Eentje wat ik hier toch wil laten en waarbij ik toch wil zeggen: Told you so!!!!
https://www.pushsquare.com/features/rea ... roportions
Sony heeft terug 2 live service games in ontwikkeling stop gezet. Eentje zou blijkbaar een soort live service God of War game zijn geweest.
Eerlijk: alles wat Sony heeft opgebouwd tijdens de PS3/4 generatie is het met de PS5 generatie kwijt geraakt. Ik denk nu niet direct dat het Playstation-gedeelte bij Sony ten onder zal gaan binnenkort, maar prettig werken zal het daar de laatste tijd niet zijn geweest.
https://www.pushsquare.com/news/2025/01 ... -war-title
Re: Quick News Topic
2867Ja, ze hebben hun zaakjes wel op orde daar... Eerst TLoU online cancellen en dan God of War online gaan maken.
2868En er gaan er nog volgen denk ik. Fairgames bijvoorbeeld.zenmaster wrote: 17 Jan 2025 10:44 Ja, ze hebben hun zaakjes wel op orde daar... Eerst TLoU online cancellen en dan God of War online gaan maken.
2869Nature is healing, boys!
Maar for real... God of War live service??
Heel erg bizar allemaal. Niet moeilijk dat er zo'n leegte is geweest de laatste jaren van first party games.
Wat ik me ook afvraag is of Bend nog wel rendabel is? Die hebben days gone uitgebracht in 2019, nu hun nieuwste project gecanceld. Ik weet ook niet of ze met meerdere games tegelijk bezig zijn, maar als dat niet het geval is, verwacht ik pas tegen '28 of '29 een nieuwe game van.
Denk dat ze veel geleerd hebben van Concord en Suicide Squad
Maar for real... God of War live service??
Heel erg bizar allemaal. Niet moeilijk dat er zo'n leegte is geweest de laatste jaren van first party games.
Wat ik me ook afvraag is of Bend nog wel rendabel is? Die hebben days gone uitgebracht in 2019, nu hun nieuwste project gecanceld. Ik weet ook niet of ze met meerdere games tegelijk bezig zijn, maar als dat niet het geval is, verwacht ik pas tegen '28 of '29 een nieuwe game van.
Denk dat ze veel geleerd hebben van Concord en Suicide Squad
2870Er zijn wel nog paar games in het verschiet zoals Wolverune en Yotei.
Maar gewoon erg voor de resources die erin gestoken zijn die naar uitstekende singleplayers games hadden kunnen gaan.
Days Gone hoor je ook alleen maar goeie dingen van (ooit.. heb ik de tijd om alle games te spelen die ik wil) en velen willen een Days Gone 2. Maar nope dat willen ze niet.
Stiekem zou ik willen dat Sony Playstation terug naar Japan gaat en niet meer in Amerikaanse handen blijft.
Maar gewoon erg voor de resources die erin gestoken zijn die naar uitstekende singleplayers games hadden kunnen gaan.
Days Gone hoor je ook alleen maar goeie dingen van (ooit.. heb ik de tijd om alle games te spelen die ik wil) en velen willen een Days Gone 2. Maar nope dat willen ze niet.
Stiekem zou ik willen dat Sony Playstation terug naar Japan gaat en niet meer in Amerikaanse handen blijft.
2871Al die live services de schop op.
Kost vermoedelijk ook tonnen geld en werk om altijd te onderhouden. Middelen die ze niet inzetten om iets deftig uit te werken.
Days Gone was een zalige game. Top 3 van games die ik in mijn leven gespeeld heb. Zat gevoelsmatig zeer sterk in elkaar.
Kost vermoedelijk ook tonnen geld en werk om altijd te onderhouden. Middelen die ze niet inzetten om iets deftig uit te werken.
Days Gone was een zalige game. Top 3 van games die ik in mijn leven gespeeld heb. Zat gevoelsmatig zeer sterk in elkaar.
2872Dat van Days Gone heb ik ook altijd gehoord. Maar ik denk dat die game weinig heeft verkocht in het begin van zijn bestaan. Het was maar toen de game beschikbaar was bij de speciale games tijdens de release van de PS5 dat die bekend raakte.Sanity penguin wrote: 18 Jan 2025 12:44 Al die live services de schop op.
En idd, kwil niet weten hoeveel geld Sony in die live service games al heeft gepompt. Ze zijn begonnen met 12 live service games die ze wilden uitbrengen en er zijn er dacht ik al 7 gecanceld + Concord die na weken ook gewoon gecanceld werd. Het enigste ietwat succes wat ze hebben gehad is met Hell Divers II.
