Laat uiteindelijk ff weten welke je hebt gekocht. Dan kunnen wij ons oordeel er over geven.gamerke1992 wrote:Dat zijn inderdaad wel punten om over na te denken. Ik ga nog wat verder googelen Bedankt al voor alle hulp tot nu toe.
Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...
17Wanneer ik geen beter alternatief vind, zal het die soundbar + subwoofer van philips worden. Maar zoals ik zei wil ik zoveel mogelijk bang for my buck, dus sta ik open voor alles wat ik tegen kombillie91 wrote:Laat uiteindelijk ff weten welke je hebt gekocht. Dan kunnen wij ons oordeel er over geven.gamerke1992 wrote:Dat zijn inderdaad wel punten om over na te denken. Ik ga nog wat verder googelen Bedankt al voor alle hulp tot nu toe.
18ik heb een vraagje voor jullie gozers, wat is het verschil, als er een is, tussen een home cinema set en een soundbar of soundplate ? ik neem aan dat de eerste uitgebreider is ?
19Een home cinema is algemeen een audio-installatie die het cinemagevoel reproduceert bij u thuis. Vaak d.m.v. 2 of 5 speakers en een subwoofer.Gamefreak wrote:ik heb een vraagje voor jullie gozers, wat is het verschil, als er een is, tussen een home cinema set en een soundbar of soundplate ? ik neem aan dat de eerste uitgebreider is ?
Soundbars of -plates zijn gewoon varianten op speakersets die meer gericht zijn op mensen die design (iets) belangrijker vinden dan audiokwaliteit.
20Hier sluit ik me bij aan, het is meer modestatement of iets dergelijks die soundbars.Tjeefkeuh wrote:Een home cinema is algemeen een audio-installatie die het cinemagevoel reproduceert bij u thuis. Vaak d.m.v. 2 of 5 speakers en een subwoofer.Gamefreak wrote:ik heb een vraagje voor jullie gozers, wat is het verschil, als er een is, tussen een home cinema set en een soundbar of soundplate ? ik neem aan dat de eerste uitgebreider is ?
Soundbars of -plates zijn gewoon varianten op speakersets die meer gericht zijn op mensen die design (iets) belangrijker vinden dan audiokwaliteit.
21Ik begrijp dat wel een beetje. Ons huis is in het algemeen te beschrijven als design. Dus zou het spijtig zijn om dan voor een geluidsinstallatie te kiezen die dat wat teniet doet.billie91 wrote:Hier sluit ik me bij aan, het is meer modestatement of iets dergelijks die soundbars.Tjeefkeuh wrote:Een home cinema is algemeen een audio-installatie die het cinemagevoel reproduceert bij u thuis. Vaak d.m.v. 2 of 5 speakers en een subwoofer.Gamefreak wrote:ik heb een vraagje voor jullie gozers, wat is het verschil, als er een is, tussen een home cinema set en een soundbar of soundplate ? ik neem aan dat de eerste uitgebreider is ?
Daarom dat ik een compromis zou zoeken
23Ik sta op het punt om die philips soundbar te bestellen. Maar nu kan ik via iemand die ik ken misschien een soundbar kopen voor de aankoopprijs van winkels (werkt als vertegenwoordiger). Dus ik ga even zijn advies afwachten en als hij niets kan aanbieden staat mijn besluit vast
24Ik heb mijn budget nog een klein beetje verhoogd en ik heb de Philips HTL5160B/12 besteld Die is nog iets beter als die andere philips soundbar.
http://www.soundbarshop.be/product/6630 ... 1433104847
http://www.soundbarshop.be/product/6630 ... 1433104847
26En wat bepaald dat je voor deze kiest? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.Gamefreak wrote:normaal ga ik voor deze gozer....
http://www.soundbarshop.be/product/6336 ... te200.html
27goh, geen idee eigenlijk, ik houd van het merk Panasonic plus dat ik ook een beperkt budget heb
28Soundbar is ondertussen volledig geïnstalleerd. Wat een zalig systeem. Ik ben blij dat ik mijn budget toch nog wat had opgekrikt, want door die WiFi ontvanger kan ik mijn muziek streamen via Google play Music.
De geluidskwaliteit is veel beter dan ik verwacht had. En die bass, amai. Ik voel de grond trillen, terwijl die nog totaal niet zo luid staat. Gelukkig hebben we nog geen buren.
Die nfc functie is ook wel leuk, alleen merk ik dat ik mijn smartphone echt wel te dicht bij de soundbar mort blijven. Als ik naar de keuken ga is er heel veel storing.
Verder doet hij alles automatisch. Detecteert wat ik wil, zonder dat ik de afstandbediening moet gebruiken. Die switcht zo vanzelf tussen Bluetooth, WiFi en optische aansluiting.
De geluidskwaliteit is veel beter dan ik verwacht had. En die bass, amai. Ik voel de grond trillen, terwijl die nog totaal niet zo luid staat. Gelukkig hebben we nog geen buren.
Die nfc functie is ook wel leuk, alleen merk ik dat ik mijn smartphone echt wel te dicht bij de soundbar mort blijven. Als ik naar de keuken ga is er heel veel storing.
Verder doet hij alles automatisch. Detecteert wat ik wil, zonder dat ik de afstandbediening moet gebruiken. Die switcht zo vanzelf tussen Bluetooth, WiFi en optische aansluiting.
29NFC is dan ook alleen bedoeld voor heel dichtbij.gamerke1992 wrote:Die nfc functie is ook wel leuk, alleen merk ik dat ik mijn smartphone echt wel te dicht bij de soundbar mort blijven. Als ik naar de keuken ga is er heel veel storing.
30De nfc connectie inderdaad wel. Maar ik ga er van uit dat mijn Bluetooth verbinding die daardoor geactiveerd wordt sterk blijftBozeGozerXrd wrote:NFC is dan ook alleen bedoeld voor heel dichtbij.gamerke1992 wrote:Die nfc functie is ook wel leuk, alleen merk ik dat ik mijn smartphone echt wel te dicht bij de soundbar mort blijven. Als ik naar de keuken ga is er heel veel storing.