Re: Het vragentopic: technisch

241
Ik heb er toen speciaal een gekocht die 3.0 was. Had er nog maar 2 van 2.0 die maar 500Gb, 1Tb waren en die stonden behoorlijk vol. Een nieuwe kon dus sowieso geen kwaad. En degene die uit de PS4 kwam heb ik in een case gedaan en gebruik ik nu als gewone HDD. Had ik er dus uiteindelijk wel 2 nieuwe.
Image

242
Nog een vraag ivm die harde schijf. Onderaan Storage Management - Applications staat nu "Other", een item dat ik niet kan selecteren.
Voor zover ik mij herinner had ik dit probleem vroeger niet. Bij de weinigen bij wie dit voorkomt zijn die files maar een paar GB groot, maar bij mij 30GB. Het fluctueert trouwens, eerst bleef het rond de 33GB, dan zakte het weer.
Iemand die weet of dit systeemfiles zijn of dat het defecte sectoren aangeeft op mijn (nieuwe) HDD?

243
Ik heb alleszins ondervonden dat downloads van DLC's die nog niet geïnstalleerd zijn daaronder vallen. Bij mij is het op het ogenblik ook behoorlijk groot maar komt het ongeveer overeen met de som van de downloads van Fallout 4 DLC. Die staan in mijn downloadlijst als 'ready to install' maar omdat ik de game nog niet geïnstalleerd heb (ligt bij vriend) gaat hij die dus niet installeren. De grootte moet hij dan ergens kwijt in het overzicht en komt dan onder "Other". Geen idee wat er nog onder valt.

Edit: Ook voor gefaalde downloads laat hij blijkbaar het stuk dat al wel binnen is staan. Komt ook in de other folder en om het te verwijderen moet je de notification in je download list verwijderen. Blijkbaar zou hij ook al bij het downloaden dubbel zoveel space reserveren in het overzicht omdat hij dat nodig heeft voor installatie. Dingen die gedownload zijn maar niet geïnstalleerd zouden dus twee keer zoveel space gebruiken. Moet ik toch eens opnieuw controleren dan :D

Ook andere notifications zouden wat space gebruiken maar dat zou vrij klein moeten zijn.

Maar ik vermoed dat jij op het ogenblik veel aan het downloaden en installeren bent. Dat is waarschijnlijk de oorzaak. Als alles afgerond is zou het erg klein moeten zijn.

http://community.eu.playstation.com/t5/ ... p/23707403
Image

244
Kolm wrote:Ik heb alleszins ondervonden dat downloads van DLC's die nog niet geïnstalleerd zijn daaronder vallen. Bij mij is het op het ogenblik ook behoorlijk groot maar komt het ongeveer overeen met de som van de downloads van Fallout 4 DLC. Die staan in mijn downloadlijst als 'ready to install' maar omdat ik de game nog niet geïnstalleerd heb (ligt bij vriend) gaat hij die dus niet installeren. De grootte moet hij dan ergens kwijt in het overzicht en komt dan onder "Other". Geen idee wat er nog onder valt.

Edit: Ook voor gefaalde downloads laat hij blijkbaar het stuk dat al wel binnen is staan. Komt ook in de other folder en om het te verwijderen moet je de notification in je download list verwijderen. Blijkbaar zou hij ook al bij het downloaden dubbel zoveel space reserveren in het overzicht omdat hij dat nodig heeft voor installatie. Dingen die gedownload zijn maar niet geïnstalleerd zouden dus twee keer zoveel space gebruiken. Moet ik toch eens opnieuw controleren dan :D

Ook andere notifications zouden wat space gebruiken maar dat zou vrij klein moeten zijn.

Maar ik vermoed dat jij op het ogenblik veel aan het downloaden en installeren bent. Dat is waarschijnlijk de oorzaak. Als alles afgerond is zou het erg klein moeten zijn.

http://community.eu.playstation.com/t5/ ... p/23707403
Bedankt voor de uitleg
Ik had al een flauw vermoeden toen ik nog wat dlc zag downloaden maar ik had nooit verwacht dat dat zoveel plaats zou innemen.

246
Een vraagje over draadloos internet.

Wifi valt op mijn laptop (ASUS) weg na een tijdje. Soms na 5 minuten, soms na een half uur, maar altijd valt het weg. Het lijkt mij niet gebonden aan een specifiek programma want na een test gebeurd het ook gewoon als ik niets doe.

Ik heb internet van telenet (modem staat op benedenverdieping) en boven heb ik een verbindingsrouter staat. Hij sluist dus gewoon het signaal door als versterking draadloos, geen apart signaal van de router zelf. Terwijl het internet wegvalt op laptop, blijven apparaten zoals smartphone en tablet wel perfect werken. Vermoedelijk ligt het probleem dus ergens bij/in de laptop, al weet ik niet wat.
Full scan via Baidu antivirus levert niks op.

Google heeft mij voorlopig ook nog geen oplossing geboden, dus wou ik even hier de experts raadplegen ;)
Image

248
Toon8 wrote:Nieuwste driver van je netwerkkaart installeren? Of de driver gewoon opnieuw installeren als je al de nieuwste versie hebt.
Beiden al geprobeerd.
Eerst update driver gedaan, vervolgens volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Had even hoop dat het gelukt was, maar na een uurtje opnieuw zelfde probleem. Mijn WiFi verbinding komt er dan nog wel op, maar ik krijg telkens de melding dat ik geen verbinding kan maken. Ook niet met WiFi homespot trouwens. Enige dat dan nog werkt is fysieke kabel gebruiken of laptop herstarten.
Image

249
Sanity penguin wrote:
Toon8 wrote:Nieuwste driver van je netwerkkaart installeren? Of de driver gewoon opnieuw installeren als je al de nieuwste versie hebt.
Beiden al geprobeerd.
Eerst update driver gedaan, vervolgens volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Had even hoop dat het gelukt was, maar na een uurtje opnieuw zelfde probleem. Mijn WiFi verbinding komt er dan nog wel op, maar ik krijg telkens de melding dat ik geen verbinding kan maken. Ook niet met WiFi homespot trouwens. Enige dat dan nog werkt is fysieke kabel gebruiken of laptop herstarten.

