Een Castlevania Advance Collection is rated in Taiwan voor PC, PS4, XBOX en Switch. (deze collectie is ook al eerder rated in Australië)
De collectie zou bestaan uit:
Castlevania: Circle of the Moon
Castlevania: Harmony of Dissonance
Castlevania: Aria of Sorrow
Wat een nostalgie, dat deze reeks al zo lang meegaat
Eigenlijk heb ik er daarna nooit meer games van gespeeld, dus mijn herinnering blijft aan de Gameboy-games
Ik heb de hele serie niet gespeeld... zonder nostalgie is dit dan toch een lastige om naar uit te gaan kijken
Alhoewel ik door de tijd heen wel erg metroidvania's ben gaan waarderen overigens (met Guacamelee! wat mij betreft als hoogtepunt). Wie weet dat als de graphics er goed genoeg uit zien en de gameplay ook waar (en voor zover) nodig gemoderniseerd wordt, ik deze games nog eens een kans ga geven...
Ook niet!
Ik vraag me ook serieus af of die paar metroidvania's die ik gespeeld heb niet toevalstreffers zijn geweest, of dat ik het genre dus ook echt leuk vind
Ik ben nu zelf bezig met F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch
Maar wat nieuws over de collectie: Er zou nog een 4de game bij komen. Castlevania Dracula X.
Vind het eerlijk gezegt beetje een vreemde keus aangezien het een andere stijl gameplay heeft.
Dracula X heeft gewoon levels in tegenstelling tot een compleet casteel in de andere 3 games
The newly published description also confirms that it includes Castlevania: Circle of the Moon in 2001, Castlevania: Harmony of Dissonance in 2002, and Castlevania: Aria of Sorrow, as well as Castlevania: Dracula X. There is also a “Rewind” function and other handy features.
Vermoedelijk zijn de games dan allemaal op een of andere manier verbonden qua verhaal? Toen ik ze als kind op GameBoy speelde, heb ik daar nooit bij stilgestaan
De nieuwe spreken mij om de een of andere reden ook niet echt aan, vermoedelijk omdat het redelijk lange games zijn en ik daar iets meer weg van blijf