Re: Quick News Topic

826
Met dit verschil dat je voor een high end pc alleen al € 1.400 kwijt bent en een upgrade naar een GTX 1080 nog eens een € 500 erbij kunt tellen. :)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

828
Tja, maar wat in de jaren negentig van vorige eeuw nog doenlijk was en mss zelfs nog aan het begin van deze eeuw, maar de ontwikkeling in de techniek gaat steeds sneller en we moeten ons realiseren dat een console geen levensduur meer heeft van 6 à 7 jaar. Maar datzelfde geldt ook voor een pc en voor een gaming pc al helemaal.

Het voordeel van een console is de eenheid in de uitgebrachte games, je hoeft je niet af te vragen of het wel op jouw console draait als je de game aanschaft. Je hebt geen idiote toetsenborden of super muizen nodig. Op je gemak op de bank (of zetel) met de controller en gamen maar.

Persoonlijk ben ik blij dat Sony oog heeft voor deze ontwikkelingen en ons de kans biedt om voor een schappelijke, zelfs lage prijs, een nieuwe console te kopen met aanmerkelijk betere specificaties. Ik hoef niet te wachten op een compleet nieuw apparaat terwijl mijn PS4 onderwijl sterk veroudert. Ik hoef ook niet per se een nieuwe te kopen om toch de nieuw uitgebrachte games te spelen.

Vroeger was ik ook een PC gamer, maar het gemak van een console zou ik niet graag meer verliezen. :D

PS: een hobby kost nu eenmaal geld en je kunt het zo duur maken als je wilt, goedkoop wordt het echter nooit. ;)
Image

829
Sora_Lizard wrote:Tja, maar wat in de jaren negentig van vorige eeuw nog doenlijk was en mss zelfs nog aan het begin van deze eeuw, maar de ontwikkeling in de techniek gaat steeds sneller en we moeten ons realiseren dat een console geen levensduur meer heeft van 6 à 7 jaar. Maar datzelfde geldt ook voor een pc en voor een gaming pc al helemaal.

Het voordeel van een console is de eenheid in de uitgebrachte games, je hoeft je niet af te vragen of het wel op jouw console draait als je de game aanschaft. Je hebt geen idiote toetsenborden of super muizen nodig. Op je gemak op de bank (of zetel) met de controller en gamen maar.

Persoonlijk ben ik blij dat Sony oog heeft voor deze ontwikkelingen en ons de kans biedt om voor een schappelijke, zelfs lage prijs, een nieuwe console te kopen met aanmerkelijk betere specificaties. Ik hoef niet te wachten op een compleet nieuw apparaat terwijl mijn PS4 onderwijl sterk veroudert. Ik hoef ook niet per se een nieuwe te kopen om toch de nieuw uitgebrachte games te spelen.

Vroeger was ik ook een PC gamer, maar het gemak van een console zou ik niet graag meer verliezen. :D

PS: een hobby kost nu eenmaal geld en je kunt het zo duur maken als je wilt, goedkoop wordt het echter nooit. ;)
I agree!
Op je laatste punt na dan: een hobby - en zeker ook gamen - is ook best goedkoop te voeren, vind ik. Punt is alleen dat de meeste mensen vaak met de nieuwste dingen mee willen. Dat lukt dan weer niet onder het motto 'goedkoop'. Het hangt overigens ook van je definitie van goedkoop af. Ik besteed, zeer ruwe gok, inclusief consoles 1x in de zoveel jaar, zo'n € 100 per maand aan mijn hobby. Voornamelijk dankzij mijn backlog die ervoor zorgt dat ik nieuwe games toch niet gelijk kan spelen en ze dus ook niet gelijk hoef te kopen.
Dat vind ik weinig/goedkoop.
Image

