Greedfall

1
Image
Ontwikkelaar: Spiders
Uitgever: Focus Home Interactive
Genre: Action RPG
Release Date: 10 September 2019
Adviesprijs: €49,99
Platform: PS4
Trailers:

Screenshots
Image

Image

Image

Image

Image

Verhaal

Ontdek onbekende landen terwijl je terwijl je aan wal gaat van een afgelegen eiland boordevol magie, rijkdom, geheimen en geweldige wezens.

Smeed het lot van deze nieuwe wereld terwijl je met partners of groepen samenwerkt of hen verraadt. Word met diplomatiek, bedrog en kracht onderdeel van een evoluerende wereld, beïnvloed zijn koers en vorm je verhaal.

- Dompel je onder in een core roleplaying-ervaring, voltooi missies en doelen op diverse manieren, met gevechten, diplomatiek, bedrog of stealth.

- Volledige vrijheid op gebied van personagevooruitgang, speel als mannelijk of vrouwelijk personage, personaliseer je uiterlijk, en kies je vaardigheden, spreuken en talenten.

- Dompel je onder in een mysterieuze, magische wereld, start een grootse tocht en onthul eeuwenoude geheimen beschermd door bovennatuurlijke wezens, verschijnselen eigen aan de magie van de wereld.

Bron: Playstation Store
Image

Re: Greedfall

3
Kolm wrote:Als ik de screenshots zie dan denk ik in volgorde aan deze games/thema's:
Skyrim, Red Dead Redemption, Jurassic Park, Uncharted en Horizon Zero Dawn :p
Helemaal mee eens! En de 'screenshot' van de YouTube clips kwam Assassin's Creed ook nog bij me op :D
Image

4
paveman wrote:
Kolm wrote:Als ik de screenshots zie dan denk ik in volgorde aan deze games/thema's:
Skyrim, Red Dead Redemption, Jurassic Park, Uncharted en Horizon Zero Dawn :p
Helemaal mee eens! En de 'screenshot' van de YouTube clips kwam Assassin's Creed ook nog bij me op :D
De header banner die Marty heeft gekozen is inderdaad helemaal Assassin's Creed! :D
Image

6
Zijn zeker allemaal goede games!
Maar ik krijg daardoor wel het gevoel dat er gewoon van alle games wordt afgekeken en op basis daarvan wat nieuws gemaakt. Eigenlijk zijn alle games deels afgekeken van andere games, echter lopen de games in dit geval toch redelijk uiteen wat volgens mij dan een uitdaging wordt om er wat moois van te maken. Het kan dus heel goed worden, maar het kan ook zijn dat de mash-up enorm tegen gaat vallen. Laat ons hopen voor het eerste! :cool:
Image

12
Leuk dat er ook meerdere eindes zijn :)
Ik heb altijd liever de combinatie van ontdekking en verhaal, maar we zullen wel zien of de RPG-aspecten goed genoeg ontwikkeld zijn om misschien toch eens een meer agressieve aanpak te kiezen :P

15
Heb de game nu even een uurtje of twee gespeeld en tot nu toe is de game prima te doen. Het is geen AAA titel.
Enige wat nog even wennen is is dat de camera wat te snel draait, te gevoelig. Heb sensitivity al naar beneden gezet maar dat heeft nog niet zo veel uit gemaakt.

Combat is prima te doen. Ben voor een melee build gegaan en het dodgen en parrying werkt goed. Als ik geraakt wordt had ik de timing niet goed.
Quests kan je op verschillende manieren voltooien. Zonet had ik een quest waarbij mijn neef in game een paar tafels in de bar had gesloopt. Ik kon de bar man 25 gold betalen of ik kon opzoek naar onderdelen om de tafels te maken (de onderdelen zijn te vinden of te koop, maar wel goedkoper dan de 25 gold.

Laadtijden zijn snel. Ingame bijna niet. Zelfs als je complete gesprekken wegdrukt kun je meteen verder.

Wat wel opviel is als een npc een bepaalde actie moet doen (zoals in een quest moest ie wat opdrinken/ging er vandoor) dan wordt het beeld even zwart en dan heeft ie het gedronken of hij is gewoon ontsnapt.

De game is natuurlijk niet zo goed als een WItcher 3 maar voor een studio met nog geen 50 man hebben ze een goede game neergezet
Dit is wel de beste game uit hun carriere. Dus als je games als Bound by Flame (ps3 versie ooit gratis bij plus geweest) of The Technomancer gespeeld hebt en die leuk vond dan ga je je met deze game ook wel vermaken
Image