Ik heb op mijn vorige laptop (Sony vaio) een gelijkaardig probleem gehad. Na lang sukkelen wist ik dat te herstellen via een software van vaio (vaio care) die dat probleem gevonden had en kon oplossen. Weet niet of je daar iets mee bent, waarschijnlijk niet?
Image

250
Sanity penguin wrote:
Beiden al geprobeerd.

Zeer vreemd.
Misschien eens je vraag hier stellen: https://answers.microsoft.com/nl-nl
Toen ik 2 jaar geleden een probleem had met mijn laptop ben ik hierop zeer goed geholpen geweest. En anders kan je ook zoeken naar support op de asus website.
Image

251
Mss je wifi antenne/ontvanger in je laptop die het aant begeven is?

Voor mijn vraagje: tis niet echt technisch gerelateerd eigenlijk maar kom. Heb sinds enkele maanden mijn laptop weg gedaan (Acer maar was kapot) en gebruik sindsdien de laptop van de vrouw. Nu ben ik al geruime tijd aant overwegen om een Tablet aan te schaffen voor mezelf ipv een laptop. Echt grote tekstverwerking moet ik in principe niet doen. Behalve op forums en eventueel mails is het typen dus beperkt. Een deftige tablet gaan tegenwoordig ook naar de 400-600 euro. Is dit aan te raden ipv een laptop? Kwa plaatsgebruik en handigheid zal het zeker de betere keus zijn. Zijn er hier nadelen die ik over het hoofd zie? Wat ik er voornamelijk mee wil doen is dus mijn mails lezen, youtube bekijken (guides :smug: ) en surfen (forums). Ik wil wel een redelijke snelle tablet en geen Aldi gedoe. Genre samsung dus of Sony (duur). Het moet Android gericht zijn, Apple valt voor mij uit de boot. Enigste nadeel dat ik nog zie is dat de (stief)dochter hem veel zal claimen ivm spelletjes ;)
Image

252
Dat is een lastig te beantwoorden vraag, ruler... Het hangt in mijn beleving namelijk volledig van eigen voorkeur af, wat je handiger vindt. De meeste mensen zweren bij een tablet, maar bij mij blijven de iPad en Galaxy Tab toch echt ongebruikt liggen. Ik gebruik gewoon echt veel liever een laptop. Mijn vrouw gebruikt de Tab dan wel weer echt heel veel, dus ja...
Ik moet wel zeggen dat die Galaxy Tab wel echt een prachtig scherm heeft.
Image

253
paveman wrote:Dat is een lastig te beantwoorden vraag, ruler... Het hangt in mijn beleving namelijk volledig van eigen voorkeur af, wat je handiger vindt. De meeste mensen zweren bij een tablet, maar bij mij blijven de iPad en Galaxy Tab toch echt ongebruikt liggen. Ik gebruik gewoon echt veel liever een laptop. Mijn vrouw gebruikt de Tab dan wel weer echt heel veel, dus ja...
Ik moet wel zeggen dat die Galaxy Tab wel echt een prachtig scherm heeft.
Daar zit inderdaad ook mijn twijfel. Ik heb nog nooit echt een tablet gebruikt eigenlijk. Dus daar zoek ik het antwoord eigenlijk een beetje. Wat het wel makkelijker zou maken voor mij is dat ik de tablet het ganse huis door overal kan meenemen. Mijn Playstation staat boven (mijn aparte kamer) en als ik er eens voor kies om een avondje op de bank door te brengen met vrouwlief is het ook wel leuk om dan op een tablet wat te surfen (ipv op mijn gsm...). Dan hoef ik ook overal niet met die laptop op mijn schoot te zitten bijvoorbeeld. Nadeel is natuurlijk wel dat typen lastiger is (veronderstel ik toch?) Op een tablet komt er ook een bijkomende optie dat ik zowel een ander tv-programma kan bekijken (Yelo app Telenet) als mijn PS4 kan streamen ernaar (geen idee als dit veel zou gebeuren maar de optie is er wel). Met een laptop kan je dit natuurlijk ook maar toch..
Image

254
Ik kan in principe PS4 streamen naar PS TV (zit aan tv beneden), maar ik gebruik het eerlijk gezegd nooit. Dat zijn echt opties die ik vooraf reuze interessant vind, maar uiteindelijk nooit gebruik...
Maar ja: de keuze tussen grote 4K tv (boven op mijn kamer) en kleinere HD tv (in woonkamer, mijn vrouw wil beslist geen grotere tv daar) is natuurlijk ook niet zo moeilijk. Dan ga ik gewoon niet zo snel daarop gamen. Alhoewel... ik gebruik het wel voor Vita games.
Ik vind het typen op een tablet idd echt heel veel vervelender. Vandaar dat ik het ook niet eens gebruik om mee te surfen. Dan pak ik alsnog de laptop.
Image

255
Koop gewoon een Bluetooth toetsenbord erbij? Ik heb er mij ooit eentje aangeschaft voor €20 en dat werkt wonderwel.
Kan je dan altijd gebruiken als je toch wat meer zou moeten typen. Wij gebruiken haast nooit onze laptop thuis (tenzij ik effectief wat werkgerelateerd moet doen - maar dat heeft meer te maken met software die niet altijd draait op ene tablet).
In de zetel gebruiken wij altijd combi TV-Tablet-Gsm :p
Image