2873Days Gone kreeg op release best gemixte reviews wel... Dacht ook dat het bij Sony niet in goede aarde viel aangezien de metacritic score niet overweldigend was en ze daar bij Sony best wel veel waarde aan hechten.NTGSruler wrote: 18 Jan 2025 13:27Dat van Days Gone heb ik ook altijd gehoord. Maar ik denk dat die game weinig heeft verkocht in het begin van zijn bestaan. Het was maar toen de game beschikbaar was bij de speciale games tijdens de release van de PS5 dat die bekend raakte.Sanity penguin wrote: 18 Jan 2025 12:44 Al die live services de schop op.
En idd, kwil niet weten hoeveel geld Sony in die live service games al heeft gepompt. Ze zijn begonnen met 12 live service games die ze wilden uitbrengen en er zijn er dacht ik al 7 gecanceld + Concord die na weken ook gewoon gecanceld werd. Het enigste ietwat succes wat ze hebben gehad is met Hell Divers II.
Het was voor mij ook niet de beste game die ik gespeeld heb, maar heb er wel veel plezier uit gehaald toen. Vooral 1 dingen tijdens het rijden met de motor stoorde mij wat (om de 5 minuten gaan tanken was er iets teveel aan). Maar denk dat ze er echt wel iets moois van konden maken op ps5, zeker met die hordes waar je het tegen moet opnemen.
Het blijft in mijn ogen heel gek dat je studio's, die ervaring hebben in singleplayer games, plots laat werken aan live services games.
Ik ben ook heel benieuwd naar Wolverine en vooral wanneer deze zou uitkomen. Ik dacht dat eerst die standalone Venom game nog ging komen, maar daar heb ik niet al te veel hoop meer voor dat die er nog komt.
2875Sony die denkt snel eens te graaien in het live service segment => zetten ze maar die studio's aan het werk. Ik blijf mij afvragen waarom ze ineens de stekker er dan uittrekken. Ik had het wel eens willen zien met The Last of Us online, misschien een God of War live service game en normaal is er ook nog ergens een Horizon online game in ontwikkeling... Als dat ook al niet gedaan is.Mr.Wolf wrote: 18 Jan 2025 19:30Days Gone kreeg op release best gemixte reviews wel... Dacht ook dat het bij Sony niet in goede aarde viel aangezien de metacritic score niet overweldigend was en ze daar bij Sony best wel veel waarde aan hechten.NTGSruler wrote: 18 Jan 2025 13:27Dat van Days Gone heb ik ook altijd gehoord. Maar ik denk dat die game weinig heeft verkocht in het begin van zijn bestaan. Het was maar toen de game beschikbaar was bij de speciale games tijdens de release van de PS5 dat die bekend raakte.Sanity penguin wrote: 18 Jan 2025 12:44 Al die live services de schop op.
Het was voor mij ook niet de beste game die ik gespeeld heb, maar heb er wel veel plezier uit gehaald toen. Vooral 1 dingen tijdens het rijden met de motor stoorde mij wat (om de 5 minuten gaan tanken was er iets teveel aan). Maar denk dat ze er echt wel iets moois van konden maken op ps5, zeker met die hordes waar je het tegen moet opnemen.
Het blijft in mijn ogen heel gek dat je studio's, die ervaring hebben in singleplayer games, plots laat werken aan live services games.
Ik ben ook heel benieuwd naar Wolverine en vooral wanneer deze zou uitkomen. Ik dacht dat eerst die standalone Venom game nog ging komen, maar daar heb ik niet al te veel hoop meer voor dat die er nog komt.
