Shadow of the tomb raider

1
Ontwikkelaar: Eidos Montreal
Uitgever: Square Enix
Platforms: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows
Releasedatum: 14/9/2018

Image

Shadow of the Tomb Raider is het derde deel in de nieuwe generatie Tomb Raider games (Tomb Raider en Rise of the Tomb Raider).
Image

Shadow of the tomb raider

6
Ik ben nauwelijks halverwege het spel en ik zit al te denken om alle uitbreidingen er bij te halen. 6 euro voor alle 7 dlc pakketten, alle extra wapens en outfits. Nice.

Dit is ook wel een beetje de truc van PSPlus denk ik, de basis game gratis uitbrengen en je verleiden om de DLC (of andere keren de nieuwe game die in de winkels ligt) te kopen. :’)

Image

Re: Shadow of the tomb raider

8
Ik had geloof ik ooit de gold edition (of whatever naam) gekocht met de season pass in. Als ik het nog niet had zou ik het nu wel kopen! Minder dan een euro per DLC :lol:

En inderdaad... Heel vaak zijn PSPlus games, games met DLC en die DLC krijg je er meestal niet bij. Het kan toeval zijn maar ik geloof niet zo in toeval als het over business gaat :P
Image

9
Ik ben nu met de “deadly obsession” trophy bezig. Op zich niet heel moeilijk. Vooral irritant. Als je dood gaat (meestal door verkeerd springen), ga je terug naar het laatste kampvuur. En dat kan een uur geleden zijn... Daar boven op vind het spel het best leuk om een chapter met een shootout te eindigen... xD

Damn.

10
FGras wrote:Ik ben nu met de “deadly obsession” trophy bezig. Op zich niet heel moeilijk. Vooral irritant. Als je dood gaat (meestal door verkeerd springen), ga je terug naar het laatste kampvuur. En dat kan een uur geleden zijn... Daar boven op vind het spel het best leuk om een chapter met een shootout te eindigen... xD

Damn.
Oei oei, dat gaat nog voor veel frustratie zorgen bij mij :lol: Ik ben ook al lang blij dat ze die vervelende time trial trophy niet in deze game gestopt hebben!
Image

11
Oké, de zoekfunctie is waardeloos. 😛
Mijn nieuw topic moet dan maar verwijderd worden.

Denk dat het de schuld is van mijn liefde voor reizen en andere culturen, waardoor ik deze heb gekozen als volgende game. 🙂

De graphics in de jungle van Peru zijn echt nice. 👌🏻 Zag meteen ook al een verschil in details bij Lara, hoewel ik nog steeds geen PS4 pro heb en Rise of the Tomb Raider nu toch niet zó oud is.

Ik heb me niet laten spoilen; het enige wat ik gelezen heb is is dat er meer puzzles in zouden zitten en minder gevechten. Top! Zoals de oude games.

Ik verwacht nu wel veel van deze game.
Image

13
Doen. 😉 Als je nog tijd over hebt, haha.

Ik zit nu net voorbij de helft volgens mij.

Ben tot nu toe heel positief over de game. Op basis van meer puzzels, minder gevechten en de nieuwe locatie wordt dit mogelijk mijn favoriet. De Japanse folklore in Tomb Raider heeft nog een klein streepje voor, maar
[+] Spoiler van een locatie, moest iemand het nog niet weten
voor een hiker en liefhebber van avontuur, oude beschavingen is aankomen in Païtiti (verloren gewaande “city of gold” en laatste refuge vesting van de Inca’s) bijna een droom. Vergelijkbaar met Atlantis, maar heel waarschijnlijk echt, alleen nog nooit gevonden. Ontdekkingsreizigers geraken er niet door de moeilijkheid van de jungle, ziektes, en stammen in de buurt die de blanken die proberen er te geraken gewoon doden…
Aan de gameplay is weinig veranderd ten opzichte van Rise. Enkel wat fine tuning en misschien één nieuwe tool voor Lara, voor zover ik weet. Graphics in de cutscenes lijken mij beter, ingame hetzelfde als Rise volgens mij.
De enige twee minpuntjes die ik tot nu toe kan noemen zijn misschien dat wat ik net zei, weinig vernieuwing in de gameplay, en de characters (toch zeker de main characters) mochten wat meer diepgang en achtergrond krijgen. Het verhaal in het algemeen is wel een niveau hoger dan in Rise.
Image

14
Ik ben ongeveer aan het einde nu. Zit net voor het “point of no return.” Loving it. Verhaal is stukken beter dan in Rise, vind ik persoonlijk, waar alles wat met flarden aan elkaar hangt.
De DLC zit ook mooi verweven in de gebieden en het verhaal.
Heb wel een paar keer een bug gehad, waardoor het aantal documents niet klopte of sommige survival caches niet zichtbaar zijn… Wel ambetant want wou de game uitspelen zonder dingen opzoeken.
Kan wel al besluiten dat dit mijn favoriete Tomb Raider game is, wat het einde ook nog wordt.
Image