Re: No Man's Sky

333
Ik ben eigenlijk pas begonnen met de game en mij bevalt het wel om allerlei zaken te onderzoeken. Helaas word ik het laatste uur steeds steeds lastig gevallen door sentinel drones. Daarvan heb ik er inmiddels wel een aantal van afgeschoten, maar ik sterf uiteindelijk wel vaak en schiet zo niet op met het exploreren van de planeet.

Heeft iemand wat goed advies voor me? :think:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

334
Blijf niet te lang op dezelfde planeet/zonnestelsel. Zo vind je betere planeten die goede grondstoffen hebben en minder sentinel activiteit.

Tenzij dit je start planeet is en dat je je schip moet repareren, in dat geval heb je gewoon pech en zal je effen moeten doorbijten. Ik had ook redelijk agressieve sentinels op mijn start planeet en ben toen ook een paar keer doodgegaan. De enige keren dat ik dood ben gegaan in het spel.
Image

335
Sora_Lizard wrote:Ik ben eigenlijk pas begonnen met de game en mij bevalt het wel om allerlei zaken te onderzoeken. Helaas word ik het laatste uur steeds steeds lastig gevallen door sentinel drones. Daarvan heb ik er inmiddels wel een aantal van afgeschoten, maar ik sterf uiteindelijk wel vaak en schiet zo niet op met het exploreren van de planeet.

Heeft iemand wat goed advies voor me? :think:
Kijk goed op wat voor planeet je land. Als er wordt gewaarschuwd dat de sentinels agressief zijn, dan kun je beter vertrekken. Zodra ik zie dat er veel agressieve sentinels zijn, dan ga ik vrijwel altijd ergens anders heen. Als de planeet bijvoorbeeld veel zeldzame grondstoffen heeft is het wel handig om vlakbij een basis te blijven. Zo kun je alsnog wanneer je wordt aangevallen schuilen tegen de sentinels. Je multitool upgraden is natuurlijk altijd een goede manier om jezelf te beschermen. Ga dan vooral de miningbeam upgraden want die het best tegen de sentinels naar mijn mening.
Image

336
billie91 wrote:Kijk goed op wat voor planeet je land. Als er wordt gewaarschuwd dat de sentinels agressief zijn, dan kun je beter vertrekken. Zodra ik zie dat er veel agressieve sentinels zijn, dan ga ik vrijwel altijd ergens anders heen. Als de planeet bijvoorbeeld veel zeldzame grondstoffen heeft is het wel handig om vlakbij een basis te blijven. Zo kun je alsnog wanneer je wordt aangevallen schuilen tegen de sentinels. Je multitool upgraden is natuurlijk altijd een goede manier om jezelf te beschermen. Ga dan vooral de miningbeam upgraden want die het best tegen de sentinels naar mijn mening.
Toon8 wrote:Blijf niet te lang op dezelfde planeet/zonnestelsel. Zo vind je betere planeten die goede grondstoffen hebben en minder sentinel activiteit.

Tenzij dit je start planeet is en dat je je schip moet repareren, in dat geval heb je gewoon pech en zal je effen moeten doorbijten. Ik had ook redelijk agressieve sentinels op mijn start planeet en ben toen ook een paar keer doodgegaan. De enige keren dat ik dood ben gegaan in het spel.
Dank jullie voor de adviezen en informatie. Het is inderdaad mijn eerste planeet en ik zoek nog naar een paar % zinc die ik nog nodig heb om de reparatie uit te voeren. Ondertussen is al mijn spaargeld ook naar de maan! ;(
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

337
Nog een advies is om een multitool te kopen met meer dan 20 slots. Je bent namelijk snel geneigd om een multitool te kopen met bijvoorbeeld 12 slots omdat hij 2 meer heeft dan je huidige. Wat er dan gebeurt is dat je continu van wapen verwisselt en weer opniew de tech erop moet zetten. Hetzelfde geld voor je schip. Koop geen schip die slechts 2 slots meer heeft, dat kost namelijk klauwen vol met geld. Koop enkel een schip die echt significant meer slots heeft want je hebt namelijk al vrij snel spijt je van je aankoop. Ik zit nog altijd vast aan een schip met slechts 20 slots, maar heb niet de units om een nieuwe te kopen.
Image