@Marty: graag gedaan
2876Maar ondertussen heeft dat grapje van "snel eens graaien" wel heel wat jaren geduurd Waardoor we nu al (normaal gezien) op de helft zitten van het ps5 tijdperk en eigenlijk nog niet al te veel zotte native ps5 titels hebben gezien. Hoop dat we snel wat meer gaan horen van Ghost of Yotei en die eventuele venom game...NTGSruler wrote: 19 Jan 2025 10:38Sony die denkt snel eens te graaien in het live service segment => zetten ze maar die studio's aan het werk. Ik blijf mij afvragen waarom ze ineens de stekker er dan uittrekken. Ik had het wel eens willen zien met The Last of Us online, misschien een God of War live service game en normaal is er ook nog ergens een Horizon online game in ontwikkeling... Als dat ook al niet gedaan is.Mr.Wolf wrote: 18 Jan 2025 19:30Days Gone kreeg op release best gemixte reviews wel... Dacht ook dat het bij Sony niet in goede aarde viel aangezien de metacritic score niet overweldigend was en ze daar bij Sony best wel veel waarde aan hechten.NTGSruler wrote: 18 Jan 2025 13:27Dat van Days Gone heb ik ook altijd gehoord. Maar ik denk dat die game weinig heeft verkocht in het begin van zijn bestaan. Het was maar toen de game beschikbaar was bij de speciale games tijdens de release van de PS5 dat die bekend raakte.Sanity penguin wrote: 18 Jan 2025 12:44 Al die live services de schop op.
@Marty: graag gedaan
2877Ik hoop, inderdaad als ze nu van die live service zooi gaan afstappen, dat er nu alleen maar mooie singleplayer games aankomen. Dit jaar sowieso al Death Stranding 2, Hades 2, Ghost of Yotei, ... Echte Playstation exclusives gaan we nog zelden zien denk ik.
2878Klopt. Ging net zeggen: door volop op die live service bullshit in te zetten, hebben ze ook al die tijd verloren om deftige singleplayer games te maken. Er zijn er wel nog een paar zoals Ghost of Yotei, maar Death Stranding 2 is eigenlijk een 3th party game.zenmaster wrote: 19 Jan 2025 12:12 Ik hoop, inderdaad als ze nu van die live service zooi gaan afstappen, dat er nu alleen maar mooie singleplayer games aankomen. Dit jaar sowieso al Death Stranding 2, Hades 2, Ghost of Yotei, ... Echte Playstation exclusives gaan we nog zelden zien denk ik.
Er zijn geruchten van een SoP ergens in februari, althans heb dat ergens gelezen. Geen idee als het klopt.
Nintendo lacht ondertussen in zijn vuistje met de Switch 2. Tis dat ik volledig een Playstation fanboy ben, want anders kwam dat toestel hier wel binnen. Jaaarrreen op Game Boy gespeeld. Tis alleen jammer dat first party titels meestal Mario of Zelda zijn en dat ports die naar de Switch komen niet zo goed zijn uitgevoerd.
2879Het mooie van Nintendo is dat ze compromisloos hun eigen ding blijven doen, wat de concurrentie ook doet. Dat maakt ook dat ze er nog zijn, ondanks dat concurrenten dingen anders of beter doen. Ik ben ook niet heel erg van Zelda, maar Mario én Zelda games zijn altijd van zeer goede kwaliteit, vooral op het gebied van gameplay (of het je ding is, of niet). Third party games die multiplatform zijn speel ik niet op Switch, maar de Mario games (en voor zover je Kingdom Battle hier ook toe kunt rekenen) speel ik met heel veel plezier.
2880Game Mania zou over enkele maanden terugkomen, maar alleen als webshop.
Ben benieuwd hoe ze dan hun prijzen gaan opstellen tov de andere webshops.
Ik was altijd ook een fan van bv. Nedgame om online te kopen, maar ik merk nu de laatste maanden dat ze toch ook wel duur (geworden) zijn. Ik hou al een tijdje Sackboy in´t oog, om die in mijn collectie te hebben voor een goede prijs, en de prijs is altijd hoog. Zelfs bij acties, black friday, solden. Of nu superdeal zoals ze het noemen, de prijs is hetzelfde. Niet alleen bij deze game natuurlijk, maar het valt nu wel op.
Bol is dikwijls goedkoper, maar soms moet je dan vrede nemen met Frans, Duits, Pools, enz. als covertaal.
Ben benieuwd hoe ze dan hun prijzen gaan opstellen tov de andere webshops.
Ik was altijd ook een fan van bv. Nedgame om online te kopen, maar ik merk nu de laatste maanden dat ze toch ook wel duur (geworden) zijn. Ik hou al een tijdje Sackboy in´t oog, om die in mijn collectie te hebben voor een goede prijs, en de prijs is altijd hoog. Zelfs bij acties, black friday, solden. Of nu superdeal zoals ze het noemen, de prijs is hetzelfde. Niet alleen bij deze game natuurlijk, maar het valt nu wel op.
Bol is dikwijls goedkoper, maar soms moet je dan vrede nemen met Frans, Duits, Pools, enz. als covertaal.