Re: Skyrim special edition (ps4)

16
Colossus wrote:
Tjeefkeuh wrote:
Colossus wrote:Even een vraagje tussendoor,

Wat is nou het echtte nut van de armor zelf maken? Ik moet heel veel moeite doen om QuickSilver te vinden om mijn elven armor te maken, maar als ik nu een helm maak is hij 15 armor, maar als ik hem koop in de drunken huntsman voor maar 200 nog wat dan is hij ook 15 armor,

Ik dacht altijd dat als je zelf armor maakte dit altijd beter was en meer rating had maar op deze manier lijkt dit van niet ? Scheelt heel wat zoekwerk en frustratie en tijd? ......
De stats hangen af van uw smithing level.
Eerst maakt ge altijd een basisvorm van het armor aan een anvil, en dat kunt ge dan sterker maken met nog wat van hetzelfde materiaal (ingots en leather strips). Voor armor kan dit bij een workbench, wapens bij een grindstone. Deze zijn vaak allebei te vinden in de buurt van een anvil, maar niet altijd.

Als ge blacksmith potions drinkt vlak voor ge armor of wapens gaat upgraden, zijn de stats nog een pak hoger, zelfde met enchanter potions en enchantments erop.
Dat snap ik,
Maar ik denk dat als ik een helm koop, of maak, en ze zijn allebei level 15, en ik wil upgraden , dat ze dus allebei even hoog komen kwa level : maakt zelf armor maken overbodig indien veel geld hebben.

Want ze maken het niet echt makkelijk om alles zelf te maken,

Het had echt een meewaarde geweest als je het zelf maakte dat je dan bijvoorbeeld altijd +5 rating meer heb dan als je het koopt toch?
Die basisvorm is altijd evenwaardig ja, maar de latere soorten armor gaat ge maar zeer zelden in shops vinden, dus daarbij is het wel belangrijk om ze zelf te kunnen maken. De lagere soorten armor zelf maken dient zoals Elexus zegt vooral om te trainen.

18
Colossus wrote:Ik heb denk al 50 leather braccers gemaakt om te levelen, voorderest loop ik de hele dag te mufflen om mijn level omhoog te krikke,

Iemand nog andere tips?
Van zilver of goud juwelen maken, dan dwarven ruins leeghalen en alles omsmelten en uiteindelijk ebony armor maken. Zo heb ik het vrij snel gedaan.

19
Ik zit met een enorm lastige bug in de dawnguard dlc. Ik kan daardoor niet verder en er blijft hierdoor een npc mij volgen, waar ik dus niet vanaf kan geraken :o Op internet staat er enkel dat dit op te lossen is met een glitch waarbij ik door een muur moet gaan. Hoe stom is dat?
Image

20
Ik weet dat ik op PS3 mijn onverslaanbaar paard (naam even kwijt) uit de DLC plots kwijt was door een bug... Bleek dat die op verschillende plekken kon staan of dat hij gewoon plots verdween als je voor een bepaalde DLC de oversteek maakte per boot naar een ander land. Ik heb hem nooit meer teruggevonden. :cry:
Gelukkig hoefde ik toen enkel nog de DLC in dat andere land. :(
Image

21
Dit topic zat verder dan verwacht :lol:

De prijs van de anniversary edition is bekend: 54.99 euro.

Voor mensen die de PS4 special edition al hebben is de PS5 upgrade voor de content die in special edition zat gratis en als je al de Creation Content erbij wil is het 19.99 euro.

Wel vreemd dat er geen safe transfer is als je een gratis PS5 upgrade van de PS4 special edition doet en anders wel...
Moet ik dat dan lezen als dat er een aparte special edition voor PS5 komt waarvoor je dan je saves kan overzetten naar de anniversary edition voor PS5? Of bedoelen ze dan eigenlijk PS4 anniversary edition naar PS5 anniversary edition :?
November 11 marks 10 years since the release of The Elder Scrolls V: Skyrim and we’re celebrating with the Skyrim Anniversary Edition – the most comprehensive edition of the game released yet! Curious to learn more about the Anniversary Edition? Check out our FAQ below:

What is the Skyrim Anniversary Edition?

The Skyrim Anniversary Edition bundles together Skyrim Special Edition with every piece of Creation Club content released at the time of the Anniversary Edition’s launch, including additional quests, armor and gameplay modes. Get a first look at some of the content included in our article here.

