Re: Assassin's Creed Shadows

2
Vandaag ook een eerste filmpje over de Animus Hub uitgekomen.

Ik zie het nut niet helemaal tenzij ze nu ingame helemaal niks meer van microtransacties gaan laten zien maar dat betwijfel ik.
Wat ik wel vrees is dat we vanaf nu misschien 1 launcher gaan hebben voor alle games en dat we op PS5 met de trophylijsten hetzelfde rommeltje krijgen als met Tomb Raider en Call of Duty :q:

Image

4
Ik ook niet... Ik erger me nu op PS5 nog steeds hoe alles van berichten/vrienden enz, allemaal meer clicks nodig heeft om hetzelfde te doen.
Nu weer een game op PS4 aan het spelen en dan valt het echt op...

Maar ik vermoed dat ze hopen dat meer mensen hun microtransacties of andere games zullen kopen op die manier??

Alleen zal het waarschijnlijk niet betekenen dat je ze ingame niet meer ziet.

Los daarvan kijk ik wel uit naar de game, al lijk ik soms wel de enige te zijn als ik het internet moet geloven :q:
Image

5
Het internet is altijd gruwelijk brutaal en dan gaat de menigte er vanzelf in mee. De mensen die dingen per definitie een kans geven zijn vaak wat gematigder en uiten zich misschien minder op die manier?
Ziet er best aardig uit, maar ik heb eigenlijk geen zin in 4 DLC pakketten en 300 uur speel'plezier'. In die zin had ik mijn hoop echt gevestigd op Mirage, maar dat valt me tot nu toe nog echt tegen. Qua productiewaarden vooral, maar ook het verhaal en het geforceerde Turske accent.... Hopelijk verbetert dat nog, want de gameplay zie ik wel echt zitten.
Image

6
Helemaal mee eens Paveman. Dat uitmelken altijd. Dat is ook de reden dat ik destijds Valhalla aan de kant geschoven heb. Dat basisspel was eigenlijk prima, maar door alle DLC kreeg ik er de buik van vol. Als werkende mens met een gezin wil ik ook liever niet een heel jaar vasthangen aan dezelfde game :lol:

Naar gameplay - of vooral inhoud - toe van de nieuwe weet ik het niet. Ik vind nu ook wel dat ze een ietwat bizarre keuze genomen hebben als hoofdpersonage langs de mannelijke kant. Van wat ik gezien heb in filmpjes kan je moeilijk van een onopvallende assassin spreken als je hem door de menigte ziet gaan. Lijkt vaak wat op een olifant in een porseleinen kast :D
Image

7
Eerst en vooral die launcher... Zie ik los geen meerwaarde van... Als je het schijfje erin stopt, dan heb je toch ook geen zin meer om een andere launcher op te starten? Lijkt me gewoon extra werk te zijn vooraleer je een spel kan starten.
En Shadows? Ik denk dat iedereen mijn mening al wel kent ondertussen over de RPG's in die reeks. Ik mis games zoals AC3, de Ezio trilogie en zelfs Unity en Syndicate. Het AC gevoel is bij de RPG's eigenlijk volledig weg. Mirage was een stap in de goede richting, maar jammer genoeg nog steeds niet zoals de gloriedagen. Ik wil graag een stad of een regio ontdekken in een historische setting, geen half land. Ik mis ook de set pieces. Ik vergeet nooit meer de haven die in brand werd gezet bij Revelations. Dit soort momenten is echt zoek in de hedendaagse AC. Ik ben nu nog eens door Odyssey aan het spelen en het verhaal is echt erg pover gewoon. Ga naar hier, praat met een mannetje, ga naar daar, vecht wat, ga terug en quest compleet. En dat dan 100 (of in het Valhalla geval 150) uur.
Image

8
Eerst en vooral ben ik nooit echt tot de AC games aangetrokken geweest. Het is er nooit van gekomen om er eentje aan te schaffen, zou misschien er eens eentje moeten spelen. Maar ik heb er altijd een mixed gevoel bij. God of War is trouwens ook zo'n reeks voor mij. Heb hier nog GoW 2018 en Ragnarok te doen (zelfs nog GoW III als ik wil), het ziet er allemaal fantastisch uit tot ik begin te spelen. Dan overheerst meestal een meh gevoel.

Wat betreft de launcher, sorry maar ik kan even mijn lach niet inhouden dat ze dit gaan implementeren. Is alleen maar bedoeld om je te pushen de laatste game in de reeks te kopen en je zachtjes te begeleiden naar microtransacties. De launcher maakt het opstarten van games (huidige en vorige) ook enorm traag. Vroeger startte je een game op en 2 min later was je aan het spelen. Nu moet je eerst een launcher opstarten, voorbij de BS scrollen om dan pas je game op te starten.

Oh ja en vergeet niet de nutteloze GB's dat zo'n launcher installeren in neemt op je console.
Nutteloos.
Image

10
Vreemde launcher... Inderdaad gewoon liever disc in de console en zo snel mogelijk spelen maar :O
De setting vind ik op zich nog wel boeiend, maar ik kan mij aansluiten bij het gevoel dat AC geen RPG hoeft te zijn. Ik amuseer mij goed met AC Odyssey, maar ben er al een jaar in bezig en nu pas met de DLC begonnen. Het AC-gevoel is er toch ook uit. Niet dat het geen goede game is, dat is het absoluut wel, maar ik mis toch wat de structuur van de vroegere games :?