CD Project Red is er al een tijdje mee bezig maar nu recent werd een cinematische trailer van zo'n 6 minuten gelost:
Op hun site maken ze duidelijk dat het een singe player wordt en dat Ciri de hoofrol zal vertolken. Ze hebben haar look duidelijk wat aangepast maar het klopt wel vind ik. Meer doorleeft en sowieso wat ouder. Je ziet echt aan haar gezicht en alles dat ze al wat meegemaakt heeft intussen. De ambities lopen uiteraard hoog op waarbij ze claimen dat dit de meest uitgebreide Witcher wereld ooit zal worden. Dat betekent niet automatisch groter zoals Game director Kalemba onlangs in een interview weergaf. Lijkt mij ook logisch. Liever een compactere kaart (die nog altijd gigantisch zal zijn) met veel te doen dan grote open, oninspirerende plekken waar niks te beleven valt.
Dan zitten we nog met de vraag rond de release. Ik gok ergens ten vroegste in 2026. De trailer laat ook nog niets van game mechanics zien en draait bovendien op een nog onaangekondigde NVIDIA grafische kaart. Geen idee welk lijn we daarin moeten trekken naar consoles toe (PS6?). Ik gok toch op een echt goeie/stabiele release richting een nieuwe console, tenzij we weer verwikkeld raken in een Cyberpunk verhaal. Die laatste bleek een absolute topper voor mij, maar wel pas na enkele maanden/updates en ook absoluut op de PS5 ipv PS4...
Return to “Role playing games”
- Nieuws & info
- - Mededelingen en forumregels
- - Columns
- - (P)reviews
- - - PXtR User Reviews
- Algemeen
- - Gamebizz-nieuws
- - - PXtR Forum Awards 2017
- - - PXtR Game Awards 2017
- - - PXtR Forum Awards archief
- - - PXtR Game Awards archief
- - Tech room
- - Cross media bar
- - Toogpraat
- - - Alleen voor members
- - - - Member of the month
- Life is gaming
- - Gaming is life
- - - Onze Marktkraam
- - PlayStation Network Gaming
- - - PSN gaming sessions
- - - Video's
- - Action adventures
- - Shooters
- - Role playing games
- - Sport- en racegames
- - Alles in de hand (PS Vita, PSP en PSP Go)
- - Overige genres