339
billie91 wrote:Nog een advies is om een multitool te kopen met meer dan 20 slots. Je bent namelijk snel geneigd om een multitool te kopen met bijvoorbeeld 12 slots omdat hij 2 meer heeft dan je huidige. Wat er dan gebeurt is dat je continu van wapen verwisselt en weer opniew de tech erop moet zetten. Hetzelfde geld voor je schip. Koop geen schip die slechts 2 slots meer heeft, dat kost namelijk klauwen vol met geld. Koop enkel een schip die echt significant meer slots heeft want je hebt namelijk al vrij snel spijt je van je aankoop. Ik zit nog altijd vast aan een schip met slechts 20 slots, maar heb niet de units om een nieuwe te kopen.
1 keer een jou schip meer dan 25 slots heeft zijn de andere schepen onbetaalbaar. Ik heb dan gewoon beginnen zoeken naar gecrashte schepen om dan alleen het noodzakelijke te repareren en dan weer op zoek naar een ander. Beste manier om 'snel' aan het max van 48 slots te geraken.
Trouwens multitools krijg je heel vaak gratis aangeboden als je een alien goed hebt geholpen die in een basis zit op een planeet, dit is een huisje met landing platform. Zo had ik zeer snel een tool met max slots.
Oh en koop ook altijd die extra inventory slot wanneer je maar kan, in het begin zijn die toch zeer goedkoop. Als je je atlas pas v1 gemaakt hebt vind je zo'n machine altijd in een ruimtestation aan de andere kant van de hangar.

Krijg weer goesting om het te spelen door die update, heb al naar een paar streams gekeken. Nu toch wel spijt dat ik het al verkocht heb :(
Image

340
Toon8 wrote:
billie91 wrote:Nog een advies is om een multitool te kopen met meer dan 20 slots. Je bent namelijk snel geneigd om een multitool te kopen met bijvoorbeeld 12 slots omdat hij 2 meer heeft dan je huidige. Wat er dan gebeurt is dat je continu van wapen verwisselt en weer opniew de tech erop moet zetten. Hetzelfde geld voor je schip. Koop geen schip die slechts 2 slots meer heeft, dat kost namelijk klauwen vol met geld. Koop enkel een schip die echt significant meer slots heeft want je hebt namelijk al vrij snel spijt je van je aankoop. Ik zit nog altijd vast aan een schip met slechts 20 slots, maar heb niet de units om een nieuwe te kopen.
1 keer een jou schip meer dan 25 slots heeft zijn de andere schepen onbetaalbaar. Ik heb dan gewoon beginnen zoeken naar gecrashte schepen om dan alleen het noodzakelijke te repareren en dan weer op zoek naar een ander. Beste manier om 'snel' aan het max van 48 slots te geraken.
Trouwens multitools krijg je heel vaak gratis aangeboden als je een alien goed hebt geholpen die in een basis zit op een planeet, dit is een huisje met landing platform. Zo had ik zeer snel een tool met max slots.
Oh en koop ook altijd die extra inventory slot wanneer je maar kan, in het begin zijn die toch zeer goedkoop. Als je je atlas pas v1 gemaakt hebt vind je zo'n machine altijd in een ruimtestation aan de andere kant van de hangar.

Krijg weer goesting om het te spelen door die update, heb al naar een paar streams gekeken. Nu toch wel spijt dat ik het al verkocht heb :(
Alle schepen die ik vond waren allemaal schepen met maar 20 slots, dus verrekte waardeloos. Nu ben ik weer aan het grinden om allemaal zaken te kunnen kopen want de nieuwe update heeft mij wel een boost gegeven om weer echt verder te spelen.
Image

341
Als je in een zonnestelsel op 2 verschillende planeten telkens een schip vind met hetzelfde aantal slots dat je momenteel hebt, is het best om direct naar een ander zonnestelsel te gaan. Ook vind je maar schepen met telkens 1 slot meer dan dat je nu hebt, dus nooit ga je 1 vinden met bv 3 slots meer.
Je moet er ook een beetje geluk mee hebben en deze zoektocht afwisselen met iets anders zodat het niet saai word. Heb zelfs eens op een maan 5 schepen op rij gevonden met telkens een slot meer, zonder de atmosfeer te moeten verlaten. Zo gaat het natuurlijk snel :P
Toen ik een schip had van 47 slots duurde het verschrikkelijk lang tot ik 1 vond met 48, en 1 keer ik een schip had met 48 vond ik alleen maar schepen met 47 slots niemeer. Was toen op zoek naar een mooier schip met 48 slots maar dat was verloren moeite :(
Last edited by Toon8 on 29 Nov 2016 13:59, edited 1 time in total.
Image

342
Ik heb nou een ander schip gevonden met maar 26 slots, maar hij had goeie tech dus heb die maar genomen. Wat wel lastig is is om bepaalde grondstoffen te krijgen voor mijn basis. Dat gaat dus nog wel ff duren voordat ik die kan uitbreiden.
Image