830
Sora_Lizard wrote:Met dit verschil dat je voor een high end pc alleen al € 1.400 kwijt bent en een upgrade naar een GTX 1080 nog eens een € 500 erbij kunt tellen. :)
Ik ging mij deze zomer een semi-high end pc bouwen met een 1070 en dat zou op een 1250 euro neerkomen. Die gaat waarschijnlijk bijna even lang mee als de PS4 en die Neo - een jaar of 6 - en die kosten samen rond de 800 euro. Reken daarbij dat pc-games een fractie kosten van PS4 games en het prijsverschil is verwaarloosbaar als ze vanaf nu elke 3 jaar consoles uitbrengen. Momenteel twijfel ik om meer richting pc te gaan. Hoedanook blijf ik ook wel bij de originele PS4 voor exclusives (en trophies).
paveman wrote: I agree!
Op je laatste punt na dan: een hobby - en zeker ook gamen - is ook best goedkoop te voeren, vind ik. Punt is alleen dat de meeste mensen vaak met de nieuwste dingen mee willen. Dat lukt dan weer niet onder het motto 'goedkoop'. Het hangt overigens ook van je definitie van goedkoop af. Ik besteed, zeer ruwe gok, inclusief consoles 1x in de zoveel jaar, zo'n € 100 per maand aan mijn hobby. Voornamelijk dankzij mijn backlog die ervoor zorgt dat ik nieuwe games toch niet gelijk kan spelen en ze dus ook niet gelijk hoef te kopen.
Dat vind ik weinig/goedkoop.
Ik weet niet of ge een verzamelaar zijt, maar 100 euro vind ik al tamelijk veel. Dat is dan gemiddeld 2 nieuwe games of 6 minder recente games per maand? Bij mij is het ongeveer de helft denk ik.

832
Ik realiseer me dat goedkoop relatief is, net als duur overigens. Een student met nauwelijks extra inkomsten zal een game van € 60 al gauw duur vinden. Als je goed verdient dan valt het wel mee.

Als je je dan laat verleiden tot de aanschaf, zo nu en dan, van een CE lopen de kosten wel snel op. Overigens geldt dat ook voor de pc. Als ex-pc gamer geef ik de voorkeur aan de console omdat het makkelijker is. Ik denk idd dat de totale kosten niet echt ver uit elkaar liggen, een beetje afhankelijk van de eisen die je eraan stelt en hoeveel sets je thuis wilt hebben. ^^
Image

834
gamerke1992 wrote:Ik koop bijna al mijn games 2dehands en verkoop ze aan ongeveer dezelfde prijs als ik ze uit heb. Daardoor game ik (buiten de kost van de console) gratis. Leuk toch :)
Zou ik zelf niet kunnen, maar het is idd wel voordelig :)

Zelf heb ik al een veel te groot fortuin uitgegeven aan gamen :p Ik houd alles bij in een excelsheet en zou ondertussen al een auto kunnen kopen hebben :p
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

836
dividedx11 wrote:
gamerke1992 wrote:Ik koop bijna al mijn games 2dehands en verkoop ze aan ongeveer dezelfde prijs als ik ze uit heb. Daardoor game ik (buiten de kost van de console) gratis. Leuk toch :)
Zou ik zelf niet kunnen, maar het is idd wel voordelig :)

Zelf heb ik al een veel te groot fortuin uitgegeven aan gamen :p Ik houd alles bij in een excelsheet en zou ondertussen al een auto kunnen kopen hebben :p
Tja, als je zo begint...: ik had inmiddels wel een 2de huis kunnen kopen met het geld wat aan ik aan games heb uitgegeven! Sterker nog: als ik de afgelopen 10 jaar niets had uitgegeven aan eten en drinken en andere boodschappen, had ik toch een aardige 2e villa gehad... :P

Just kiddin'!

Overigens moet ik mezelf misschien toch wel verzamelaar noemen: uit principe koop ik zo weinig mogelijk games 2de hands (kwestie van goede ontwikkelaars willen steunen: mijn hobby moet blijven bestaan!) en ik verkoop ook geen games die ik goed vind. Maar echt verzamelen vind ik dat niet: ik koop eigenlijk geen CE's etc. en ook geen oudere games en consoles. Dat zou eerder mijn definitie van verzamelaar zijn.
Image

837
In the long run zijn kosten veel minder hoog als je pc games koopt, volledig mee eens. Maar er zijn nog andere reden waarom ik voornamelijk een consolegamer ben. Al de problemen met pc-games bijvoorbeeld. Hoe vaak gebeurt het dat je uren lang moet zoeken naar een oplossing voor je graphics card of eender wat waardoor een game niet wil spelen. Bij console games steek je de disc er gewoon in, als je die nog koopt en niet digitaal, en hup je kan meteen spelen. En consolegames is ook gewoon iets anders. Gewoon in je zetel gaan zitten en met een controller spelen is toffer dan aan je bureau gaan zitten. :P
Image