Re: Rise of the Tomb Raider

91
Eerlijk... die survival DLC is alleen bijna niet te doen... In co-op was het een stuk makkelijker omdat je elkaar kan reviven. Je hebt een totaal aantal levens en je kan dan na doodgaan die levens weer bijvullen door een crypt uit te spelen.

Wat de kaarten betreft: Als je doodgaat en vervolgens niet meteen quick start opnieuw doet, dan verlies je de gebruikte kaarten niet. Als je zelf quit doet of succesvol een extraction doet dan ben je wel je kaarten kwijt indien het one time use kaarten zijn.

Unlimited poison arrows is zo'n one time use kaart, unlimited flame arrows was dan weer een gouden (?) kaart die je niet kwijt kon raken. Poison arrows zijn zwaar overpowered maar fire arrows zijn een mooi alternatief. Dus als je die ene poison arrow kaart die je nog hebt wel wil gebruiken maar voor dingen waarbij je niet hoeft te extracten om de trophies te krijgen, kan je gewoon doodgaan en zo je kaart behouden :P
Image

92
Ow ja. Niet aan gedacht, om kaarten te gebruiken. :P

Ja, op zich lukt het nog wel, maar ben een paar keer net voor het halen van een uitdaging echt heel stom doodgegaan. En bij gevechten met twee beren en lynxen dan niet…
Hoe viel die “zombie survival” mee? Kijk er niet echt naar uit. Co-op survival kan nog wel leuk zijn.
Image

93
Zombie survival? Er is solo survival en co-op survival, die beide eigenlijk hetzelfde doen, behalve dat je wat andere uitdagingen kunt kiezen. Zoals kolm zegt is het vooral samen goed te doen, juist ook de solo uitdagingen. En vooral goed nadenken over welke uitdagingen te combineren, zodat je het niet te vaak door hoeft te spelen.
Image

94
Ik had het over Cold Darkness. 😛

Ja, inderdaad. Is een beetje kijken welke uitdagingen haalbaar zijn in 1 expeditie. En blijven leven. Gisterenavond weer, in de nacht van dag 9 op 10 werd ik gedood door twee beren… Daarvoor nog drie beren die gelijk aanvielen vlot gedood. 😒 Gelukkig is de gameplay nog leuk, anders had ik al de volgende game opgestart. 🙃
Image

96
Die zombie DLC was wel goed te doen. In het begin is het wel even uitvogelen hoe de dingen eruit zien in de torens en je kan best wat kaarten gebruiken die bv alle skills geven en je vanaf het begin een maxed level shotgun geven.

Voor die 10 dagen... met paveman had ik geluk dat we idd gewoon in een cave konden zitten met een lamp en af en toe even buiten voor een paar konijnen/vogels. Toen ik het nog is deed met iemand anders hadden we het gecombineerd met 5 crypts omdat hij al eerder een deel van de x dagen surviven trophies had gehaald. Toen hadden we pas op dag 15 ofzo de 5de crypt :O
We zijn zelfs helemaal tot de rand van de automatisch gegeneerde map gekomen :O
Dat is 1 hele grote hoge rotsmuur overigens xD
Image

98
Moet nu alleen nog 5 cripts doen zonder in vallen te trappen. Paar keer mislukt door de rand van een valse vloer te raken… 🙄 Fucked up.

Als er iemand binnenkort eens zin heeft om de co-op te doen…? 🙂 Laat maar horen. Heb alleen geen headset dus communiceren zal via whatsapp ofzo moeten gaan.

Als ik zin heb ga ik cold darkness nog proberen, maar anders wordt het een nieuwe game voor een tijdje. Completion is nu toch weer mooi omhoog gegaan.
Image

99
Je heb kaarten ivm skills, zelfs eentje om alle skills te krijgen. Ergens is er dan een skill dat als je die omgeving scan doet met L3 of R3 dat de traps dan rood oplichten. En let op: De eerste meters van de ingang van de grot, nog voor het kampvuur, kunnen ook al een trap zijn... :q:

Ik ben op dit moment nog iemand aan het helpen met wat dingen voor GTA V op PS3, die servers sluiten 16 december... Daarna ergens zou eventueel kunnen.
Image

101
Dat soort crypt is inderdaad vervelend maar het is geen probleem om een trap te triggeren voor zover ik weet. Je mag er alleen niet in gevangen raken. In die spike trap mag je dus niet invallen. Als je solo speelt ben je dan toch dood hoor.

Ik zat wel te denken... zonder headset is deze game wel erg lastig spelen in co-op. Kan je eventueel op je telefoon de PS App installeren en dan daarmee de party joinen? Via telefoon heb je dan wel microfoon/speaker en kunnen we elkaar ook horen.
Image

102
Ik weet nog dat ik die crypts deed in de runs samen met kolm, omdat jij er ook klaar mee was na een paar keer snel in een trap vallen, haha! Ik heb dus wel wat crypt ervaring so to speak ;)
Wil ook best helpen, al is mijn gametijd wat meer limited misschien. Wat kolm zegt is wel heel terecht: dit moet eigenlijk wel echt met headset. Anders is bijna niet te doen...
Image

103
Gisteren en vandaag eindelijk de laatste trophies gehaald in Cold Darkness en Endurance (solo).
Blijkt ook nog dat je voor de Skillful Raider trophy (5 cryptes zonder in vallen trappen) gewoon de vallen kan activeren met een wapen. 🙄😬 Dacht dat ik iets kreeg. De cryptes op zich gingen dus eenvoudig nu, maar heb toch 10 dagen moeten rondzwerven om er 5 te vinden.
Image

104
Ik heb de filmpjes van Kolm eens bekeken en eigenlijk is het allemaal toch niet zo super moeilijk. Het probleem bij mij is zoals gewoonlijk vooral tijdgebrek.
Als ik elk level wat kan bestuderen en dan via leaderboards (goeie tip Kolm) de kaarten van iemand anders kan kopen, dan denk ik wel dat het kan lukken. Heb zonder kaarten te kopen toch goud kunnen halen in enkele puzzel levels. 👍🏻
Image

105
Die cryptes vinden moet je echt geluk mee hebben. Met paveman had ik die supersnel en toen ik iemand anders hielp hadden we 15 dagen ofzo nodig en hadden we zelfs de rand bereikt van wat automatisch gegenereerd wordt :q:

In het begin moet je misschien even opletten dat je genoeg geld hebt voor die kaarten van het leaderboard te kopen. Als je merkt dat het wat laag wordt kan je best even een map doen waarvan je weet dat je die zonder kaarten goud kan halen of waarvan je zeker weet dat je goud haalt met de gekochte kaarten. Die tombs/puzzels zijn daar het beste voor en zijn ook erg kort.
Image