Metal Gear Survive

1
Wat een nieuws op Gamescom. Konami maakt een nieuwe Metal Gear-game, zonder Kojima deze keer. Op zich is dat geen verrassing, de setting echter wel. Tijdens de ondergang van de oorspronkelijke Mother Base (dus tussen MGS V: Ground Zeroes en MGS V: TPP) opent er plots een wormhole die een willekeurige soldaat vanop Mother Base meesleurt. Samen met 3 andere spelers moet ge dan zien te overleven in dat parallelle universum.
En dat is het ongeveer qua informatie... Plus het feit dat de game geen €60 zal kosten en er nieuwe, meer primitieve, wapens in de game zullen zitten.

Ik heb echt geen idee wat ik hiervan moet denken. Dat het 4 player co-op is, spreekt mij al helemaal niet aan. Plus dan nog dat belachelijke verhaal. Wel ja, dat waarschijnlijk niet echt uitgewerkt zal worden, vermoed ik. Het voelt allemaal nog niet echt aan als Metal Gear. Ik hoop dat ze snel wat meer info geven voordat de game ergens in 2017 uitkomt.

Hier de aankondigingstrailer:



En hier nog wat extra uitleg:

Re: Metal Gear Survive

2
Enerzijds lijkt me dit wel een toffe game of DLC voor MGS: TPP. De gameplay zal denk ik wel goed zijn als ze de shooting mechanics etc gebruiken van TPP. Anderzijds heb ik dan weer het gevoel dat Konami jaren geleden aan hun versie van Left For Dead begonnen zijn en dat ze er het nu gewoon in het Metal Gear universum steken zodat ze meer games zouden verkopen. Wait and see I guess. :P
Image

Re: Metal Gear Survive

3
Ik heb ook wat het gevoel dat ze vooral van de bekendheid van de reeks zullen willen profiteren. Het kan natuurlijk goed uitdraaien en erin passen, maar dan zal er toch een echt uitgewerkte link moeten zijn met de rest van de reeks.

Re: Metal Gear Survive

6
Marty wrote:
NTGSruler wrote:Waarom stapt iedereen op de zombie-kar trend?? ;(
because... I... like Zombies :lol:
Lol!! Tja destijds was het allemaal WW2, nu is het allemaal zombies slashen. Hopelijk wordt het een goede game voor diegene die ernaar uitkijken.
Image

Re: Metal Gear Survive

8
met0t0 wrote:
NTGSruler wrote:Waarom stapt iedereen op de zombie-kar trend?? ;(
Er zal sowieso wel een stuk meer in zitten dan zombies. Wel ja, dat hoop ik toch, anders is het echt triestig :p
Ik denk dat dat het enige is in die game. Het spel zal geen 60 euro kosten dus dat wil zeggen dat er niet te veel te doen zal zijn.
Image


Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
Image

Re: Metal Gear Survive

9
Maxidomino wrote:
met0t0 wrote:
NTGSruler wrote:Waarom stapt iedereen op de zombie-kar trend?? ;(
Er zal sowieso wel een stuk meer in zitten dan zombies. Wel ja, dat hoop ik toch, anders is het echt triestig :p
Ik denk dat dat het enige is in die game. Het spel zal geen 60 euro kosten dus dat wil zeggen dat er niet te veel te doen zal zijn.
Image
Ze maken wel heel duidelijk dat er ook gigantische vijanden in zullen zitten. Dus ook al zijn het machines (Metal Gears lijkt mij logisch), dan nog zijn het andere vijanden :p

Re: Metal Gear Survive

10
met0t0 wrote:
Maxidomino wrote:
met0t0 wrote:
NTGSruler wrote:Waarom stapt iedereen op de zombie-kar trend?? ;(
Er zal sowieso wel een stuk meer in zitten dan zombies. Wel ja, dat hoop ik toch, anders is het echt triestig :p
Ik denk dat dat het enige is in die game. Het spel zal geen 60 euro kosten dus dat wil zeggen dat er niet te veel te doen zal zijn.
Image
Ze maken wel heel duidelijk dat er ook gigantische vijanden in zullen zitten. Dus ook al zijn het machines (Metal Gears lijkt mij logisch), dan nog zijn het andere vijanden :p
Of een metal gear zombie. Dan zullen ze pas gigantische kritiek krijgen
Image


Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
Image

Re: Metal Gear Survive

12
gamerke1992 wrote:Mij spreekt het eigenlijk wel aan :D Maar of het hun lukt zonder Kojima is een ander paar mouwen.
De game lijkt totaal niet op verhaal gericht te zijn, dus dan hebben ze Kojima niet meer nodig. Ik hoop zelfs dat ze niet al te veel verhaal zullen invullen. Een apart verhaal in de universum zou ik nog aanvaardbaar vinden. Zolang ze maar niet plots elementen uit het parallelle universum ter verklaring gaan presenteren van gebeurtenissen uit andere games :O

Re: Metal Gear Survive

14
Interessant, dat ga ik later eens volledig bekijken :)
Ik vind het vooral jammer dat dit waarschijnlijk bijna niet speelbaar zal zijn zonder dat ge het met een gecoördineerd team speelt. Aangezien ik bijna nooit online game, is dat dus nogal moeilijk :p

Re: Metal Gear Survive

15
Er is nu al gameplay en wat meer uitleg gekomen. En het ziet er naar mijn gevoel echt niet interessant uit :|
De op zich al lege wereld uit MGS V wordt gewoon gerecycleerd met een soort storm erover. In co-op kan het nog leuk zijn, maar in singleplayer zie ik echt nog niet wat er van unieke en leuke missies zou kunnen zijn.

cron