Players who already own Skyrim Special Edition may choose to purchase just the Anniversary Upgrade, which includes all the Creation Club creation content mentioned above in one convenient, high-value bundle.

What is the price of the Skyrim Anniversary Edition and the Anniversary Upgrade?

The MSRP for the Skyrim Anniversary Edition on digital storefronts will be USD $49.99/EUR €54.99/GBP £47.99/AUD $79.95/RUB 3399 at launch.

If you already own Skyrim Special Edition, the MSRP for the Anniversary Upgrade on digital storefronts will be USD $19.99/EUR €19.99/GBP £15.99/AUD $29.95/RUB 1429 at launch.

Prices and availability may differ by region or platform. Check your local retailer for your local price.

Will there be a physical version of the Anniversary Edition?

Yes, there will be physical copies of the Anniversary Edition available for PlayStation 4 and Xbox One systems. Please note that while the physical edition contains a game disc, internet access is required to redeem and download the Creation Club content included in the Anniversary Edition.

Prices and availability for physical copies may vary, check your local retailer for details.

Is Skyrim getting a next-gen upgrade?

Yes! Owners of Skyrim Special Edition or the Anniversary Edition on PlayStation 5 and Xbox Series X|S will receive a next-generation upgrade for the game. The upgrade will be free and optimize the game with enhanced graphics, faster loading times and more.

Will my achievements/trophies carry over?

Any achievement/trophy progress earned playing on Skyrim Special Edition will carry over to the Anniversary Edition, EXCEPT when upgrading the PlayStation 4 version of the game to the PlayStation 5 version.

https://elderscrolls.bethesda.net/en/ar ... dition-faq?
Image

22
Ok, ben even niet mee :think: Komt er dus een PS5 versie Anniversary Edition of niet? Want dit is dus ééntje waar ik eigenlijk lig over te twijfelen. Ben niet echt RPG minded, maar ik denk dat deze licht verteerbaar is? Alleen is dit weer zo ééntje waar je paar honderd uur mee zoet bent :lol:
Zelfde met de GTA Trilogy. Lig daar serieus over te twijfelen (fysieke versie uiteraard).

Ik heb nu al het gevoel dat ik nooit alle games die ik nu heb ga kunnen spelen in mijn leven :lol:
Image

23
Dit artikel kan je helpen :lol:
https://kotaku.com/skyrim-anniversary-e ... 1848010663

Anniversary edition is Skyrim + DLC's + Creation Club mod content + Fishing mechanic en komt zowel naar PS4 als PS5.

Als je op PS4 de special edition (= Skyrim + DLC's) al had dan is de PS5 upgrade gratis maar ik denk dat dat dan zonder die Creation Club content is. Wil je van PS4 naar PS5 upgraden inclusief Creation Club content dan is het 20 euro.
Fishing mechanic zou gratis zijn.

Geen idee hoe het zit voor mensen die op PS4 de VR versie van de game hadden. Dat is uiteindelijk qua content hetzelfde als de special edition maar dan met een VR sausje. Het lijkt dat deze geen gebruik kunnen maken van gratis/goedkopere upgrade.
Image

25
Digitaal zal het wel cross-buy zijn dat je meteen beide versies krijgt.
Fysiek kan ik niet zo heel veel vinden...
Ergens wel een oud artikel (niet van Bethesda zelf) dat zegt dat er een fysieke PS4 versie komt die je kan upgraden naar PS5. Anderzijds kan ik in geen enkele winkel een fysieke versie vinden terwijl het al over een paar dagen uitkomt... :?
Image

27
NTGSruler wrote: 08 Nov 2021 20:56 Ben niet echt RPG minded, maar ik denk dat deze licht verteerbaar is? Alleen is dit weer zo ééntje waar je paar honderd uur mee zoet bent :lol:
Ik vond deze indertijd goed te doen. In het begin is het natuurlijk even uitzoeken wat wel/niet de moeite is om mee te nemen en te stockeren in je huisje. Of wat wel/niet werkt tegen een vijand of hoe sterk die vijand precies is.

Hoelang je ermee bezig bent is sterk afhankelijk van je speeltijd. Ik weet dat Sora er meer dan 500u in had zitten. Zelf had ik 80u staan op de savefile toen ik de platinum haalde. Dat zal wel ietsje meer geweest zijn door af en toe herladen van saves na een actie maar nog ver van 'honderden uren' dus :)
Image