Re: Call of Duty Modern Warfare

436
@Marty: Beta van BO7 geprobeerd?

https://www.callofduty.com/patchnotes/2 ... atch-notes

Statement van Treyarch daarnet: classic matchmaking en persisant lobbies worden de default bij de launch van BO7. De strikte matchmaking (die we al hebben sinds MW19) is EINDELIJK terug eruit gehaald. Ik heb de open beta gespeeld waarin ze een open moshpit lijst hadden toegevoegd gespeeld en de game speelt kwestie matchmaking eindelijk terug goed zoals de pré MW19 CoD games.
Om te verduidelijken: PING en Connectie zijn nu eindelijk weer de drijfveer om matches samen te stellen en skill is minimaal.

Ik ga nog even wachten om te preorderen, want er komen nog statements in de komende weken.
Verder is BO7 wel iets meer futuristisch en de wall jumping valt goed mee, het is niet zoals het jetpack tijdperk met Advanced Warfare of Infinite Warfare.

Mijn grote droom is dat ze deze matchmaking behouden met MW4 volgend jaar. Dan beleef ik de hoogdagen terug ten tijde van COD4. Maar het natuurlijk Infinity Ward die die game ontwikkeld en die hebben de laatste jaren altijd het tegenovergestelde gedaan van wat de community wilt. Dus wordt afwachten.

Verder denk ik ook BF6 aan te schaffen. Ga gewoon beide games spelen denk ik tot de release van GTA VI ofzo :lol:
Image

439
Kolm wrote: 11 Nov 2025 11:27 Ze hebben weer hetzelfde geneuzel gedaan met de PS5 trophylist: DLC in de Call of Duty HQ lijst :L:

https://psnprofiles.com/trophies/18848- ... y-hq#DLC-3

En blijkbaar is er sinds de september update, een trophy glitched voor blops 6 dus als je vanaf nul begint kan je de draak van een lijst niet eens op 100% zetten.
Ja en de trophies zelf voor BO7 zijn vooral mp based en zombies. Dit omdat de campaign dit jaar co-op gebaseerd is. Er zijn maar een paar trophies voor het uitspelen van de campaign wat een vereiste is momenteel om de Endgame mode te unlocken. Maar ik wijk af... :lol:

De verwachting is dat eens COD HQ vernieuwd wordt er terug een lijst zal gemaakt worden met platinum voor BO6 en BO7 voor PS5.
Dat kan volgens mij zelfs al volgend jaar zijn aangezien COD MW4, in principe de volgende titel, enkel en alleen voor next-gen consoles zal zijn. In principe zal er dus geen PS4 game meer komen voor COD volgend jaar.
Image

441
Marty wrote: 22 Nov 2025 14:36 Wil bijna weer terug naar sbmm. Kom nu vele mensen tegen die de callingcard hebben van de nuke. (30 kills zonder dood te gaan) Das boven mijn kunnen
Als je naar de "Standard" playlist gaat is "skill" weer de voornaamste factor in de matchmaking.

Endgame is voor mij de meest relaxte mode dat ik ooit in een COD game heb gespeeld. Er komt ook degelijke DLC uit met seizoen 1 op 4 december.

Beste COD game sinds MW2019 voor mij.
Image

442
Modern Warfare 4 reveal trailer.

https://www.callofduty.com/nl/modernwarfare4

They got me. De game komt uit op 23 oktober. En GTA VI op 19 november... Zucht first world problems.
Beetje moeilijk mijn gevoel uit te leggen, maar de Modern Warfare series ligt mij zéér nauw aan het hart. De OG Modern Warfare games hebben mij destijds zoveel plezier en herinneringen gegeven. Zelfs vrienden gemaakt in die games die ik nu nog hoor.

Het ziet er ook fantastisch uit.
De campaign wordt een banger.
Multiplayer ben ik voorzichtig optimistisch.
3e gamemode is DMZ (Demilitarized zone). Extraction based game mode.

Eén van de weinige games dat ik koop op release. Game is gepreorderd.

Image

Image

Image
Image

446
met0t0 wrote: 07 Jun 2026 13:45 Ik vond de Modern Warfare games ook altijd de leukste :)
Jammer genoeg ben ik op de PS3 na Modern Warfare 2 gestopt, 3 heb ik zelfs nooit gespeeld. Ik hoop nog altijd dat ze die ook gaan remasteren :lol:
De nieuwe zien er ook wel fantastisch uit :O
Wel CoD4 hebben ze een remaster gedaan. Fantastische game ook (kwam samen met Infinite Warfare).
MW2 hebben ze enkel de campaign geremastered. Maar (nu wordt het ingewikkeld) => in MWIII (de nieuwste, van 2023) hebben ze voor de multiplayer de meeste zoniet alle maps van de OG MW2 erin gestoken en herwerkt. Dat geldt ook voor wat multiplayer maps van CoD4 die ze nog eens in MWII (2022) hebben terug gebracht.

Verder is er nu een "Classic Black Ops" playlist in Black Ops 7 die fantastisch speelt. Old school Call of Duty en het is precies of je BO2 van vroeger herspeelt.

Betreffende MW4: Gisteren is de DMZ mode bekend gemaakt. Pure Extraction shooter inbegrepen in de game. (Dus niet free to play zoals Warzone is bijvoorbeeld).
Ben zéér benieuwd om die mode te spelen, geen idee als het mij gaat aangrijpen. DMZ (Béta) is verschenen in MWII (2022) en ik heb die mode wel wat uurtjes gespeeld.
Alleen hebben ze toen na een update ervoor gezorgd dat je teams van 6 kon vormen en in die update was ook de MRAP (Pantservoertuig) de meta. Je had toen echt teams die alleen maar uitwaren om andere spelers te doden (ja is uiteraard een shootergame) en dat heeft ervoor gezorgd dat ik die mode dan heb gelaten voor wat het was.

De DMZ mode van nu zal je kunnen loot craften, er zijn 3 verschillende zones/steden in de map, je zal kunnen blueprints gaan zoeken voor nightvision goggles en militaire tech. Is er ook een FOB (forward operating base) waar je al je stash, wapens en materiaal kan zien en bewerken. Het zal tevens ook fungeren als een hub waar je met vrienden in kan vertoeven en er is een firing range om wapens te testen.

Er zullen ook dynamic ops zijn maar ook story missions. Je zou solo en in team (4 personen) kunnen een match starten.
Image

447
Blijkbaar zouden er ports van Call of Duty Black Ops 1 en 2 naar de PS4/5 komen. Ze zouden voorzien zijn voor de PS4 maar backwards compatible met de PS5.
Er zijn nogal uiteenlopende meningen als er nu multiplayer of zombies gaan inbegrepen zijn. De originele trophylijst/platinum voor BO2 bijvoorbeeld is niet meer haalbaar wegens een welbepaalde online trophy.
Persoonlijk zou ik graag enkel de campaign zien van die games zoals MW2 destijds, maar die laatste was een remaster. Hier gaat het over een port.

Hopelijk meer nieuws in de komende tijd.

https://nl.ign.com/call-of-duty-black-o ... ijn-gelekt
Image

449
Ja klopt.

Benieuwd wat de trophylijst voor beide games zullen zijn. Heb begrepen dat multiplayer en zombies inbegrepen zullen zijn.
Betreffende multiplayer vraag ik mij af hoe ze het zullen aanpakken. Worden het nieuwe servers met anticheat voor PS4/5 of worden het de servers van PS3 die volop gehackt zijn?
Image