Final Fantasy 12: The Zodiac Age

1
Image
Ontwikkelaar: Square Enix
Uitgever: Square Enix
Genre: RPG
Release Date: 11-07-2017
Adviesprijs: NNB
Platform: PS4
Teaser Trailer:

Screenshots:
Image
Image
Image
Image
Here’s the list of improvements:

Visual Improvements

High-resolution upgrades for backgrounds, character models, and all 2D parts including fonts
High-resolution upgrades for movie scenes
Introduction of current generation visual expression
Sound Improvements

7.1ch surround support
High-quality voice support
English and Japanese voices (switch between them in the game configuration)
Original and newly re-recorded BGMs (switch between them in the game configuration)
Usability Improvements

Shorter load times
Auto-save functionality added
Improved high-speed mode and improved play time operability during high-speed mode

----------------------------------------------
Bron:Gematsu.com
----------------------------------------------
Last edited by Marty on 01 Feb 2017 11:17, edited 1 time in total.
Image

Re: Final Fantasy 12: The Zodiac Age

3
Je bent er snel bij Marty! Mooi uitgebreid overzicht!
Ik heb het battle systeem van dit deel altijd maar ruk gevonden en het nooit echt langer dan een half uur de kans gegeven. Heb 'm nog veel voor de PS2 liggen, maar zal waarschijnlijk blijven liggen tot deze uit is... :D Wellicht dat ik 'm dan wel alsnog een kans zal geven.
Image

4
YEEEAAAAAAAAASSSSSSSSS

Och hier heb ik net gelijk eeuwen op zitten wachten !!
Die MOET ik hebben.
En vergeet niet dat deze ook zal gebaseerd zijn op de International Edition, dus = nieuwe gameplay!
https://www.4gamers.be/nieuws/54166/1/F ... ent-343334
&
https://www.ign.com/articles/2016/06/06 ... -announced
&
https://blog.eu.playstation.com/2016/06 ... 4-in-2017/

Nu maar hopen dat Square Enix geen FFXV'tje toepast op een eventuele CE...
Ze zeggen wel niet of je kan kiezen tussen de standaard gameplay en de Zodiac gameplay, maar dat zal een stilzwijgend gegeven zijn zeker?
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

6
coolgamer wrote:Ben zeer blij dat deze opnieuw uitkomt op de PS4. Vond dit een zeer goede Final Fantasy met een interessant verhaal. Heb het spel op Ps2 maar voor 3/4 Uitgespeeld, maar deze keer ga ik zeker door tot het einde.
Ik heb het spel ook maar voor 3/4 uitgespeeld :p maar dat komt omdat ik teveel games heb die ik wil spelen :p

10
Marty wrote:Ik heb geen idee wat wel of niet nieuw is. Heb FF12 maar een heel klein stukje gespeeld :shh: Dus voor mij is alles zon beetje nieuw
Wel, op zich kan ik ook niet zeggen of het wel échte nieuwe gameplay is, want de nieuwe elementen die zouden van toepassing zijn, zijn niet getoond. De game zelf blijft hetzelfde bijvoorbeeld, maar de skill tree werd niet getoond, die verschilt namelijk tussen de standaard en Zodiac System.

11
Wat ik er hier van gezien heb verschilt het vechtsysteem niet of nauwelijks van de PS2 versie. Destijds vond ik FFXII de eerste goed FF met een mengvorm van turn based en action based vechtsysteem. Met veel genoegen heb ik de game destijds uitgespeeld. Dat dan meteen de reden waarom ik vooralsnog twijfel om hem te kopen. Ik heb de PS2 versie nog liggen en soms moet je goede herinneringen koesteren. De game nogmaals spelen kan die goede herinneringen heel misschien iets versterken maar het kan in vergelijking met de huidige games ook tegenvallen.

:|
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

12
Sora_Lizard wrote:Wat ik er hier van gezien heb verschilt het vechtsysteem niet of nauwelijks van de PS2 versie. Destijds vond ik FFXII de eerste goed FF met een mengvorm van turn based en action based vechtsysteem. Met veel genoegen heb ik de game destijds uitgespeeld. Dat dan meteen de reden waarom ik vooralsnog twijfel om hem te kopen. Ik heb de PS2 versie nog liggen en soms moet je goede herinneringen koesteren. De game nogmaals spelen kan die goede herinneringen heel misschien iets versterken maar het kan in vergelijking met de huidige games ook tegenvallen.

:|
Als je via het Zodiac systeem speelt, kan je jezelf wijsmaken dat het een andere game is, terwijl het "oude systeem" je herinnering zal blijven koesteren ;)

15
Waarschijnlijk niet dus inderdaad. Dit was natuurlijk met FF VII ook wel een beetje het geval. Een hoop hype om de HD uitgave van de beste game ever natuurlijk ;), maar vervolgens kwam ie zomaar ineens uit...!
Tenminste, zo kwam dat toen wel wat op mij over.

Ik blijf achterdochtig over deze FF, al sta ik er na de XIII serie en wat jaartjes extra wijsheid (:smug:) in ieder geval open voor eventuele kwaliteit van deze titel, dus zeg ik het toch maar zo:
Goede games hebben ook geen goede communicatie over een (re)release nodig: die verkopen zichzelf wel.
Image