijl er helemaal geen randje is en alles vlak is.
Veel bugs en glitches bij challenges herinner ik mij ook niet, alleen dat de game om de paar uur ineens crashte.
Kolm wrote:De laatste auto verzamelen voor Mario was ook een heel probleem. Eerst kwam ik langs een basis die mij zwaar beschoot, dus de tweede keer rijd ik netjes om... verdwijnt mijn auto plots en sta ik midden op straat :dizzy:
Na een verhaalmissie en liberaten was het probleem van de basis opgelost en ben ik opnieuw voorzichtig naar de dichtstbijzijnde garage aan het rijden die aan de andere kant van het eiland is... *poef* auto plots weg...
Dan maar een andere route proberen... net hetzelfde probleem: Op het moment dat ik door een poort rij verdwijnt mijn auto :(
Omdat het telkens na ongeveer 10 minuten rijden was, bedacht ik om over de spoorweg te rijden waar ik bijna de hele tijd vol gas aan 300+km/h kan rijden en enkel maar treinen hoef te ontwijken. En uiteraard aan de goeie brug eraf om naar de garage te halen. Daarmee was ik er op 6-7 minuten en lukte het uiteindelijk. :relief:
Die boten verzamelen vond ik belachelijk, vooral die ene die ge letterlijk kilometers over land voort moest slepen.

Re: Just Cause 3

100
Die boot was inderdaad mega irritant. Eerst zien dat je juiste helicopter hebt en dan hopen dat kabels niet knappen en dat de boot niet ineens stukvalt vlak voor levering (meegemaakt!) en je dan x-aantal minuten moet wachten vooral je die helicopter opnieuw kan oproepen...

Die bomauto-glitch heb ik ook gehad.
Heb ook die truck moeten toepassen van het strand maar was ook niet bepaald makkelijk. Is uiteindelijk via puur geluk gegaan bij mij toen.
Image

Re: Just Cause 3

101
Tjeefkeuh wrote: Raar, ik heb normaal snel last van duizeligheid maar had geen enkel probleem bij deze game.
Begin trouwens nooit aan Just Cause 2 dan, want daarin is er nog minder onderscheid tussen dorpen en basissen, zijn er waarschijnlijk 5x zoveel en is er bijna niks aangegeven op de minimap als ik mij nog goed herinner. Ge moest daar wel maar 75% completion halen.
JC2 heb ik nog niet gedaan, maar ik heb hem wel liggen. Staat echter niet direct op de planning :P
In JC3 had je inderdaad wel een goede manier om alles te volgen wat je wel/niet gedaan had en zelfs de collectibles verschenen op je map eens je de hele provincie had bevrijd. En nu gebruik ik ook de filter op de map om alleen uncompleted challenges te laten zien en dan zijn al die 100.000 andere icoontjes ook gewoon weg.
Tjeefkeuh wrote: Veel bugs en glitches bij challenges herinner ik mij ook niet, alleen dat de game om de paar uur ineens crashte.
Tot nu toe heb ik enkel van die invisible wall glitches gehad bij 2 bomb challenges. De andere challenges gaan best goed, al is het bij de frenzy challenges vaak een kwestie van te kijken of er geen heli in de buurt staat en het dan daarmee doen.
Crashen van de game heb ik niet gehad, maar had jij hem na release gespeeld of ook pas veel later na een hoop patches?
Tjeefkeuh wrote: Die boten verzamelen vond ik belachelijk, vooral die ene die ge letterlijk kilometers over land voort moest slepen.
Oh ja... die heb ik ook een paar keer moeten doen, maar 1 poging daarbij duurde naar verhouding wat minder lang en de dichtstbijzijnde fast travel locatie was ook dichterbij. Eerste keer had ik wel een goeie heli, maar nog maar 4 tethers terwijl je er eigenlijk 6 moet hebben dus kabels knapten en nadat ik klaar was merkte ik pas dat ik de dubbel tether strength nog niet had, die maakt het ook een stuk makkelijker naart schijnt. Ik moest dus wel af en toe stoppen om nieuwe kabeltjes te schieten. Eerste keer dat ik dan bij garage kwam, probeer ik hem neer te zetten, echt supertraag en ontploft hij bij contact met de grond. Daarna wilde ik proberen om hem in zee te droppen en dan verder te varen maar dat lukte ook niet. En uiteindelijk is het gelukt door hem naar garage te vliegen en dan de boot binnen bereik van de garagedetectie te laten hooveren. Uiteindelijk heb ik hem nadat het klaar was zelfs nog neergezet ook, toen vond de game het blijkbaar wel prima dat die de grond raakte :L:
Over land slepen heb ik ook wel een keer geprobeerd, maar dat avontuur stopte nog voor ik van het strand af was xD
Dus de boot was ook vervelend, maar dat was eentje waar ik het van verwachtte. Die auto die heel de tijd despawned na grofweg 10 minuten is iets wat ik niet had verwacht en dat is echt puur glitches die het lastig maken, net als bij die challenge. Dat is gewoon frustrerend.
Sanity penguin wrote:Die boot was inderdaad mega irritant. Eerst zien dat je juiste helicopter hebt en dan hopen dat kabels niet knappen en dat de boot niet ineens stukvalt vlak voor levering (meegemaakt!) en je dan x-aantal minuten moet wachten vooral je die helicopter opnieuw kan oproepen...

