Re: Skyrim special edition (ps4)

2
Awel, van de laadtijden gaat ge mij niet horen klagen voorlopig! Echt supersnel. Soms kan het laadscherm nog niet eens 'laden' (waarbij er een prentje of wat geschreven uitleg wordt getoond) omdat het zo snel gaat. Echt een verademing want op Skyrim PS3 was dit de voornaamste reden dat ik uiteindelijk gestopt ben. Ik weet natuurlijk niet hoe het gesteld gaat zijn met de laadschermen wanneer je save file groter wordt. :p

Verder ook éénmaal serieuze framedrops en screentearing meegemaakt waar ik wel even van verschoot. Maar dat was dus maar een enkele keer. Voor de rest loopt het spel heel vloeiend.

Natuurlijk is de grafische update alleen maar positief! Echt een genot om weer in Skyrim rond te lopen/rijden te paard. :)

EDIT: Ahja, ook andere vernieuwingen die je mss in de PS3 niet meer hebt meegemaakt, zitten er nu in zoals Mounted Combat. Dat was al ingevoegd in de vorige generatie consoles maar toen was ik bijvoorbeeld al andere spellen aan het spelen. Wel tof om dit voor het eerst nu op te merken.

Ook zijn er al redelijk wat mods aan het bijkomen dus dat lijkt me wel leuk om ook eens te proberen. Let wel dat trophies worden uitgeschakeld met mods dus ik zou eerst zonder spelen. :)
Image

3
gamerke1992 wrote:Ik heb enorm veel uren in skyrim op ps3 gestoken. Nu ben ik wel eens benieuwd naar jullie reacties. Zijn er veel verbeteringen? Dan denk ik vooral aan kortere laadtijden, want dat stoorde mij in de ps3 versie. En wat met de graphics of andere toevoegingen?
Bon Ge zijt me net voor een topic te openen,

De game is gewoon hetzelfde, gewoon betere graphics , en misschien meer vogelnestgeluiden her en der, maar na langer spelen valt de betere graphics niet echt meer op.
Laadtijden zijn iets korter naar mijn idee, verder is het gewoon dezelfde game.

Een minpuntje bij mij, de game is iets teveel ingezoomd bij me dat er letters links van mijn beeldscherm afvallen, ik zie nergens hoe ik dit kan verhelpen, weet ook niet of dit bij meerdere is.

De game is echt als thuiskomen zoals Lexi al zeg.
Image

4
Colossus wrote:
gamerke1992 wrote:Ik heb enorm veel uren in skyrim op ps3 gestoken. Nu ben ik wel eens benieuwd naar jullie reacties. Zijn er veel verbeteringen? Dan denk ik vooral aan kortere laadtijden, want dat stoorde mij in de ps3 versie. En wat met de graphics of andere toevoegingen?

De game is gewoon hetzelfde, gewoon betere graphics , en misschien meer vogelnestgeluiden her en der, maar na langer spelen valt de betere graphics niet echt meer op.

Een minpuntje bij mij, de game is iets teveel ingezoomd bij me dat er letters links van mijn beeldscherm afvallen, ik zie nergens hoe ik dit kan verhelpen, weet ook niet of dit bij meerdere is.

Kijk nog eens naar m'n post in het ergertopic. ;)
Image

8
Elexus wrote:
Colossus wrote:

Kijk nog eens naar m'n post in het ergertopic. ;)
Ej dat heb je er volgens mij later bij getypt, want toen ik eerst je post deed lezen stond het er niet :P

Straks eens proberen.
Wel dom dat het nergens bij is alleen bij de game Skyrim
Image

10
DIt is misschien interessant voor degenen die deze keer alles uit Skyrim willen halen, of gewoon voor completionists in het algemeen:

https://www.nexusmods.com/skyrim/mods/17893 (geen mod)

Vooral bij al die kleine miscellanious sidequests is het uiteindelijk onmogelijk om te weten wat ge al gedaan hebt anders. Zo goed als alles van de main game staat er in, de DLC helaas niet. Misschien komt er wel nog een echte checklist mod voor console.

11
Elexus wrote:
++ enorm coole situaties al meegemaakt als stealthy archer met een vrij vaste hand, al zeg ik het zelf ;) (misschien eens kijken om een filmpje te delen hier
Nou je erover begin, ik was vanmiddag aan het jagen op een vos maar hij rende weg, ik schoot een pijl van een hele vere afstand af op goed geluk, en ineens gingen we over op action cam en piewww ik schoot hem neer! Zo veel geluk!

Ik maakte daarna gewoon een vreugde dansje! Helaas doe ik nooit gameplay opnemen
Image

12
Even een vraagje tussendoor,

Wat is nou het echtte nut van de armor zelf maken? Ik moet heel veel moeite doen om QuickSilver te vinden om mijn elven armor te maken, maar als ik nu een helm maak is hij 15 armor, maar als ik hem koop in de drunken huntsman voor maar 200 nog wat dan is hij ook 15 armor,

Ik dacht altijd dat als je zelf armor maakte dit altijd beter was en meer rating had maar op deze manier lijkt dit van niet ? Scheelt heel wat zoekwerk en frustratie en tijd? ......
Image

13
Colossus wrote:Even een vraagje tussendoor,

Wat is nou het echtte nut van de armor zelf maken? Ik moet heel veel moeite doen om QuickSilver te vinden om mijn elven armor te maken, maar als ik nu een helm maak is hij 15 armor, maar als ik hem koop in de drunken huntsman voor maar 200 nog wat dan is hij ook 15 armor,

Ik dacht altijd dat als je zelf armor maakte dit altijd beter was en meer rating had maar op deze manier lijkt dit van niet ? Scheelt heel wat zoekwerk en frustratie en tijd? ......
De stats hangen af van uw smithing level.
Eerst maakt ge altijd een basisvorm van het armor aan een anvil, en dat kunt ge dan sterker maken met nog wat van hetzelfde materiaal (ingots en leather strips). Voor armor kan dit bij een workbench, wapens bij een grindstone. Deze zijn vaak allebei te vinden in de buurt van een anvil, maar niet altijd.

Als ge blacksmith potions drinkt vlak voor ge armor of wapens gaat upgraden, zijn de stats nog een pak hoger, zelfde met enchanter potions en enchantments erop.

14
Tjeefkeuh wrote:
Colossus wrote:Even een vraagje tussendoor,

De stats hangen af van uw smithing level.
Eerst maakt ge altijd een basisvorm van het armor aan een anvil, en dat kunt ge dan sterker maken met nog wat van hetzelfde materiaal (ingots en leather strips). Voor armor kan dit bij een workbench, wapens bij een grindstone. Deze zijn vaak allebei te vinden in de buurt van een anvil, maar niet altijd.

Als ge blacksmith potions drinkt vlak voor ge armor of wapens gaat upgraden, zijn de stats nog een pak hoger, zelfde met enchanter potions en enchantments erop.
Dat snap ik,
Maar ik denk dat als ik een helm koop, of maak, en ze zijn allebei level 15, en ik wil upgraden , dat ze dus allebei even hoog komen kwa level : maakt zelf armor maken overbodig indien veel geld hebben.

Want ze maken het niet echt makkelijk om alles zelf te maken,

Het had echt een meewaarde geweest als je het zelf maakte dat je dan bijvoorbeeld altijd +5 rating meer heb dan als je het koopt toch?
Image