Re: Quick News Topic

1849
Cod zal wel multiplatform blijven. 70% van de fysieke exemplaren die zijn verkocht zijn alleen playstation. (Ergens gelezen maar kan ik zo niet terug vinden)
Dus zullen ze veel geld laten schieten als het microsoft only wordt.

Enige game waar ik naar uit kijk naast cod is Diablo. Dus hopelijk deeltje 4 ook nog gewoon op ps5
Image

Re: Quick News Topic

1850
Marty wrote: 19 Jan 2022 16:20 Geen Hogwarts en helaas ook nog geen ffxvi.
Hogwarts zijn er ook wat geruchten dat er problemen zouden zijn en dan worden ze ontkend... maar zou tegelijk of pas na de film uitkomen.

FFXVI was dacht ik sowieso niet voor 2022 of heb ik iets gemist?

Zou het kunnen dat die lijst enkel exclusives zijn? Weet het van sommige maar heb het niet allemaal op de radar...
Image

Re: Quick News Topic

1851
Marty wrote: 19 Jan 2022 16:22 Cod zal wel multiplatform blijven. 70% van de fysieke exemplaren die zijn verkocht zijn alleen playstation. (Ergens gelezen maar kan ik zo niet terug vinden)
Dus zullen ze veel geld laten schieten als het microsoft only wordt.

Enige game waar ik naar uit kijk naast cod is Diablo. Dus hopelijk deeltje 4 ook nog gewoon op ps5
Of juist extra reden om (een groot deel van) die 70% over te halen naar XBox...
Of juist extra reden om GamePass ook op PS te gaan krijgen....
???
Image

Re: Quick News Topic

1856
Had het artikel ook gelezen. Bah als dat de weg is die we opgaan (en ik weet dat we die opgaan...). Dan mag Sony van mij een nichefabrikant worden die inzet op volwaarde singleplayergames met sterk verhaal. Al dat online gedoe met een miljoen microtransacties, misselijkmakend.
Image

Re: Quick News Topic

1857
Helemaal mee eens, Sanity! Ik geloof dat ik te oud ben voor deze crap, maar besef me maar al te goed dat hier het geld te verdienen valt voor de big guns. Gelukkig kunnen Japanners erg eigenwijs zijn (Nintendo is dit altijd al geweest), hopen dat dit voor Sony in het geval van PlayStation ook het geval is.
Image

Re: Quick News Topic

1858
paveman wrote: 20 Jan 2022 11:07 Helemaal mee eens, Sanity! Ik geloof dat ik te oud ben voor deze crap, maar besef me maar al te goed dat hier het geld te verdienen valt voor de big guns. Gelukkig kunnen Japanners erg eigenwijs zijn (Nintendo is dit altijd al geweest), hopen dat dit voor Sony in het geval van PlayStation ook het geval is.
Ik vrees ervoor... De laatste jaren is Sony PlayStation van Japans steeds meer USA geworden en daardoor tegelijk ook steeds meer van het geld ipv 'for the players'. Het hoofdkantoor zit ondertussen ook in Californië* en niet meer in Japan.

Afgelopen jaar hebben ze ook Japan Studio gesloten**, de oudste first party studio die ze hadden. Hierbij waren een deel belangrijke mensen al van tevoren vertrokken omdat ze het niet meer met het US managent konden vinden en een ander deel is ontslagen. Wat rest (vooral management en marketing) is bij Team Asobi gevoegd.

De tweede reactie in het tweakers artikel vat het een beetje samen:
R4gnax - Het rommelt al langer bij Japan Studio en de gehele Japanse tak van Sony. Het werd steeds duidelijker dat het Californische SIE de eigenzinnigheid en het weigeren om de westerse progressieve lijn van het bedrijf te volgen, niet zou blijven tolereren.

Wat we nu zien is gewoon de bom die barst: de contracten voor het resterende creatieve ontwikkeltalent van Japan Studio -- de paar relevante zielen die niet al eerder uitgeweken zijn toen de tekenen zichtbaar werden dat het hoofdkantoor in Californië op ramkoers ging liggen -- worden vanuit Sony niet verlengd. Zij staan later dit jaar (in april?) allemaal op straat.

Enkel de 'business development' zijde van het bedrijf; de marketing afdeling en het hogere management wat al eerder door Sony vervangen was, blijft aan en wordt samengevoegd met Team Asobi.

Dit is niet saneren om winstgevendheid te verbeteren.
Dit is saneren om 'onwelgevallige' elementen te elimineren.
*https://www.playstation.com/nl-nl/corporate/about-us/
**https://tweakers.net/nieuws/178628/sony ... tudio.html
Image

Re: Quick News Topic

1859
Zo diep was het mij allemaal niet eens bekend, behalve dat de 'service' steeds Amerikaanser werd... Hopen dat linksom of rechtsom de Japanners weer boven komen drijven in alle eigenzinnigheid. Of het nu voor PS is of een eigen, ander, merk: ik zou zo meebewegen!
Image

Re: Quick News Topic

1860
Ik hoop vooral dan ze PSN niet te snel afsluiten op PS3/PSVita... Met alle acties die ze hebben gedaan en wilden doorvoeren lijkt het dat ze dat eigenlijk wel willen maar teveel backlash/imagoschade kregen toen ze een stap te ver gingen...
Image