Die bomauto-glitch heb ik ook gehad.
Heb ook die truck moeten toepassen van het strand maar was ook niet bepaald makkelijk. Is uiteindelijk via puur geluk gegaan bij mij toen.
Ook puur geluk hier... echt in de laatste fractie van een seconde voor hij zou afsluiten, ging hij van 188xx naar 19009 en dan nog afwachten of het bleef staan... Want soms ging de score na verlaten van de auto nog verder naar beneden omdat de timer niet stopte.
Image

Re: Just Cause 3

102
Kolm wrote:Tot nu toe heb ik enkel van die invisible wall glitches gehad bij 2 bomb challenges. De andere challenges gaan best goed, al is het bij de frenzy challenges vaak een kwestie van te kijken of er geen heli in de buurt staat en het dan daarmee doen.
Crashen van de game heb ik niet gehad, maar had jij hem na release gespeeld of ook pas veel later na een hoop patches?
Ik denk een jaar na de release.
Om een of andere reden lukte die boot niet bij mij met 6 tethers en een helikopter. Over land slepen ging wel vrij vlot maar zag er dus belachelijk uit.

De DLC gaf wel nog een aantal leuke upgrades en challenges als ik mij nog goed herinner.

Re: Just Cause 3

103
Tjeefkeuh wrote:Ik denk een jaar na de release.
Om een of andere reden lukte die boot niet bij mij met 6 tethers en een helikopter. Over land slepen ging wel vrij vlot maar zag er dus belachelijk uit.

De DLC gaf wel nog een aantal leuke upgrades en challenges als ik mij nog goed herinner.
Misschien niet de goede helikopter dan? Want de eerste die ik probeerde na 6 tethers, die lukte het ook niet en dat was mijn sleeppoging over het strand die faalde... En met die jeep op een eiland had ik een gelijkaardig probleem, slepen ging wel, maar eens aan het water ging de jeep de bodem volgen en trok die mijn helikopter het water in. De tethers waren sterk genoeg, maar de heli kon het niet liften. Verzoop mijn heli uiteindelijk :(

De DLC staat hier ook nog op de planning na de main game. Het is me nu alleen niet duidelijk of je alle DLC challenges ook moet doen om de trophy te unlocken van alle challenges in de main game. Hier en daar lees ik dat er met die trophy een probleem is en dat als je de DLC hebt, dat je al die DLC challenges dus ook moet doen. Ik merk het vanzelf wel waarschijnlijk...
Image

Re: Just Cause 3

104
Nog 15 frenzy challenges te gaan... Kwestie van te kijken wat de truk is bij elke challenge.

Van alle moeilijke wingsuit challenges heb ik eigenlijk enkel last gehad met de marathon tour. De andere (maxime en snowy...) had ik de eerste keer dat ik de finish haalde en heb ze minder dan 10 keer hoeven te proberen. Bij marathon tour heb ik uiteindelijk wel alle hoekjes en kantjes gevoeld, maar uiteindelijk een score van 93k+ waar je 91k nodig had. Enige cheat dingetje dat ik gedaan heb, is aan het begin een extra rondje draaien, wat ongeveer 500-600 punten extra gaf. Dus zelfs zonder dat had ik waarschijnlijk wel genoeg gehad.
Image
cron